3090
Sök

Jävla Utsugande Sossar!!!

266 Inlägg
7 januari 2006
staten hade bestämt till 2005 att 50 miljarder skulle gå till "nysvenskar" är inte det mycket micho jag håller med racing jimpa helt är det nån som är en fjolla så är det du....

Såld på Italienare
579 Inlägg
7 januari 2006
Denna e gammal. Men jag orkar inte skriva ett helt nytt inlägg. wink

Jag e så förbannat trött på Sveriges regering!
Som efter Tsunamin, ingen avgår.
Göran Persson på presskonferensen "-Vi har gjort fel, men nu tar vi nya tag."
"-kommer utrikesministern att avgå?"
"-Nej, nu ska vi som sagt ta nya tag"

Det värsta av allt var att SIFOs undersökningar visade att stödet för Persson o regeringen ÖKADE.

Det e bara i blåbärslandet Sverige som något sådant kan ske!
Vilket annat land som helst hade det slutat med statskupp.
Men här känner väljarna en trygghet med en regering som skiter i befolkningen som den har hand om.
Vem betalar deras löner?
Ändå skiter dem i oss på det sättet.
Höjer fastighetsskatten så gamla pensionärer tvingas flytta från sina barndomshem.
Min kompis blir arbetslös nu i 2 månader.
Det visar sig att han får 2000! kr mer när han sitter hemma än när han jobbar.

Blir det sossarna 4 år till i september så flyttar jag utomlands.

Besserwisser
312 Inlägg
7 januari 2006
nicke_b2 skrev:
vad finns det att kolla upp fredrik .. hela sveriges skatte system tycker jag är åt helvete det är så jävla pinsamt tycker jag varje krona man betalar i skatt har väl redan skattats tio gånger vi betalar alla möjliga sorters skatt men ändå har vi inte skol äldre och väg underhåll  som är bra allt går till dessa social fall som får alla jävla sorters bidrag sjuk bidrag bostads bidrag flerbarns tillägg och lite stämpling och svart jobb på det
här på gotland tex har ett sånt jävligt dåligt väg underhåll så det  inte är sant

som sagt jag skäms över detta idiot land med piss skatte system

Trivs man inte så är det ju bara att flytta? Svårare är det inte.
Om du en dag skulle behöva nån sorts bidrag så vore det intressant att höra om du fortfarande tycker likadant.

Fredrik, Laxå

1 414 Inlägg
7 januari 2006
En sak som är ganska intressant. Jag pratade med skattekontoret sist jag deklarerade om hur mycket skatt jag skulle få betala om jag skulle få jobb som kapten på Emirat Airlines i dubai. Lönen är 125'000:- / månad skattefritt med gratis bil, vård, mat, boende m.m. m.m. Om jag förblir svensk medborgare och skriven i Sverige skulle jag få skatta på lönen samt förmånsbeskatta på allt jag fick gratis och i den utsträckning det skulle användas. Totalt skulle jag få betala över 74% av lönen i skatt... Min kusin gjorde samma undersökning i Finland åt mig o där låg den på närmare 30%...

Eftersom Sverige inte har något löne eller skatteavtal med dubai och inte med nästan några arabländer för den delen heller så måste man betala Svensk skatt om man jobbar skattefritt i det landet och är bosatt och skriven i Sverige. Annars gäller ju principen betala skatten i det landet du jobbar...

Det som jag tycker är mest fel med svensk beskattning är att alla skatter och momser går till en o samma kassa. Skatterna borde öronmärkas, att tex all bensinskatt verkligen går till främjandet av nya bränslen, att tex vägtullarna går till nya vägar och bättre vägar i det området man betalar skatten. Men att öronmärka skattepengar är olagligt i Sverige...
Senast redigerat av Founder (7 januari 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 231 Inlägg
7 januari 2006
Det sista håller jag med om till fullo. Klart att man kan flytta lite emellan när kriser uppstår men annars bra.

Inte konstigt att folk flyttar till monaco

Mitt projekt: Evo III

266 Inlägg
8 januari 2006
bra sagt founder fredrik a jag trivs  i landet men tycker att skatte systemet är åt helvete som jag sa tidigare och du kan inte säga att du tycker svenska vägar är bra jämfört med vad svenska bil ägare betalar i bil skatt bensin skatt och nu vägtullar

Besserwisser
312 Inlägg
8 januari 2006
nicke_b2 skrev:
bra sagt founder fredrik a jag trivs  i landet men tycker att skatte systemet är åt helvete som jag sa tidigare och du kan inte säga att du tycker svenska vägar är bra jämfört med vad svenska bil ägare betalar i bil skatt bensin skatt och nu vägtullar

Du skrev 'som sagt jag skäms över detta idiot land med piss skatte system'. Säger man att man tycker att landet man bor i är ett idiotland så låter det ju inte som att man trivs särskilt bra eller?
Eftersom skattepengarna inte öronmärks till just det som de kommer in från så kan man inte räkna med att få lika mycket tillbaka som man ger när det gäller en del saker. T ex så betalar jag 34%(ungefär) skatt på lönen, men jag ser inte till de pengarna på jobbet?
Och eftersom jag inte bor i Stockholm så märker jag inte av vägtullarna så mycket, förutom att jag ändå måste vara med och betala deras j*vla försök. Det känns ju lite hårt, men som sagt, 'ge och ta'.

Fredrik, Laxå

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Fredrik__A skrev:
nicke_b2 skrev:

Du skrev 'som sagt jag skäms över detta idiot land med piss skatte system'. Säger man att man tycker att landet man bor i är ett idiotland så låter det ju inte som att man trivs särskilt bra eller?
Eftersom skattepengarna inte öronmärks till just det som de kommer in från så kan man inte räkna med att få lika mycket tillbaka som man ger när det gäller en del saker. T ex så betalar jag 34%(ungefär) skatt på lönen, men jag ser inte till de pengarna på jobbet?
Och eftersom jag inte bor i Stockholm så märker jag inte av vägtullarna så mycket, förutom att jag ändå måste vara med och betala deras j*vla försök. Det känns ju lite hårt, men som sagt, 'ge och ta'.

Jo men man måste ju ge o ta på en acceptabel nivå. Hur kommer det sig att vi måste betala mer i skatt i Sverige än tex Finland och ändå behöva ha det sämre än dom? Vi får inte lika mycket för pengarna vi ger...

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Mängden skatt man betalar i finland:
årsinkomst i euro / % skatt
12 000 - 15 400 / 10,5%
15 400 - 20 500 / 15.0%
20 500 - 32 100 / 20,5%
32 100 - 56 900 / 26,5%
56 900 - / 33,5%

Alltså inte ens de som tjänar mest i Finland betalar lika mycket skatt som en person med medel lön gör i Sverige... Ändå har dom bättre utbildning, bättre sjukvård, bättre vägar, bättre elnät och en mycket starkare ekonomi än Sverige, jag frågar mig bara varför?

För er som vill veta mer:
http://www.porssisaatio.fi
Senast redigerat av Founder (8 januari 2006)

- www.bmwb.se

Besserwisser
312 Inlägg
8 januari 2006
Founder skrev:
Mängden skatt man betalar i finland:
årsinkomst i euro / % skatt
12 000 - 15 400 / 10,5%
15 400 - 20 500 / 15.0%
20 500 - 32 100 / 20,5%
32 100 - 56 900 / 26,5%
56 900 - / 33,5%

Alltså inte ens de som tjänar mest i Finland betalar lika mycket skatt som en person med medel lön gör i Sverige... Ändå har dom bättre utbildning, bättre sjukvård, bättre vägar, bättre elnät och en mycket starkare ekonomi än Sverige, jag frågar mig bara varför?

För er som vill veta mer:
http://www.porssisaatio.fi

Har aldrig bott i Finland, har heller ingen koll på deras ekonomi i övrigt så det kan jag tyvärr inte svara på.

Fredrik, Laxå

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Fredrik__A skrev:
Har aldrig bott i Finland, har heller ingen koll på deras ekonomi i övrigt så det kan jag tyvärr inte svara på.

Nej men det tåls ju att tänkas över när man börjar se siffror som de här... får vi verkligen ut det vi betalar för? Det är ju faktiskt det vi gör, betalar för tjänster som staten ska förse oss med... Man borde kunna avsäga sig de tjänster man inte tycker att staten gör tillräckligt bra. Om jag tex tycker att jag får bättre vård genom att skaffa mig en sjukförsäkring tycker jag att man borde kunna göra avdrag för det jag betalar till den försäkringen på skatten i och med att jag inte längre nyttjar "statens" sjukvård utan betalar för min vård på ett alternativt sätt...

- www.bmwb.se

Besserwisser
312 Inlägg
8 januari 2006
Svaret är nog ganska enkelt, vi får inte ut det vi betalar för, men skulle vi betala mindre så skulle vi även få ut mindre, det tror jag iallafall.
Dessutom är det nog rätt svårt att få ut siffror på hur mycket man skulle dra av, eftersom alla utnyttjar sjukvård, tandvård osv olika. Samtidigt går ju skattepengarna även till deras löner, vilket din alternativa försäkring inte skulle göra? Då skulle antagligen priserna stiga=dyrare försäkringar.

Fredrik, Laxå

2 122 Inlägg
63 Inlägg
9 januari 2006
Orkade inte läsa igenom allt tyvär. Men om man bara ska rösta på Tex: moderaterna, för att sossarna höjer din skatt på bilen. Då är det ganska låg nivå på ditt tänkande. Men om du tror att du kommer få nå bättre med blått parti, så säger jag lycka till. För OM du har redan dåligt ställt, så tror jag du får det sämre endå. Fär blått är moderater och de sparkar på de som redan ligger. De tar från de fattiga, och ger till sej själv!!!

Varför inte köra Kombi ;-)

1 414 Inlägg
9 januari 2006
ST200 skrev:
Orkade inte läsa igenom allt tyvär. Men om man bara ska rösta på Tex: moderaterna, för att sossarna höjer din skatt på bilen. Då är det ganska låg nivå på ditt tänkande. Men om du tror att du kommer få nå bättre med blått parti, så säger jag lycka till. För OM du har redan dåligt ställt, så tror jag du får det sämre endå. Fär blått är moderater och de sparkar på de som redan ligger. De tar från de fattiga, och ger till sej själv!!!

Att rösta på Sossarana för att någon säger "moderater och de sparkar på de som redan ligger" är inte alls låg nivå då? wink

- www.bmwb.se

Såld på Italienare
579 Inlägg
9 januari 2006
ST200 skrev:

Hä är tydligen någon som inte vet någonting om Sverige och dess regering.
Innan du kritiserar så läs på om ämnet. Det ser ganska löjligt ut annars som du säkert märker.

1 414 Inlägg
9 januari 2006
ST200 skrev:

Det är ganska intressant att se att Sossarna höjt sina löner flera gånger om under tiden dom varit i makten och sänkt skatten för hög inkomsttagare (sig själva) flera gånger om, senast för bara 2 månader sedan.

- www.bmwb.se

63 Inlägg
9 januari 2006
Johanromeo155 skrev:
ST200 skrev:

Hä är tydligen någon som inte vet någonting om Sverige och dess regering.
Innan du kritiserar så läs på om ämnet. Det ser ganska löjligt ut annars som du säkert märker.

Då kan ju du förklare, om du är så innsatt som du säger. Snälla förklara, från en som inte vet!

Varför inte köra Kombi ;-)

Maizer
9 januari 2006
Jag håller med st200, moderaterna tar från de fattiga och ger till de rika så är de bara.

Rallyförare
1 075 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
Jag brukar säga såhär:
Om jag går en väg som jag inte gått förut och går rakt in i en lyktstolpe och slår i huvudet i den och slår mig illa så borde jag ju komma ihåg det till nästa gång.
Men tyvärr så är det många som glömmer på 4 år att dom sprang rakt in med huvudet i lyktstolpen, dessa människor lär springa in i samma stolpe i höst och tro på allt valflä(s)k...
Vi vet att vallöften ifrån sossarna bryts endast några dagar efter valet.
Kanske ska testa en ny väg, tänk på att 90% av alla journalister är riktade kraftigt åt vänster varför ofta högersidan katastrofmålas i media...
Ta bara det här med biltullarna, nu snackas det bara gott ifrån medias sida, jag har varit på E4:an och sett förödelsen. Kraftigt tät trafik mitt på dan, innan biltullarna var det mycket bättre där.
Aftonbladet & Expressen föredrog att göra gratis reklam för transpondrarna trots att 85% svarat i aftonbladets undersökning att dom är beredda att fuska. Varför berättar man inte för folket i media att man kan köra gratis genom tullarna i dagsläget helt lagligt dessutom om man har en tullkeps?
Jag ser för mig själv, jag förstår att landet behöver arbete, att företag har råd att anställa mera om dom får skattelättnader, och att dom nya anställda betalar inkomstskatt.
Jag kommer ihåg hur maktkåta sossarna var när Miljöpartiet låg som vågmästare...
Jag såg sveket, jag ser det varje gång jag åker till stan. Biltullarna står där, fy fan.
Skatterna höjs. Jag tycker att du som svartmålar t.ex moderaterna ska kolla deras partiprogram istället för t.ex STATLIGA SVT. www.moderat.se tror jag dom hade som adress...
Bättre än att lyssna på så kallade "journalister" som oftast är ultra radikala kommunister & miljöpartister & bor inne i sthlm city och saknar verklighetsförankring......
Tänk själv, lyssna aldrig på en journalist!

Sök