4058
Sök

Saab 900 2.0 T (185)hk

4 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Jag vill chippa min bil, men vart ska jag köpa chippet? spelar det någon roll vart man köper det som tex BSR , SPEEDPARTS , SQR mm..  Är det någat man kan byta ut sj? eller krävs det lödning?
Jag har 3 tum från turbon och sportfilter..
// Tobbe:P

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 april 2008
Nu är jag inte jättesafe på sånt här men kolla www.speedparts.se. De har fina saker : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Jag har kollat runt som f-n men ja vet inte.. 4500 för ett chip lr 3500 för ett.. jag menar är det någon skillnad?? hmm

236 Inlägg
11 april 2008
Två av mina polare kör trimmade saabar, en 9000 o en 9-3 o båda kör me Maptun! Helnöjda än iaf. smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 april 2008
Det är klart att det är en skillnad på olika tillverkare.. Denna frågan var uppe för ett tag sen med..Hmm.

Och då tror jag det var BSR som gav bäst resultat, kolla runt på lite firmor !

www.nordicuhr.se
www.maptun.se
www.bsr.se

Där har du lite firmor att kolla på iaf !

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Tackar...

236 Inlägg
11 april 2008
själv har jag kollat lite på www.sqr.se med..vet dock inte hur dom e alls! Men de e ett alternativ iaf. smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 april 2008
SQR är ett jättefint märke ! Kolla med "Hammarslag" här på Garaget, hans motor är byggd av en kille som kallas för "SQR-Micke" så jag misstänker att det är han som har SQR då smile

227 Inlägg
11 april 2008
sqr har fina o riktigt bra grejer men de har gått ihop med trollspeed nu!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 april 2008
zero2000 skrev:
sqr har fina o riktigt bra grejer men de har gått ihop med trollspeed nu!

Jaha är det så de har gjort! Då har de ju JÄTTEFINA grejer ! big_smile

2 164 Inlägg
11 april 2008
Häng inte upp er på priset för de är hur de känns och hur bra de är IRL som räknas.
Själv kör man maptun och är jätte nöjd.
Maptun och Nordic är dom enda som kan anpassa programen efter kundens önsemål om man så vill.
De kan ju även trollspeed till en viss nivå men dom är ju inte lika stora som dom 2 största.
BSR har ju bara fasta steg och lika så speedparts.

MVH

F

457 Inlägg
11 april 2008
Jag har Map Tun, väldigt nöjd. BSR funderade jag på men fick höra av en volvomekaniker att BSR chippet är annorlunda. Det blir inte det där riktiga suget, dom ändrar effektkurvan på något sätt. Har bara hört!

Sök