3472
Sök

Ska rekonda min bil vad ska jag använda?

9 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Ska rekonda en v70 jag har köpt. Det är halv klädsel i beiged. På tygsidan ser det ut som det är spillt något. Vad ska jag använda för medel till detta. Gärna ett namn och var man kan köpa det samt var man kan köpa impregnering, sen behöver plastdetaljer som dörrsidor rengöras vad använder man då ratten och rästen av sätena är i skinn vad använder man för det vore tacksam för svar.

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
Ett billigt alternativ är Biltemas "våtservetter" Allround Wipes. De har aldrig gjort mig besviken på plast, glas, vinyl och textil. Skinnet har jag dock inga bra tips på.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

SSS -12
3 217 Inlägg
6 april 2008
Det har däremot jag... Ta vanligt fett som man använder till kängor (du vet om du gjort lumpen) sen putsa av det... Sen tar du sån glans svamp som finns till skor och gnider in sätena... Om du nu vill ha glansiga säten! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
6 april 2008
Annars finns även minkfett och sånt... Olika preparat för olikt färgade skinntyper!

Men svaret för dina skinnstolar finner du i skoaffären! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök