3790
Sök

Japanskt v.s ?

1 129 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
#21
Not that bad! men ja ska nog ta mig en titt på nåt företag lr så, då kan ja ju fördjupa mig mer i det för celica va inte så dyr i delar som ja trodde, men hur försäkring o sånt ä ä ja lite osäker på mtp att det ä en sportbil

Kollade priserna på mekonomen

Jag ser ingen direkt skillnad på 94-95 o 96 förutom d som folk gjort själva.

Vilken skillnad va d på utrustningen då mer än airbag?

1 639 Inlägg
7 januari 2006
#22
Titta i fronten på min och sedan på en 94-95 !

Det är en annan front med andra dimljus och vita blinkers, sedan har 96> bromsljus i bakluckan annan klädsel samt 2xairbag.

Reservdelspriser är inte så himla höga, å andra sidan har jag aldrig behövt köpa något på de fem år jag haft min...
Försäkring är inte så dyr, helförsäkring på en GT får jag ge 4700/år för (25+/1000 mil per år samt låst garage i småstad) Beror förståss mycket på var man bor osv...
Senast redigerat av mrcelica (7 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 129 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
#23
saaben 900T 97 kostar ca 4.500 för helfösräkring på farsan som ä 56 vilket ingen snut lr liknande kan klaga på om man ä studerande o "lånar pappas bil" o då körs 2000 mil per år så d var en rätt stor skillnad skillnad tycker ja.

1 639 Inlägg
7 januari 2006
#24
Jo familjebilar är ju alltid billigare att försäkra, men Celican är billig för att vara sportbil...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 129 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
#25
Jag kolla lite på dn.se o jämförde saaben o celican. saaben hade mer vrid o hk men celican gick snabbare från 0-100. saab fick tiden 8,5 o väger 1420 o celican 8,1 o väger 1310. hk o vrid har nog mycke mä turbon att göra o annars så har vikten stor betydelse

1 639 Inlägg
7 januari 2006
#26
Ja den har ju ingen turbo, Celica GT4'an 94> gör på 6.1 sek (242 hk@6000rpm / 302Nm@4000rpm) Den är dock betydligt dyrare tyvärr...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 129 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
#27
Nu har jag kollat på i stort sett alla japanare i 95- 98 årsklassen från halvkombi till kombi för att ja vill ha en bil som ser bra ut o har bra utrymme. Men störande som d ä så har i stort sett alla bilarna från 1,3-1,6 liters motorer vilket man springer ifrån tongue. Sorgligt!

184 Inlägg
14 januari 2006
#28
Kollat subaru ??

Här har du två som ex!

SUBARU IMPREZA 97

http://www.blocket.se/vi/7026378.htm?ca=11_s

Subaru Legacy Turbo

http://www.blocket.se/vi/7030076.htm?ca=11_s

1 129 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
#29
Jag har kollat på både impreza å legacy. Imprezan tycker ja ä fin som sedan men inte så jättefin  som kombi tyvärr, legacy ä ok som både kombi o sedan men ser inte så mycke ut i min smak + att det tydligen svårt att få styling till den för att modifiera.

http://www.blocket.se/vi/7045212.htm?ca=7_s

http://www.blocket.se/vi/5278800.htm?ca=7_s



http://www.blocket.se/vi/7026378.htm?ca=7_s

http://www.blocket.se/vi/6073387.htm?ca=7_s

1 639 Inlägg
15 januari 2006
#30
Palicuse skrev:
Nu har jag kollat på i stort sett alla japanare i 95- 98 årsklassen från halvkombi till kombi för att ja vill ha en bil som ser bra ut o har bra utrymme. Men störande som d ä så har i stort sett alla bilarna från 1,3-1,6 liters motorer vilket man springer ifrån tongue. Sorgligt!
En avensis 1,6 eller 1,8 tror jag inte du springer ifrån...
Corolla 1,6 gör väll på dryg 10 sek, inte sämre än någon annan mellanklassare..
Avensis/Carina finns ju även med 2.0 och V6.
På Japs motorer ska man inte stirra sig blind på slagvolymen, ta tex Corolla T-sport den har runt 190 Nm i vrid utan Turbo på en 1.8l motor... Tror det är unikt !
Senast redigerat av mrcelica (15 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 129 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
#31
Avensis har ja faktist inte tänkt på, Kombin ser rätt ok ut men där tror ja d åxå blir svårt att få tag i styling mm.

En sak till som är lite minus ä att om man ska ha en bil som går bra så borde man ha iaf ca 150 hk under huven, men det beror ju en del på hur tung själva bilen är mä.

1 129 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
#32
Detta ä nog en lite dum fråga som jag frågat förr o som kommer få en del tips vilket gör d hela svårare smile

Vilken schysst japanar halvkombi-kombi mä bak lr framkrafs i 95 o framåt som ä ok i budgeten "kicks other cars ass" om man kollar framifrån huven till bagagen. Även om bilen inte har så många hk så kan den ju sätta många andra mä mer hk på plats tack vare t.ex. att bilen ä lättare mm.

Det som kan bli lite svårt ä nog att hitta styling o annars om d inte ä turbobil så kommer det bli dyrare o trimma.


Om ja inte trivs mä saaben så kan man ju alltid sälja deno skaffa riskokare:D


Sök