Robban_89 skrev:
Gjort den själv?
Nej, även om jag har tillgång till många verktyg kan jag tyvärr inte laserskära rostfritt stål. Det överlät jag till en firma i England
chippen_no1 skrev:
skummat igenom tråden, trevlig läsning lycka till framöver!
Det tackar jag så mycket för
Saab_Robin skrev:
hur länge tar det att få hem fronten ungefär ? du kanske redan har skrivigt det
Det beror lite på hur jag väljer att ta hem den, och varifrån. Från Japan kan jag få hem den på ett par veckor med flyg. Från Australien eller NZ tar det längre tid, men fortfarande inte så förskräckligt.
sengstr skrev:
haha
saknar redan baslådan.. inget tryck längre i bilen
mer än av högtalarna..
skrik till du. ledig fredag till måndag.!
Och jag som är överväldigad av ’trycket’ i mina Infinity-högtalare
Jag blir väl lyrisk om jag får in en baslåda i bilen också.
Edge skrev:
Gillar verkligen de rostfria inläggen!
Tvivlar inte en sekund på att du inte kommer få tag i den tillslut, men frågan är bara hur lång tid?
Finns inga replikor med bra passform då?
Det börjar bli några stycken nu, AC-ringarna, mätartavlorna, klockramen och hela ljuddämparen
Jodå, det finns i diverse olika material. Originalet är gjort i PU och det är precis vad jag vill ha. Den passar perfekt och är hyfsat flexibel, dessutom behöver jag inte lacka den när den kommer hit.
Glasfiberkopior finns, men en sådan skulle verkligen inte kännas rätt. Mycket av tjusningen med Legana-fronten är att den just är ett originaltillbehör på andra sidan jorden, precis som många av mina uppgraderingar. Toyota/Lexus har lagt enorma summor och massor av tid på att designa fronten för just den här bilen, i samband med att den deltog i Targa Tasmania-rallyt för första gången. En glasfiberkopia skulle kännas lite som en förfalskning av en Picasso-tavla, ser i det närmaste likadan ut, men är inte vad den utger sig för att vara.
I värsta fall får det dock bli en kopia ändå, i så fall köper jag en FRP (fiber reinforced polymer)-variant via en importkontakt i England. Jag ska göra mitt bästa för att få tag i en riktig Legana.
Här är den i Targa Tasmania, där den vann sin klass 1999, 2000 och 2001, samtliga år den deltog.