3682
Sök

Varför sno främre regskylt?

165 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Fars bil stod hos mig en vecka för att hans bromsar var slut. När vi tog hem den till han såg vi att regskylten fram var borta, skruvarna var kvar, så tänkte att den kanske fått ett stenskott, gått sönder och ramlat av. Vi hade tanken på att den kunde vara stulen, så han tänkte ringa polisen men det blev inte av.

Tog min gammelvolvo till pappa idag, den skylten var också borta. Borta på två gamla bilar som stått på samma parkering samtidigt, i ett villaområde. Blev att ringa polisen och anmäla dem stulna. De skulle skicka hem anmälan till oss och efterlysa skyltarna.

Har någon varit med om samma sak och råkat ut för något pga det?
Tänkte om de sätter på dom för att åka förbi fartkameror, tullar, eller råna bank...

4 506 Inlägg
5 april 2008
Vi har blivit av med ett gäng skyltar på vår gata, Det går i våger.

Dom använder dem när dom ska tjuvtanka på mackar.
Råna ställen, Inbrott m,m m,m. 

Främmst Tjuvtankning.

Kan du andas kan du dö.

60 Inlägg
5 april 2008
Netzki skrev:
Har någon varit med om samma sak och råkat ut för något pga det?
Tänkte om de sätter på dom för att åka förbi fartkameror, tullar, eller råna bank...

Aldrig hört eller varit med om, låter väldigt skumt men anledningarna du påstår verkar väl dom mest rimliga.. förutom bankrånet förståss, haha big_smile

268 Inlägg
5 april 2008
Skulle dom råna en bank så skulle dom väl ändå ta både fram och bak? Antingen är det någon som vill testa fartkamerorna, eller bara någon snorunge som inte lärt sig rätt och fel än. Dom är ju anmälda så skulle dom köra förbi en fartkamera så får ni inga böter, förhoppningsvis tongue

60 Inlägg
5 april 2008
_Wallis_ skrev:
Främmst Tjuvtankning.

Mm där har vi de jue.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
5 april 2008
Jag har hört att "fram-reg.skyllt-stölder" ökat sen dom startade med vägtullar i Stockholm.

Blev av med min på min gamla 850 men hittade den ca 3månader senare....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

165 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Robbin_V90 skrev:
Jag har hört att "fram-reg.skyllt-stölder" ökat sen dom startade med vägtullar i Stockholm.

Hittade den? Hur och vart?

Bankrånet kanske var en överdrift, borde vara vettigast att ta bakskylten då om man blir jagad tongue Vad vet jag, illa är det iaf att man inte bara kan få ha sina saker ifred. Jääävlar vad förbannad jag blir om jag får hem någon rolig lapp eller räkning.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 april 2008
Svetsa ihop någon bur och limma dit plexiskiva med epoxy fram sen svetsar man dit denna framför skylten smile Det är nu lättare att sno bilen än skylten och tattaren tar grannens skylt istället big_smile
//Johannes

Rock'n Roll

165 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Svetsa ihop någon bur och limma dit plexiskiva med epoxy fram sen svetsar man dit denna framför skylten smile Det är nu lättare att sno bilen än skylten och tattaren tar grannens skylt istället big_smile
//Johannes

Haha, kanske får satsa på det nu när det blir att beställa ny skylt tongue

553 Inlägg
5 april 2008
tjuvtankning är ganska vanligt med falska plåtar

DFFL
9 020 Inlägg
5 april 2008
Men ni behöver inte oroa er för att sitta med räkningar från vägtullarna eller en polisanmälan från en bensinmack.
För om skyltarna tillhör en Volvo V70 och det är en Chevrolet Suburban som använts vid tillfällena så kan ni vara lugna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 april 2008
Ett bra knep att behålla sina skyltar, förutsatt att de sitter med stjärnskruv:
Ta en stjärnmejsel och slipa bort två bläck så mejseln blir ett "L".
Ta lite vaselin på mejseln, sätt den i skruvskallen och peta i lite plasticpadding eller dylikt i resten av skruvskallen. När det härdat, ta ur mejseln och vips, en skruv med EN passande mejsel är tillverkad.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

757 Inlägg
5 april 2008
annars så finns det skruvar som går lätt att skruva i men ett rent helvete att skruva loss.
men dom hade väl ryckt skylten iaf eftersom skruvarna satt kvar va?

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 april 2008
Eller skruvat in dom igen.

165 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Syns hela bilen i fartkameror och töcken där vägtull? Tänkte om de bara tar skylten i tullarna..? Aldrig åkt genom sån så ingen aning om hur det ser ut.

Pappas skruvar satt kvar, men mina var borta.
Får nog fixa skruv med passande mejsel, skaffar man ny skylt är den la snart snodd igen.
Eller en bur med plexiskiva. smile

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 april 2008
Limma fast rakblad på skyltens undre kant, det borde reta tjuven lite. Vet folk som har använt rakblad som brickor på extraljuskonsoller. Extraljusen satt kvar och bilen hade röda fläckar på backen runt fronten...

Noiseprojekt
5 april 2008
Robbin_V90 skrev:

Jag har fattat det som att dom kamrorna tar både fram och bakskylt...
Rätta mig om jag har fel!

1 854 Inlägg
5 april 2008
Nipfel skrev:
Skulle dom råna en bank så skulle dom väl ändå ta både fram och bak? Antingen är det någon som vill testa fartkamerorna, eller bara någon snorunge som inte lärt sig rätt och fel än. Dom är ju anmälda så skulle dom köra förbi en fartkamera så får ni inga böter, förhoppningsvis tongue

Om det är rån så tar dom väl hela bilen? cool

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 april 2008
De kanske vill använda sin privata bil med sin musiksamling i smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 april 2008
Oftast är det skyltar som bara är istuckna i skylthållaren som blir stulna eftersom det bara tar 5 sekunder att plocka bort dem. Polisen rekommenderar skruv men även lim på baksidan.

Anledningen är som några sagt:
Tjuvtankning, biltullar i Sthlm.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök