HJÄLP! Turbofel i min Golf 4 GTI.

DavorGTi
1 april 2008 · 16 Inlägg

Min golf gti är lite seg i jämnförelse med min kompis gti. Likadana bilar fast hans rör på sig bättre än min.
Hans (1500) turbo laddar snabbre än min (3500-4000) och det är mer drag i hans.
Är det nån som har haft likadant fel på sin eller nån som kanske vet vad som är fel?

Polyphony
3 april 2008 · 60 Inlägg

låter konstigt att din börjar ladda så sent! låter även som hans börjar ladda för tidigt! har för mig att min börjar ladda efter 2500rpm å så är det även nu efter att min är chippad! ska faktiskt kolla exakt nu på väg hem från jobbet för att kollar man på laddtrycksmätaren så jobbar ju insuget fram tills turbon tar i å det ska absolut inte vara redan vid 1500rpm.

Senast redigerat av Polyphony (3 april 2008)

Rille_h Knegare
3 april 2008 · 62 Inlägg

Jag skulle tro att det är magnetventilen. hade exakt så på min a3 1.8T (samma motor) och då va det den, kolla felkoderna på bilen. eftersom det är en lättrtcksturbo så ska den komma tidigt men vet ej om det är vid 1500...

Senast redigerat av Rille_h (3 april 2008)

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
DavorGTi
3 april 2008 · 16 Inlägg

Felkoderna? hur gör jag det då ? Den magnetventilen ser den ut som en rund klocka där man kan skruva på en lång skruv med mutter?

Hunter XBL: FOR mxHOLGE
3 april 2008 · 93 Inlägg
DavorGTi
3 april 2008 · 16 Inlägg

Ser ingen bild :S Om man nu ska sätta på sportfilter, ska man då koppla loss luftmassomätaren, eller ska man låta den vara kvar?

Polyphony
4 april 2008 · 60 Inlägg

om du ska ha ett öppet filter så måste du skruva loss lmm ja. sen lägger du den bara vid sidan om, helst så att den ligger emot något baktill. har kört med öppet filter i över ett år nu och lmm började krångla lite vid ett tillfälle (efter typ 6 månader) då bytte jag bara plats på den så funkade det hur bra som helst igen.

DavorGTi
4 april 2008 · 16 Inlägg

okej, låter bra. för min polar hade öppet filter i minde än 1 vecka och han fck byta sin lmm pga att den gck sönder. hur kan det komma sig? hans var urkopplad

Senast redigerat av DavorGTi (4 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang