3567
Sök

Hög HC på Audi S4a

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#1
besiktiga bilen  och fick 193 på HC (100)

vad göra för att få ner värderna???

K-sprit?`??

har juh större spridar eo annan styrbox så ja vet att den fetar på lite men har inte orginalgrejerna kvar så får  hitta på nått annat för att lura ner siffrorna nån som har en bra ide???

Mvh// Okim // Jocke

Arbetsterapeut
37 Inlägg
10 april 2008
#2
prova byta tändstift kablar, plus olja o filter


Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#3
E85 har ja hört skall göra susen men  vet ej om de tär sä fint när man överladdar... värmen på kolvarna e la inte så bra kan ja tänka???

Mvh// Okim // Jocke

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#4
Glader_GT skrev:
prova byta tändstift kablar, plus olja o filter

T-stiften e helt nya

Oljan o filter skall bytas nu den  är nog gammel

kablarna vet j ainte är juh tändhattar på denna med slutsteg o grejer... DYRT hmm

Mvh// Okim // Jocke

187 Inlägg
10 april 2008
#5
HC betyder "HydroCarbon" eller som man säger på svenska kolväte. Om bilen har för högt HC-värde så innebär detta att förbränningen i motorn inte är bra. Det vanligaste felet är att ventiltätningarna är slitna och därmed kommer det in olja i förbränningsrummet vilket i sin tur medför för högt HC-värde. HC-värdet blir också för högt om motorn är mycket sliten och drar mycket olja...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

143 Inlägg
10 april 2008
#6
Köp en bil som ej har några avgaskrav:P Hur många såna här trådar finns det egentligen?


Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#7
Einar89 skrev:
Köp en bil som ej har några avgaskrav:P Hur många såna här trådar finns det egentligen?

Och hur många som du finns det inte tongue

Mvh// Okim // Jocke

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 april 2008
#8
Okim skrev:
E85 har ja hört skall göra susen men  vet ej om de tär sä fint när man överladdar... värmen på kolvarna e la inte så bra kan ja tänka???

Av vad ja har hört om E85 så ska de kyla mer än vanlig bensin, har för mig att de var nått med syret i E85 som kylde, men ja har nog fel, bara vad ja hört..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 059 Inlägg
11 april 2008
#9
e85 kyler bättre än vanlig bensin ja.
brukar funka med en del k-sprit al e85 för o få ner hc. Testa o göra rent lamda,kolla så avgasystemet är helt tätt,alla tryckrör samt gör rent vevhusvent.Har nog lite org delar om du behöver låna

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

35 Inlägg
11 april 2008
#10
Även om du bytt spridare och annan mjukvara så ska du inte ha så höga avgasvärde. Kör in till en verkstad och be dom göra en diagnos.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
#11
XL600v skrev:
Även om du bytt spridare och annan mjukvara så ska du inte ha så höga avgasvärde. Kör in till en verkstad och be dom göra en diagnos.

Det går inte kan ja säga med en gång vi har försökt komma in i  bilen med divrse diagnosverktyg.. då det inte är orginal styrbos som sitter där utan en Rs2 box så  går det ej att läsa av den länge smile så nu e det old school som gåller leta med fingrar o ficklampa

Mvh// Okim // Jocke

904 Inlägg
11 april 2008
#12
men du kör med Katalysatorn kvar eller? jag kör med en liten SAAB kat på besiktningen å de var nära att jag inte fick igenom den. å då hade jag ställt ner soppa trycket och körde med hälften e85 i tanken... Min går också rätt fett..

Det beror garanterat på att den går fett som du inte kom igenom, sätt tillbaka orginal styrboxen å orginal spridarna å kör rakt igenom ist

De ska va gött å leva

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
#13
MrVain skrev:
men du kör med Katalysatorn kvar eller? jag kör med en liten SAAB kat på besiktningen å de var nära att jag inte fick igenom den. å då hade jag ställt ner soppa trycket och körde med hälften e85 i tanken... Min går också rätt fett..

Det beror garanterat på att den går fett som du inte kom igenom, sätt tillbaka orginal styrboxen å orginal spridarna å kör rakt igenom ist

Har ej kvar dessa grejer då den styrboxen var sönderskruvad....

ja har  nte kvar orginalkattanr aheller utan har 3" sportkatt nu i stället

men skall kolla om ja hittar några läckor o annat , skall även  köra rent vevhusventen o så byta olja o sen köra i lite e85

vad för blandning skall man i   med E85??? vill juh inte förstöra maskin

typ 20 liter 95 okt o 10 liter e85? eller hur tankar ni?

Mvh// Okim // Jocke


Sök