666_Beast skrev:
Bättre orginal.
Det börjar faktiskt luta åt det hållet.
Kakalupia skrev:
Blir snyggt om du lackar dom men lite större fälgar skulle sitta bra på den
Sen så är den här projekttråden jävligt bra keep up the good work
Jag skulle inte ha något emot 18"-fälgar på den, men grejen är att jag är så pass fäst vid dessa originalfälgar. De passar så suveränt bra på bilen, tycker jag. På en bil som är väldigt vanlig är det exklusivt med eftermarknadsfälgar, men på min bil skulle det nog kännas tvärtom, att det tar bort lite av exklusiviteten.
Kul att du gillar tråden. Tack så mycket
Claes_Kent skrev:
Fruktansvärt snyggt med det svarta enligt mig!
Jag ska förmodligen låta lacka dem på det viset, men det blir inte som jag tänkte från början. Mitt beslut kommer längst ned i inlägget.
kapi skrev:
kanske skulle bli snyggt om du lackar dom i tex titangrå annars... men iofs blev snyggare med svart än orginalet iaf... lycka till med det heta bygget.
Helmörka fälgar har jag svårt för på silvriga bilar. Om bilen varit svart hade det nog passat riktigt bra, både det förslag och min egna idé.
BlacKnBluE skrev:
Kul tråd att följa!
Du "förädlar" precis enligt mina principer
Var själv på väg att skaffa en år 2000 som tjänstebil, men tyvärr gick inte den 6-vxl lådan att få med farthållare och det var ett måste då man låg mycket på vägarna och ville behålla kortet
Skall bli intressant och se vad du hittar på härnäst
RSebaF skrev:
Tack så mycket! Jag respekterar verkligen Lexus och deras bilar. De har lagt enorma mängder pengar och timmar på att få fram utseendet bilarna har, det finns en tanke bakom utseendet. Köper man då t.ex. ett plastpaket och byter ut kofångarna raserar man den tanken, anser jag
"pimpade" den lite
svarta större fälgar + klara blinkers
Klara blinkers blir det faktiskt snart. Jag insåg hur lätt det var att ordna, när jag provmonterade mina angel eyes i ett överblivet strålkastarhus:
Angående fälgarna har jag idag ringt runt till diverse bildemonteringsfirmor, på jakt efter tre stycken reservhjul, då dessa består av oanvända originalfälgar och Michelin Pilot Sport-däck. På det viset får jag däck och fälgar i nyskick och jag kan lacka mina nuvarande semisvarta. Dessa kan jag sedan använda som vinterfälgar.
Jag fick även nys om att en bildemontering sitter på knappsatsen till originalnavigatorn. Denna är jag mycket sugen på att köpa och göra något festligt av. Extra knappar är alltid välkomna
Problemet är att, så fort skrothandlarna ser knappar begär de hutlösa priser för dem. Denna knappsats har legat i deras lager sedan 2004 och med tanke på att det i Sverige bara finns ett 50-tal bilar med samma navigator lär ingen annan någonsin vilja ha prylen. Jag har lyckats förhandla ner priset till hälften, men jag ska inte ge mig förrän jag får köpa knappsatsen för mitt pris
Samtidigt har jag planer på att piffa till mina bakre högtalargaller igen. De små, svarta "skyltarna" funderar jag på att rita upp i CAD och låta laserskära ut dem i metall. Därefter fäster jag i så fall matt plexiglas bakom texten, och belyser med lysdioder. Det bör ge en ganska snygg effekt.