2765
Sök

Färgkod på vit pearl

Lite överallt..
612 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Hejsan

Tänkte höra om det är någon som vet av någon färkod på vit pearl? Eller som rent utav har det på sin bil?

Ska lacka om Golfen min och skulle behöven en färgkod att beställa efter, då den är solid i orginallacken.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

242 Inlägg
3 april 2008
du menar pärlvit färg med metalic?

Japs :)
775 Inlägg
3 april 2008
det finns så många olika pearl white så att säga så funkar inte, finns tom några pearl white som knappt är vita:/

Lite överallt..
612 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Westberg skrev:
det finns så många olika pearl white så att säga så funkar inte, finns tom några pearl white som knappt är vita:/

Okej, tänkte bara höra om någon visste av någon bara sådär i huvudet eller har på en bil, så att man kunde får se lite olika..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

8 156 Inlägg
3 april 2008
Är det till Golfen? (det finns flera White Pearl till varje bilmärke känns det som)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lite överallt..
612 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Är det till Golfen? (det finns flera White Pearl till varje bilmärke känns det som)

Japp, ska ha den till Golfen..

Men ska åka ock köpa lack nästa vecka, så innan jag väljer så ska jag kolla på lite färgkartor och lite färgprov innan man bestämmer sig.

775 Inlägg
3 april 2008
A_Lindahl skrev:
Westberg skrev:

Okej, tänkte bara höra om någon visste av någon bara sådär i huvudet eller har på en bil, så att man kunde får se lite olika..

Land Rover (vit/rosa)
KMY
Glacier Pearl 3c
ROV9616

Alfa Romeo (Vit/Mint)
114
Aurora Nuvola Pearl 3c
AR114:98

Lite överallt..
612 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Westberg skrev:
A_Lindahl skrev:
Westberg skrev:

Alfa Romeo (Vit/Mint)
114
Aurora Nuvola Pearl 3c

Den lät fin! smile

Ska ta färgkoden och kolla upp färgen när jag ska köpa lacken.

775 Inlägg
3 april 2008
A_Lindahl skrev:
Westberg skrev:
A_Lindahl skrev:

Alfa Romeo (Vit/Mint)
114
Aurora Nuvola Pearl 3c

Den lät fin! smile

Ska ta färgkoden och kolla upp färgen när jag ska köpa lacken.

ja den är riktigt fin. Skimrar fint:)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
3 april 2008
Gå till en mazda återförsäljare och fråga efter koden på nya Mazda 6 i vit pearl, riktigt läcker färg på den vill jag lova tongue

- Time Attack -

Lite överallt..
612 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
NIzmO skrev:
Gå till en mazda återförsäljare och fråga efter koden på nya Mazda 6 i vit pearl, riktigt läcker färg på den vill jag lova tongue

Får kolla om jag hittar nån fin när jag ska köpa lacken.. finns ju en del färger att välja på.. tongue

1 892 Inlägg
4 april 2008
Är det inte så att lacken är en "vanlig" vit lack, sen lägger man "Pearlen" i Klarlacken???

1 892 Inlägg
4 april 2008
Är det inte så att lacken är en "vanlig" vit lack, sen lägger man "Pearlen" i Klarlacken???
Därför är färgkoden bara den vita färgen utan pearl?

Lite överallt..
612 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Därför är färgkoden bara den vita färgen utan pearl?

Nja, finns väll både och?
Finns ju lack som man lägger där "Flaksen" ligger i klarlacken, och sedan finns det där dom ligger i själva basen.
Iallafall av det jag har sett så..

1 892 Inlägg
26 juni 2008
Hur blev det med din lack??  blev det pearl i basen eller klarlacken??  Mvh/Mats

Lite överallt..
612 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Hur blev det med din lack??  blev det pearl i basen eller klarlacken??  Mvh/Mats

Hehe, jaa du..

Har inte lackat bilen än..
Har inte äns provat kjolpaketet som har legat hemma i ca 4 veckor.. tongue

Har nyss gått ut skolan och började jobba dagen efter, så har inte riktigt haft tid..
Har för tillfället inte nån låda i bilen heller, men ska in till helgen.. sen så..
Ska slipa och greja, är ledig V.30 så tänkte lacka den då..

Billackerare
365 Inlägg
26 juni 2008
kolla min vita pearl smile den e grym i solen cool "glasögon på effekt!!" har färgen tongue !! ska du ha färgkoden så kostar de  tongue

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

204 Inlägg
26 juni 2008
Har för mig att White paerl inte direkt har någon färgkod så att sejja. Den är oftast färdigblandad.

Lite överallt..
612 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Crazygreek skrev:
kolla min vita pearl smile den e grym i solen cool "glasögon på effekt!!" har färgen tongue !! ska du ha färgkoden så kostar de  tongue

Hehe, jaa du.. den var inte ful din lack inte..

Inte bilen för den delen heller..wink

Lite överallt..
612 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Bettan_Nostdal skrev:
Har för mig att White paerl inte direkt har någon färgkod så att sejja. Den är oftast färdigblandad.

Mm, tror det blir nån metallic lack istället, har funderat att ha vit bas och flaksen i samma gröna färg som listerin, ni vet de som man sköljer munnen med, och tydligen även båtar.. tongue

Vad tror ni om det?

http://bp2.blogger.com/_NzFY_1BJGXE/Rw63D4fnV7I/AAAAAAAAAvM/XNOR6xRg-

Sök