3137
Sök

Vevhusventilation öppen

1 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Hej!

Ska besikta min bil snart och har öppen vevhusventilation. Jag undrar vad det bästa sättet är för att få den tillfälligt sluten igen, så den kan gå igenom?

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 april 2008
Bygga om den till original kanske ? annars kan du väl bara ta bort filtret och istället dra en slang till insuget..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

136 Inlägg
6 april 2008
Har hört att man kan dra en slang till en pet flaska och på så sätt få den sluten, men har själv inte provat det ännu tongue

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 april 2008
kimpaa skrev:
Har hört att man kan dra en slang till en pet flaska och på så sätt få den sluten, men har själv inte provat det ännu tongue

'Har också hört detta. Nån som har provat ????

C H E V R O L E T <3

299 Inlägg
6 april 2008
har en polare som besiktade sin med petflaska innan vi hade byggt en fin burk å det gick fin fint.......den är ju sluten å det är väll det enda dom bryr sej om eller har jag fel????

136 Inlägg
6 april 2008
Children-Of-Bodom skrev:
kimpaa skrev:

'Har också hört detta. Nån som har provat ????

Jag ska prova det nu på onsdag, kan tala om hur det gick wink

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 april 2008
ja gör det smile

C H E V R O L E T <3

1 059 Inlägg
7 april 2008
Allt kan ju funka men det är inte godkänt om dom ska va petiga.Den ska vara återslutande. dvs den ska in i motorn igen .Brukar va att den går in nån stans innan spjället.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

5 710 Inlägg
7 april 2008
Om slangen går från motorn....ned i flaskan.....och till motorn igen så visst.....då är den sluten och går således igenom SBP.
Är den inte det går den inte igenom om man nu inte har tur.

Min åsikt:
Har man inte kunskapen att veta hur man bygger om till sluten igen kan man fundera på om det verkligen finns behov av att åka öppet.
Bygg tillbaka till original och låt det vara så.

MVh Jonas

MVH Jonas
..............

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 april 2008
jonTe skrev:
Om slangen går från motorn....ned i flaskan.....och till motorn igen så visst.....då är den sluten och går således igenom SBP.

Min åsikt:
Har man inte kunskapen att veta hur man bygger om till sluten igen kan man fundera på om det verkligen finns behov av att åka öppet.

MVh Jonas

precis...

(att dra slangen ner i en petflaska känns jobbigt, bara plugga slangen istället i så fall, ger exakt samma reslutat....)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

127 Inlägg
7 april 2008
Luktar det inte mest bajs när man kör med öppen?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 april 2008
torpis skrev:
jonTe skrev:

Min åsikt:

MVh Jonas

precis...

(att dra slangen ner i en petflaska känns jobbigt, bara plugga slangen istället i så fall, ger exakt samma reslutat....)

Vilket inte är att rekommendera, blir ju bra med tryck var det lider...
Varför är den ombyggd till öppen? Var det för att kunna använda ett sånt litet vevhusfilter?

Sök