3032
Sök

Kan Någon Mycket Om Billjud Hör Av Dig

90 Inlägg
5 januari 2006
amir skriver [likom ja vet har hört på många andra märken o sånt men det man betalar för boschmann så e det prisvärt plus så e det inte så långt ifrån det bästa när det gäller ljudet

JAG TROR INTE DU VET VAD DU PRATAR OM NÄR DU SÄGER ATT DET INTE ÄR LÅNGT IFRÅN DET BÄSTA..DET FINNS SÅ MYCKET VÄRRE LJUD PÅ MARKNADEN SOM DU INTE ENS KAN JÄMNFÖRA BOSCHMAN MED

To Feel Or Not To Feel...cosworth

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
ja du ja vet mycket väll vad ja snackar om ja det finns märken o högtalare på marknaden som kostar lika mycket som några av dina månadslön du får ungeför. så det vi snackar om e att du har högtalare som man kan använda ute på stan o glida runt med o lyssna du har högtalare som e jävligt snygga o kraftiga som kan användas för utstälning o sånt.  sen har du högtalare som du kan använda för att tävla med så boschmann har högtalare i varje klass av det ja har sagt men poöngen e att. märket e inte känt håller inte samma kvalitet när det gäller ljud o bass. men den har funnits i 33 år o under dom åren så måste man ha hunnit bygga nåt bra med enklare ord tillverka nåtbra. sen är märket kännt i tyskland för att ja var där o känner folk som tävlar i tyskland med boschmann. o dom har kontakter med tilverkarna. så dom får vissa högtalaresom det inte släpps ut så många av sen har du högtalarna som säljs på classolson som e skit. så lita på mig om du e smart ja vet vad ja snackar om vet du ???

Maizer
5 januari 2006
Amir skrev:
[hehe ja du det stämmer föresten vem e du??

Jag är Mattias:)

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej trevligt o snacka.. vad tycker du om detta hela snacet

90 Inlägg
5 januari 2006
ja de e väll klart att de finns olika prisklasser..de ja vill komma fram till är att du får säkert en bra bas från dom till ett billigt pris..men det finns säkert tusentals andra märken som varke du eller jag vet om du kan inte säga att med boschman får ja nästan ut de bästa ljudet..

864 Inlägg
5 januari 2006
rolig tråd att följa...
tror personligen att det finns en anledning till att ett märke blir känt för att ha bra kvalitet som t ex kicker,focal,dls(finns många.) medans andra märken inte blir det, som t ex boschman,pyramid osv
eller är det så att så många människor helt enkelt är dumma i huvudet när de föredrar att lägga ut mer pengar o köpa ett kickersystem ist för att köpa boshman?

Maizer
5 januari 2006
Amir skrev:
okej trevligt o snacka.. vad tycker du om detta hela snacet

Jag tycker hela diskussionen är larvig eftersom alla tycker olika, smaken är som baken. Man ska ta det man tycker är bra själv, onödigt att tjafsa om.smile

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
nej kompis det e klart det finns tusen andra som du säger som e okända o bra precis som boschmann e okänd. men ja vet för det man betalar en högtalare som boschmann just nu har ja beställt en serie av boschmann som har gjort ett lyckat uppvisning i usa den vann par tävlingar o sånt o den kostar kring 3 tusen kroner. skaköpa ett helt system. de e par stegg högre än det som säljs på classolson.

90 Inlägg
5 januari 2006
håller med dig maizer....och som sagt du säger att boschman har funnits i över 30 år och att dom inte hunnit bli kända än?lita på mig de skulle dom nog ha varit om de hadde varit bra grejjer..de ska inte behöva ta 150år innan de blir kända..

Team Tondöv
649 Inlägg
5 januari 2006
Köp du ditt Boshmann-system!
Gör en bra installation av det, sen hoppas jag vi ses på tävlingarna framåt vårkanten, så får vi se hur bra det går!

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej vet du har poäng där med tiden o att bli känd. men som sagt vi får se i framtiden o hoppas på det bästa jag gillar bass ljud o sånt så boschmann passar mig vid den tillfället det säger alla hittils som har lyssnat på baslådan ja har i bilen. dom säger att dagens teknik så e alla högtalarna ungefär likadana. säger tom en proffs en kille ja känner som har tävlat i ljud som har fortfarande skullder  från lån så ha kunde ha råd o bygga grejer. han erkände att min grej var bra o inte dåligt för att det var boschmann

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
freddan du har en golf ha lite tålamod så ska du se på min golf snart kommer bilder o lite styling grejer sen systemet till ljud o sånt föresten din e snygg

90 Inlägg
5 januari 2006
aa men tänk såhär "kvalitet" boschmann kanske spelar bra 1-2månader hur är kvaliteten med längden..jag menar ska det spela i 3månader och se ska man behöva köpa hela skiten igen?..och sen om man tar 2 utav säg världens bästa ljudtillverkare och spelar så äre inte säkert att du hör med ÖRAT vilken av dom som är bättre

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
nu har du tyvärr fel.innan ja fylde 18 så köpte ja på classolson boschmanns högtalare för 500 kr ja har dom än i dag i hyllan tog ut dom ut min baslåa för ca 3 månader sen innan jag köte en ny bil o började färga den o styla mm. nu har ja köpt riktigta högtalare från dom. men poängen e att dom kostar 500 kr köpta på classolson o ja spelade ihjäl dom innan ja fick körkortet. o gissa dom låter bra än i dag. men nu e hela systemet köpt så ska inte annvända mina gammal 12

tycker att man ska testa produkter först innan man snackar. det har ja lärt mig innan ja snackade förut.

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
o snart 20 år

90 Inlägg
5 januari 2006
men jag tror boschmann är som biltema vissa grejjer är bra och andra håller ett tag sen kan du kasta skiten...som sagt hadde de vart så bra hadde de slagit igenom..själv kör jag med ford orginal jävla skit..men de duger åt mej då ja inte har råd med annat(arbetslös)

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej men ja harhaft 2 stycken 12 i 2 år o du vet man gillade för o skruva på vollymen men konstigt nog så håller dom kvaliteten. i dag. jag läste någonstans att bochmann e jävligt bra på att bygga högtalare för såna priser

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
jag har boshmann 6x9or.. och tro de eller ej men dem låter riktigt bra. När man stått och spelat med bakluckan öppen har folk kommit fram och kollat på ljudet. Första dem tänker på när dem ser dem högtalarna är "oj vilken stor magnet, vad är dem av för märke?" -"boshmann" -"hmm åfan.." ;D

detta skriver (dG) på garaget. du förstår va ja menar

90 Inlägg
5 januari 2006
ja men om de e bra grejer så kör med det...jag håller mej till orginal ett tag tll

131 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
okej okej men som sagt ja e inte ensa om att tycka att detta e konstigt men visst dom gör bra grejer e inte själv som säjer det.men vissa känner sig säkra med stora märken o mer osäkra med dom okända liksom

Sök