Drönirettab skrev:
COTN skrev:
ok hmmmm.......... Hur ska vi i sådanna fall designa en låda som basport för att det ska bli bra tror ni? Om man kollar i olika program så finns ju inte den komfigurationen med:(
Vi ska nog även ringa db akuten och be om en lådritning. Fan vi har ju köpt grejor för MÅNGA 1000 där så det kan dom väll bjuda på.
Mvh COTN
Det stämmer nog ganska bra att slotport inte finns med i beräkningsprogrammen, tyvärr får man väl säga.
Ja, att ringa db akuten låter vettigt. De ska kunna hjälpa till med lådberäkning utan problem. Men jag är ändå envis och säger att den där lådan ska kunna få tryck om man spelar musik med mycket djupbas eftersom avstämningen enligt beräkningsformler verkar ligga strax under 35 Hz.
Även om det inte blir speciellt mycket tryck i just eran bil så ska det åtminstone gå att få ordentlig lufthastighet i portarna när de rätta frekvenserna spelas, därför tycker jag att ni bör ladda ner "testmusik" från realmofexcursion.com och se vad som händer när ni provspelar lite olika saker.
Om dina måttuppgifter på låda+rör stämmer till 100% så är jag själv 99,9% säker på att det inte är lådan eller avstämning som gör att rören inte "andas", det borde rimligtvis vara något knas med basarna eller inkopplingen av basarna
.
Ok vi ska testa en jäkla massa saker i helgen nu. Vi börjar med att bygga om lådan oavsett om det ska fungera med det vi har. Om det fortfarande är något knas så får vi börja testa alla andra saker ni har skrivit här jag får väll offra mina basar i värsta fall för att se om vi får någon power från steget.
men en liten fråga har jag. Jag har själv inte sätt själva "kopplingen" på batteriet men jag tror att den sitter med en vanlig kabelsko på orginal skruven såattsäga. kan det vara ett problem? Jag minns nämligen att jag själv hade invändningar mot att göra så. Annars ser kopplingen ut såhär:
50mm2 kabel med 200 amp säkring vid bateriet
till 24 farads kondensator
till Distributions block där det blir en 35mm
(och en 21mm kabel som ska gå till framsystemets slutsteg. Den kabeln är inte inkopplad just nu)
35mm går till 150amp säkring och sedan in i slusteget.
¨
Allting är ORDENTLIGT jordat i bältesfästpunkten bak.
¨
Remotekabeln är betydligt kraftigare än det man får med i vanliga fall.
¨
Lågnivåkabeln är av bättre kavlité.
Enligt mig så verkar den här kopplingen jäkligt bra... men som sagt ni kanske vet bättre.