2433
Sök

fråga till slutsteg kunniga

24 Inlägg
1 januari 2006
Trådstartare
jag har två slutsteg kopplade i bilen,vill koppla en till,men har bara två lågnivåuttag bakom stereon.....hur kan jag koppla den tredje slutsteget.....???????     mvh.

4 554 Inlägg
1 januari 2006
dangerfati skrev:
jag har två slutsteg kopplade i bilen,vill koppla en till,men har bara två lågnivåuttag bakom stereon.....hur kan jag koppla den tredje slutsteget.....???????     mvh.

sätt en Y-gren på lågnivån finns och köpa här å där..

174 Inlägg
1 januari 2006
du borde ha en utgång på nått av dom andra stegen... o då e de bara o koppla på på den isf!!!

24 Inlägg
2 januari 2006
Trådstartare
måste jag dra en ny ström kabel till den tredje slutstegen då ?

914 Inlägg
2 januari 2006
det finns säkringsboxar så att du kan förgrena strömmen du har ifrån frambatteriet. Kolla på nån vanlig stereo sida du brukar vara på dom flesta har sådana. Jag kan dock ej svara på om du kommer lida av nån kraftig strömförlust när du grenar upp den så mycket skulle kanske ev behöva byta till grövre kabel framifrån.
Finns säkert nån som kan svara på det här på garaget.
Ronnie

2lateuloose
543 Inlägg
2 januari 2006
om du har varit smart från början har du dragit en 16 el. 21m2 kabel till steget bak!.. & det räcker oftast till ett steg till om du inte har ett riktigt fett steg.. släng på en säkringshållare & grena ut till stegen använd så korta & så stora kablar från säkringsdosas som möjligt.. & använd samma tjocklek på - kablarna med

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

914 Inlägg
2 januari 2006
då var jag inte fel ute då smile

781 Inlägg
3 januari 2006
glöm inte att du kankse får skaffa ett relä på remoten me så du inte orsaka överbelastning.. vet inte om de behövs med det rekomederas redan vid 3 steg tror ja har hört.. kolla på tidiga trådar

4 Inlägg
6 januari 2006
Du bör nog i.a.f gå upp 33cm2 om du ska driva 3 steg... Tänk på att det är ganska långt till stegen. Jag antar att du har batt i fram och stegen ibak... Kan aldrig bli för grov kabel!
Lycka till.

6 851 Inlägg
7 januari 2006
dangerfati skrev:
måste jag dra en ny ström kabel till den tredje slutstegen då ?

Hur tjock kabel har du nu bak då? svårt att säga att du skall ha en grövre eller en till när man inte vet vad som finns just nu..

Sök