3544
Sök

Varför sno främre regskylt?

Elektriker/Montör
534 Inlägg
9 april 2008
FireTraXX skrev:
Men ni behöver inte oroa er för att sitta med räkningar från vägtullarna eller en polisanmälan från en bensinmack.
För om skyltarna tillhör en Volvo V70 och det är en Chevrolet Suburban som använts vid tillfällena så kan ni vara lugna.

Betala den måste man väl göra ändå..

Min kompis fick en räkning för att kört igenom en vägtull med sin crx. Det som man tyckte va lite konstigt med räkningen var att bilen (med båda nummerplåtarna) stog bakom hans lada och var totalkvaddad efter en dikeskörning ca 1 år innan...
Men han var tvungen att betala räkningen för att sen kunna överklaga...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

165 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
Robbin_V90 skrev:
FireTraXX skrev:
Men ni behöver inte oroa er för att sitta med räkningar från vägtullarna eller en polisanmälan från en bensinmack.
För om skyltarna tillhör en Volvo V70 och det är en Chevrolet Suburban som använts vid tillfällena så kan ni vara lugna.

Betala den måste man väl göra ändå..

Min kompis fick en räkning för att kört igenom en vägtull med sin crx. Det som man tyckte va lite konstigt med räkningen var att bilen (med båda nummerplåtarna) stog bakom hans lada och var totalkvaddad efter en dikeskörning ca 1 år innan...
Men han var tvungen att betala räkningen för att sen kunna överklaga...

Så tippade jag att det skulle vara. Måste man inte själv se till att betala trängselavgiften inom några dagar? Annars går det la direkt till inkasso? Ska läsa på lite mer om det så man vet ifall det kommer räkning hem. Inte kommit något än i lådan, peppar peppar. Lika bra att betala så man inte hamnar hos fogden och bara hoppas att man får tillbaka pengarna på något vis. Känns inte direkt heller att det sitter nå folk och engagerar sig i om regskylten sitter på rätt sorts bil.

165 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
"När en bil passerar genom betalstationen känner laserdetektorer av det. Lasern utlöser då kameror som fotograferar bilens registreringsskyltar, först framifrån, sedan bakifrån. Bilden beskärs i kameran så att enbart registreringsskylten och området närmast skylten visas."

Hittade på vv. Eftersom de inte har bakre skylten så matchar det la inte ihop. Undrar vilket regnummer de skickar till då..? Jobbigt om fotot endast visar regskylten och de skickar räkning. Vad har man att säga till om då? Suck...

2 924 Inlägg
9 april 2008
FireTraXX skrev:

Tyvärr så är de ganska ofta så smarta så de stjäl skyltar från samma bilmodell för de vet att allt blir så mycket lättare för dem då och de kan "jobba mer ostört"...
...man ska helt enkelt ha en ovanlig bilmodell wink

...men som sagt, böter måste man betala ändå.

Förr skruvades alla skyltar fast på bilar, dumma påhitt med skylthållare som väl egentligen i huvudsak kom till för reklamplats... roll
men fastskruvat i bara 2 skruvar hindrar väl inte tjuven så mkt heller...

En regskylt bort va lika svår att få bort som chassinumret, det är ju lika mycket identitet av bilen i båda fallen.

~ Life is short, have FUN! ~

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 april 2008
Dem snodde min bakskylt på golfen.. antagligen för att slippa besiktiga släp eller annat objekt!

Team Insane Racing

Sök