3026
Sök

Kan Någon Mycket Om Billjud Hör Av Dig

71 Inlägg
5 januari 2006
Ett märke blir ofta kännt för det är bra kvalitets mässigt och inom ljud osv för produkterna presterar bra.

Därimot kan du ju få ut bättre eller sämre ljud hur du installerar och bygger upp systemet med program till tex. olika volymer får lådor som element presterar bäst i.

Vad beserar du ditt uttalande på att Boschman är bättre än Kicker på? Produkt tester? Har du länkar posta gärna.

//Wejn

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
okej vad e det som du inte gillar med boschamann?? kanske att dom säljer sina billiga högtalare på clasolsson...

Anledningen till att jag inte skulle köpa nåt från bochman är dels för att jag är tveksam till varumärket dels för att jag har kompisar som har köpt basar och dylikt från boschman och enligt min mening så har ljudet inte varit så mycket att hurra över. Men om du vill köra med boschman så tycker jag att du ska göra det. Jag säger bara vad JAG tycker.

m.v.h//Erik

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
har ingen bevis eller nåt utan jag ska ge dig boschamnns hemsida så kan du kolla in deras grejer www.boschmann.com

jag har inte sagtatt kicker e dåligt heler utan vill inte att man ska glömma ett marke som boschmann det e tyskt märke som har funnits i ungefär i 33 år

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
sen klickar du på online catalog sen kollardu på subwoofers mm

71 Inlägg
5 januari 2006
Jag tvekar inte för en sekund på att du kan knåpa ihopa ett fint system med Boschmann prylar.

Jag blev bara intresserad av att titta på testerna om du hade några sånna på just Boschmann vs. Kicker.

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Visst ser basarna häftiga ut, men det är fortfarande ingenting jag skulle köpa. Sedan tycker jag också att det stog lite väl lite fakta om dom. Det är vad jag tycker iaf.

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej så du tror att ja kan sätta ihopp en bra boschmann system. föresten har aldrig sagt att kicker e dåligt utan vill säga att man ska aldrig glömma okända märken specielt boschmann som har funnits i ca 33 år o som e ett tysktmärke. så vissa bedömer det om skit bara för att det säljs på class olson. men även dom har sina tävlings grejer

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej för attja brukar på sommarna vara i tyskland o sånt har kussiner där o  vi var på en uppvisning av olika grejer tex styling o biljud o sånt men boschmann e en märke som dom tyskarna litar på som ni gör för dom kända märken här i sverige

71 Inlägg
5 januari 2006
MR2_Racing skrev:
Visst ser basarna häftiga ut, men det är fortfarande ingenting jag skulle köpa. Sedan tycker jag också att det stog lite väl lite fakta om dom. Det är vad jag tycker iaf.

Kan nog bara instämma lite här också. Verkar vara lite "look" prylar, lite info om dom. Kan inte dra en jämnförelse med något annat märke heller prismässigt eftersom dom inte skriver ut priser. Dock tvekar jag inte på att trådstartaren kan bygga upp ett fint system med Boschmann prylar som jag skrev innan. Men att det skulle spela ifrån Kickers grejor är nog lite i att ta i.

Bättre att börja köpa lite dyrare och bättre system från början sen bygga på det med tiden. Ett billigt system ångrar man sig på.

//Wejn

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Ja visst men jag tycker att du ska köra på boschman om du tycker att det verkar bra. Inget mer med det. Men dom märken som är "top of the line" här i sverige är även det globalt.

Bygg ett boshman system du, det kan säkert bli att låta hyffsat.

m.v.h

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
hehe kolla här varför skulle det inte spela bättre den e inte lika känd som kicker men bara för det så behöver man inte tro illa innan man har hört något av boschmann när det gäller ljud. okej det säljspå classolson men dom e inga värstingar dom e en liten grej på vad boschann ger ut. plus så kan inte ett tysk märke skriva på ett sida där dom sammanfattar sina produkter ja kan hitta dom grejerna åt dig om du vill på en svensk sida så får du se... medpris o allt

Servicetekniker
300 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
plus så kan inte ett tysk märke skriva på ett sida där dom sammanfattar sina produkter ja kan hitta dom grejerna åt dig om du vill på en svensk sida så får du se... medpris o allt

Dom skulle kunna skriva mer ingående fakta om sina produkter. Just nu känns det som om dom sätter upp fakta som ska se ballt ut. Ja lägg gärna en länkt till någon svensk återförsäljare.

Go hard or Go home!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej du kanske harrätt där men när ja var i tyskland så lätt inte boschmann som ett billigt märke för det tyska folket

71 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
okej så du tror att ja kan sätta ihopp en bra boschmann system. föresten har aldrig sagt att kicker e dåligt utan vill säga att man ska aldrig glömma okända märken specielt boschmann som har funnits i ca 33 år o som e ett tysktmärke. så vissa bedömer det om skit bara för att det säljs på class olson. men även dom har sina tävlings grejer

Ett bra system kan du sätta ihopa med vilka prylar som helst, dvs mäta ut exakta volymer för lådor osv. Om det går upp till dina förväntningar efter allt arbete har ju med komponenterna att göra, Du kan inte göra mer än räkna ut exakta volymer och sätta allt på plats. Och det är just komponenterna som du pratar om, Där brukar ju pengarna spela in och eftersom inte alla är villiga att lägga hur mycket pengar som helst för att det ska låta bra är det ju dom pengarna du måste jämnföra olika produkter med och hitta det du tror på. Tror du på Boschmann och har hört dom grejorna du syftar på lira tillsammans är det ju upp till dig om du anser det är så pass bra att du lägger dina pengar på dom.

//Wejn

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
visst ta en länk

71 Inlägg
5 januari 2006
Amir skrev:
ja kan hitta dom grejerna åt dig om du vill på en svensk sida så får du se... medpris o allt

Har du länkar till sidor som säljer Boshmann grejor i Sverige så skriv gärna så kan man ju titta lite närmre på infon. Och eventuellt hobby jämnföra lite med andra märken.

//Wejn

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
jag har hört boschmann både i tyskland o i sverige men specielt i tyskland då det e som bäst alla fal när ja va på ljud tävling o utstälning

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
vad e det dom ska hjälpa mig med för något??

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
asså jag förstår dig tyvärr inte vart står det att ja vill lära mig mer om biljudet

Sök