2241
Sök

Döma ishockeyspelare för misshandel?

8 156 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Varför blir inte ishockeyspelare som misshandlar andra spelare åtalade för misshandel?
Tänkte på Andreas Pihls väldigt onödiga attack på Mikael Johansson i dagens match mellan LHC och Färjestad. Hade det varit ute på gatan så hade ju polisen burat in honom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Chaufför
418 Inlägg
30 mars 2008
Ja det kan man ju undra. Ibland verkar det som de passar på o trycka till lite extra bara för o göra så stor skada som möjligt...Så får det ju inte vara. Det skulle fan vara någon regel som gör att om det blir alvarliga tillbud så ska de straffas även utanför isen!

Kör Scania!!

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
30 mars 2008
Självförsvar var det vell??

Varför blir inte boxare dömda?? dum, fjantig tråd
Senast redigerat av jonaz (30 mars 2008)

Flygplans bogserare
103 Inlägg
30 mars 2008
Tycker att de var den fulaste saken i året elitserien! Hoppas de kommer nått följd straff på de!

DFFL
9 020 Inlägg
30 mars 2008
Av samma anledning som att boxare inte blir det.
Det tillhör spelet, synd bara att svensk ishockey är så mesig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Planta
46 Inlägg
31 mars 2008
FireTraXX skrev:
Av samma anledning som att boxare inte blir det.
Det tillhör spelet, synd bara att svensk ishockey är så mesig.

Jag tycker att det är en jäkla skillnad på boxning och ishockey. I boxning går det ju ut på att de ska slå varandra. Det gör det inte i ishockey. Fysiskt spel är ju en del av ishockey men sånna här grejer är bara fult. Hoppas på en riktigt lång avstängning.

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik

Mustangfrälst
199 Inlägg
31 mars 2008
Jag tror nog faktiskt att man kan bli dömd för det. Det anmäls väl inte helt enkelt.
Det kan iaf ske i ungdomsserier osv. För man står ju inte utanför lagen bara för att man spelar hockey. Är ju rätt självklart om man funderar lite.

Fast jag tycker det hör till lite, men det finns situationer som det borde hända nått mera med.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

8 156 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
jonaz skrev:

Ja, varför inte? Den sporten skulle nog försvinna ganska så snabbt?

Händelsen som jag refererade till var inte självförsvar.
Iaf. Boxning och hockey är två olika saker. Att slå med en klubba i huvudet på någon i en ishockeymatch tycker jag inte bara ska leda till matchstraff.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

135 Inlägg
31 mars 2008
Phaetoon skrev:
jonaz skrev:

Ja, varför inte? Den sporten skulle nog försvinna ganska så snabbt?

Händelsen som jag refererade till var inte självförsvar.
Iaf. Boxning och hockey är två olika saker. Att slå med en klubba i huvudet på någon i en ishockeymatch tycker jag inte bara ska leda till matchstraff.

Var vell fasthållning av klubba skedet innan och när phil drar åt sig sin klubba smällen han till fbk fjanten lite grann. då skulle fransson bleve dömd för armbågen han gav senast också då?

Förresten så är vell hockey en sån sport som sånt ska förekomma i. alla spelare längtar till slutspelet för dom vill ha det hårda spelet med slagsmål mm...

men tyvärr så är många svenskar mesiga och klarar inte av o se sånt. eller det kanske är så att fbk:are är mesiga och inte klarar av att se sånt:)

8 883 Inlägg
31 mars 2008
Phaetoon skrev:
Varför blir inte ishockeyspelare som misshandlar andra spelare åtalade för misshandel?
Tänkte på Andreas Pihls väldigt onödiga attack på Mikael Johansson i dagens match mellan LHC och Färjestad. Hade det varit ute på gatan så hade ju polisen burat in honom?

Om det inte lämnas in en anmälan så kan det inte heller bli något åtal.
Samma regler på en hockeyrink som utanför vad gäller misshandel.

Idrottsarenor är inga skyddade verkstäder även fast man skulle kunna tro det.
Senast redigerat av Hamilton (31 mars 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Avstängd
914 Inlägg
31 mars 2008
Är man med i leken får man leken tåla wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

8 156 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Saab900Racing skrev:

Fast man är ju med i leken på vissa villkor. Det finns ju regler...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

135 Inlägg
31 mars 2008
Phaetoon skrev:
Saab900Racing skrev:

Fast man är ju med i leken på vissa villkor. Det finns ju regler...

klart det finns reglerm, men ska alla spelare anmälas så fort dom åker offside? haha

Kollade på brynäs malmö igår och det hände en liknande grej där. fast det va för att Daniel Widing (brynäs) fintar bort en malmö spelare och denne slänger ut handsken i Widings ansikte med följd att hela klubban klipper till i ansiktet på han.. hm ska det också anmälas då?

Wankel
1 080 Inlägg
31 mars 2008
alla vet ju att det kan gå hårt till i dom flesta sporter, no pain - no game wink

MDS Västerås

8 156 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Min tanke med den här tråden var nog mest att göra folk uppmärksamma på vad många förebilder sysslar med idag. Jag menar, om dom får göra så inne på plan, varför ska inte vi få göra samma sak utanför? Visst. Jag tycker att det är kul med action och lite blod. Men vad för signaler ger det till dom yngre i vårat samhälle?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

135 Inlägg
31 mars 2008
Phaetoon skrev:
Min tanke med den här tråden var nog mest att göra folk uppmärksamma på vad många förebilder sysslar med idag. Jag menar, om dom får göra så inne på plan, varför ska inte vi få göra samma sak utanför? Visst. Jag tycker att det är kul med action och lite blod. Men vad för signaler ger det till dom yngre i vårat samhälle?

du får skriva  till hockeyförbundet iställe för här. förresten så var det vell bra mycke tuffare förr,

Maizer
31 mars 2008
Klart som fan de inte ska straffas, sport står över lagen, så enkelt är det.

8 156 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Äh. Varför ska man debattera med hockeymänniskor? Mycket roligare att debattera dessa saker med jordnära gorgare. Men jag håller med dig till viss del. Det är ju en ganska så långt ifrån en bildiskussion.

Jag kanske är lite för mycket uppe i hockey just nu? Lhc har ju chans att avgöra imorgon.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Maizer
31 mars 2008
Äh jag gillar inte hockey vidare mycket, menar generellt sett i alla sporter! smile

Edit: Trodde du syftade på oss gorgare när du sa hockeymänniskor, jag tolkade alltså meningen helt fel, lite trött.
Senast redigerat av Maizer (31 mars 2008)

8 883 Inlägg
31 mars 2008
Maizer skrev:
Klart som fan de inte ska straffas, sport står över lagen, så enkelt är det.

Hur tänker du nu...roll Om man medvetetskadar någon och han blir skadad för livet eller änu värre.
Så då är det Ok eftersom det hände inom idrotten och dom står över lagen som du säger.

Fotograf på tierpidag.se

Sök