3211
Sök

Jävla Utsugande Sossar!!!

Rallyförare
1 075 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
Fy fan, som det inte räckte med biltullarna, nu kom det hem en inbetalning på 1000:- för HÖJNING av den redan tok-höga fordonsskatten på min cheva!

Fan va jag ser fram emot att sparka ut dom ur stadshuset i höst!

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Du behöver inte predika för kören,mannen smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

1 414 Inlägg
5 januari 2006
Jag håller fullständigt med dig, min bil steg 800:- i år jämfört med förra året sad Tur är att man slipper väg-tullarna i alla fall smile

Jag skulle vilja veta vart alla pengar går som vi svenskar betalar i vägavgifter och bilskatter... men det kan nog ingen svara på, kanske görans nya lyxvilla med tomt på x antal hektar...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 231 Inlägg
5 januari 2006
aa fy fan lider med dig... dock behöver jag inte betala skatt på min 2 ton+ bil innan novemer och slipper tullarna. Men jävla sossar rent ut sagt smile

Mitt projekt: Evo III

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
5 januari 2006
Det känns ju som en stor del går till alla "nysvenskar" som dom trycker in i detta redan överbefolkade land!

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Tror ni skulle klaga mer om vi inte betalade några skatter.

Och du Founder, både du och jag hjälper 08-orna att betala för sitt skrytbygge.

racing-jimpa, håller med dig, där kan vi spara in mycket pengar.
Senast redigerat av Fredrik__A (5 januari 2006)

Fredrik, Laxå

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
I alla fall jag klagar inte på själva tanken att betala skatt!!
Tycker bara det vore bättre om åtminstone 5% gick till något vettigt...

Inte bara till 08:a området och det andra då som racing-jimpa nämnde...
Senast redigerat av michael561 (5 januari 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Jag har fått 19 år gratis tadnvård, 20 år gratis sjukvård, 12 års gratis skolgång, barnbidrag, studiebidrag, lagade vägar, gatubelysning osv osv osv. Känner att jag kan betala den skatt jag betalar och lite till för det.

Fredrik, Laxå

1 231 Inlägg
5 januari 2006
michael561 skrev:

Mycke bra sagt, klart att det byggs lite nya vägar och en del förbättras. Inge snack om den saken. Men det skulle kunna hända mycke mer för samma summa.

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Nåt som suger mycket pengar är alla arbetslösa som går hemma och inte vill ha nåt jobb. Klart som fan att man inte vill ha nåt jobb när man får så pass betalt ändå, höj kraven på arbetslösa och sänk a-kassan.

Fredrik, Laxå

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Lone Star skrev:
michael561 skrev:

Mycke bra sagt, klart att det byggs lite nya vägar och en del förbättras. Inge snack om den saken. Men det skulle kunna hända mycke mer för samma summa.

Är du medveten om hur mycket vi betalar till EU? Och hur lite av det vi får tillbaks?

Fredrik, Laxå

1 231 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Lone Star skrev:
michael561 skrev:

Är du medveten om hur mycket vi betalar till EU? Och hur lite av det vi får tillbaks?

Ja. Har inte sagt att det skulle vara bättre heller. Dock är jag för ett EU medlemskap.

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Haha...jag är medveten om det ja...Jag tycker inte det är bättre, tro mig...
Senast redigerat av michael561 (5 januari 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

1 231 Inlägg
5 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Nåt som suger mycket pengar är alla arbetslösa som går hemma och inte vill ha nåt jobb. Klart som fan att man inte vill ha nåt jobb när man får så pass betalt ändå, höj kraven på arbetslösa och sänk a-kassan.

http://www.moderat.se/politik.asp?menyi … ktion=hela

Kankse börjar bli lite OT, får skapa en ny tråd om politik tongue

Maizer
5 januari 2006
Sossarna var jävligt bra så länge de hade egen majoritet tycker jag. Det är de där jävla miljöpartisterna som man ska skylla på! Fy i helvete vilka jävla idioter.

Rekondare
289 Inlägg
5 januari 2006
Maizer skrev:
Sossarna var jävligt bra så länge de hade egen majoritet tycker jag. Det är de där jävla miljöpartisterna som man ska skylla på! Fy i helvete vilka jävla idioter.

Där har du en poäng, dessa jävlar...fyfan,blir sur bara av att tänka på dessa människor...mycket "ont" kommer ju faktiskt från dem...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

SSS -12
3 217 Inlägg
5 januari 2006
Det kommer alltid något ont ur allt bra... Tyvärr! Men har man inte mycket pengar så känns det surt att betala hög skatt! sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 231 Inlägg
5 januari 2006
Så sant så sant. Får hoppas på att Vänstern, miljöpartiet, Fi och vad dom andra nya nu heter bara snor röstar av varandara och tar ut sig själva helt enkelt tongue

266 Inlägg
5 januari 2006
håller med racing jimpa du har så rätt

Besserwisser
312 Inlägg
5 januari 2006
Lone Star skrev:
Fredrik__A skrev:
Lone Star skrev:

Ja. Har inte sagt att det skulle vara bättre heller. Dock är jag för ett EU medlemskap.

Då vet du att mycket skattepengar försvinner ut ur Sverige och inte lika mycket kommer tillbaka?

Fredrik, Laxå

Sök