2980
Sök

Kan Någon Mycket Om Billjud Hör Av Dig

131 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
tja har lite fråger på hur man ska koppla för att få ut det bästa resultatet på en baslåda

Evolution
1 627 Inlägg
4 januari 2006
man kan ju börja med att kopla på ett steg och beskriva närmare vad det är för grejer

Fäll ner pungen och landa

131 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
ja du jag har boschmann systemet och inte det som finns o köpa på Clasolsson.sen så har ja 2 st 12på 500w och förstärkaren liggerpå ungefär 300w. harkopplatpå det normala sättetsom man gör som alla ungefär gör. men tänkte om man kan koppladet på ett annat sätt

131 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
kan du hjälpa eller??

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 januari 2006
Hmm, boschman ja.. Köpte sånna dörrhögtalar, för 5-10 år sen. o dom va tyvärr inget vidare, men de kanske är bättre nuförtiden.
Har du steget bak så se till att lågnivåkablaget inte ligger på samma sida som övriga elkablar. Annars har jag väl inga speciella tips.. Lycka till!

IT-Tekniker
144 Inlägg
4 januari 2006
jag har boshmann 6x9or.. och tro de eller ej men dem låter riktigt bra. När man stått och spelat med bakluckan öppen har folk kommit fram och kollat på ljudet. Första dem tänker på när dem ser dem högtalarna är "oj vilken stor magnet, vad är dem av för märke?" -"boshmann" -"hmm åfan.." ;D

131 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
om ja säger så här i nudagen läge så gör nästan alla märken bra högtalare o boschmann har funnits i ca 33-34 år. o dom har vunnit flera tävlingar i ljud i usa. men många högtalare. sen om du köper boschmann som man kan köpa på clasolsson så e det nästan skit men det funkar. om du vill ha bra grejer från boschmann så slår det nästan alla andra märken men nästan.lovar

Servicetekniker
300 Inlägg
4 januari 2006
Amir skrev:
om du vill ha bra grejer från boschmann så slår det nästan alla andra märken men nästan.lovar

Ja nu ska vi inte överdriva här, men det kan väl hända att dom tillverkar en del vettiga produkter. Men att det är några världsmästar grejor är nog lite att ta i.

m.v.h//Erik

Go hard or Go home!

131 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
okej men det ja vill säga e att dom tillverkar grejer för ljudtävling mm. jag har deras hemsida o plus kontakt med dom och det sägs att dom van ganska överlägset några tester i usa när det gäller ljud..

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
okej men det ja vill säga e att dom tillverkar grejer för ljudtävling mm. jag har deras hemsida o plus kontakt med dom och det sägs att dom van ganska överlägset några tester i usa när det gäller ljud..

Jo som sagt tillverkar dom säkert en del bra grejor, men allt är ju relativt. Skulle dom nu vara så överlägsna så skulle garanterat fler ljudbyggare använda dom.

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
hehe kicker hehe fy fan det måste vara någon nyårs skämmt

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
hehe kicker hehe fy fan det måste vara någon nyårs skämmt

Jag hör att du inte vet vad Kicker är för något iaf.

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
hehe kolla här bara för att du tror att du kan så mycket att du har så mycket kunskapper o grejer men bara för att ett märke e känt så e resten inte skit glömm inte det denna månad får ja in boschmanns hela system hem så ja kan garanteraupp till 100% att det låter så bra att du kommer tro att det e DLS eller JBL. men boschmann e inte populärt på marknaden men bara för det så ska man inte trycka ner märket. plus i dagens marknad så kan man inte tillverka ett högtalare som e dålig alla tillverkas nästan samma bara för att det e JBl så tror folk att det e bäst eller vad det nu kan vara

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
en fråga vad har och säga eller lägga in

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
hehe kolla här bara för att du tror att du kan så mycket att du har så mycket kunskapper o grejer men bara för att ett märke e känt så e resten inte skit glömm inte det denna månad får ja in boschmanns hela system hem så ja kan garanteraupp till 100% att det låter så bra att du kommer tro att det e DLS eller JBL. men boschmann e inte populärt på marknaden men bara för det så ska man inte trycka ner märket. plus i dagens marknad så kan man inte tillverka ett högtalare som e dålig alla tillverkas nästan samma bara för att det e JBl så tror folk att det e bäst eller vad det nu kan vara

Jag har inte sagt att boschman är enbart skit. Men du kan fortfarande inte jämföras deras grejor med t.ex. kicker. Kicker tillverkar väldigt bra produkter, bara så att du vet. Och det är verkligen inget nyårs skämt. Men i bilstereo världen är det ofta (inte alltid) att prset på produkten avgör ofta om den är bra eller dålig. Men kom inte å säg att jag har snackat skit om boshman för det har jag inte gjort!

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
nää du anklagar dig inte absolut inte e bara sur vissa vet inte vad dom snackar om men snackar för föllt.dom tror att det e känt märke o  det bäst punkt slut. utan har sett ditt arbete så du vet säkert vad du snackar om. utan det handar om hurdu bygger grejer o hur du planerar allt. utan jag har tillverkat grejer för folk o dom har jämfört den med mds baslåda den här med neonljus o plexiglas o sånt o gissa alla säger att jag har gjort ett bygge som kostar hälften så lite men mycket effektivare

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Ja du är säkert duktig på det....

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
ja menar liksom har sett ditt arbete du e duktig o sånt så du vetvad ja snackar om. även okända märken kan man göra så dom slår nästan lika bra som kända märken

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
ja menar liksom har sett ditt arbete du e duktig o sånt så du vetvad ja snackar om. även okända märken kan man göra så dom slår nästan lika bra som kända märken

Ja visst kan man få sämre grejor att låta hyffsat med en bra installation. Men du kan däremot aldrig få bättre ljud än om du använder dig av riktiga grejor, åter igen som ex:kicker. Men jag skulle personligen aldrig satsa på att köpa grejor från boshman.

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej vad e det som du inte gillar med boschamann?? kanske att dom säljer sina billiga högtalare på clasolsson...

Sök