3199
Sök

Jävla Utsugande Sossar!!!

1 414 Inlägg
12 februari 2006
widell1111 skrev:
Delerium skrev:
Fredrik__A skrev:
Nåt som suger mycket pengar är alla arbetslösa som går hemma och inte vill ha nåt jobb. Klart som fan att man inte vill ha nåt jobb när man får så pass betalt ändå, höj kraven på arbetslösa och sänk a-kassan.

Där sa du nånting klokt pöjk (:

Kraven är alldeless för dåliga nuförtiden!

Det ska inte löna sig att gå hemma o inte orka jobba.
Men man skall klara sig på det man får också för alla är med o alla betalar! (:

Lite OT kanske men en ny tjej som började på sanerings sidan hade gått hemma i 3 år!! 3 hela år då frågade jag av ren nyfikenhet hur hon klarade sig!! Hon sa att hon tjänar marginellt bättre när hon jobba än när hon gick hemma!! Sen vet jag inte om det beror på hennes timlön eller vad det nu kan vara men det är ju knäppt tycker ni inte? big_smile vart lite långt

skitsnack !!! att vara arbetslös är SKIT man lever som ett svin får till hyran mat!!! exakt så mkt så att du överlever inte ett öre mer !!!!!! så det du inte vet ska du inte ytra dej OM!!!!! plus att kravet för att du ska få pengar så ska du minst söka 5 jobb i månaden .......

5 jobb i månaden är ju ingenting... jag var arbetslös för 2 år sedan i 2 månader innan jag började läsa. Jag skickade iväg säkert 70-80 CV'n per månad... fick över 20 positiva svar. Dom flesta är så inpinkade där dom bor och kan inte tänka sig flytta, det är nog där största problemet med arbetslösheten ligger...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
12 februari 2006
Volvo och MB RULES skrev:
endel som jobbar får inte mycket över vi heller, så ni lever ganska bra som är arbetslösa i detta j***a sosseland.

Hur mycket får en student? Arbetslösa har mer pengar än dom... prova att leva på 6500 kr i månaden i 10 månader per år... dom övriga 2 får man inget alls så man får försöka spara lite utav dom 6500 för att klara sig dom övriga 2... och hur många studenter ser vi springer runt o gapar o klagar... inte många...

- www.bmwb.se

Administratör
11 899 Inlägg
12 februari 2006
Founder skrev:
endel som jobbar får inte mycket över vi heller, så ni lever ganska bra som är arbetslösa i detta j***a sosseland.

Hur mycket får en student? Arbetslösa har mer pengar än dom... prova att leva på 6500 kr i månaden i 10 månader per år... dom övriga 2 får man inget alls så man får försöka spara lite utav dom 6500 för att klara sig dom övriga 2... och hur många studenter ser vi springer runt o gapar o klagar... inte många...

Många klarar sig inte på det dock, de måste ta extrajobb.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 453 Inlägg
12 februari 2006
Founder skrev:

Synd att inte alla studenter har råd att ha två fina bilar...

1 414 Inlägg
12 februari 2006
sveddan skrev:
Founder skrev:

9-5'an är inte min utan en kompis bil om du läser infot som du inte hade tid med...

9-3'an har jag kämat hårt i industri en lång tid för att ha råd med.

Kan lova dig att det är inte lätt att gå från en lön på 18-22'000:-/månad till 6-700:-/månad...
Senast redigerat av Founder (12 februari 2006)

- www.bmwb.se

1 453 Inlägg
12 februari 2006
Founder skrev:
sveddan skrev:
Founder skrev:

9-5'an är inte min utan en kompis bil om du läser infot som du inte hade tid med...

Kan lova dig att det är inte lätt att gå från en lön på 18-22'000:-/månad till 6-700:-/månad...

Nej, jag vet har själv varit student. Men det var fan ännu värre när man gjorde lumpen :S

1 414 Inlägg
12 februari 2006
sveddan skrev:
Founder skrev:
sveddan skrev:

Nej, jag vet har själv varit student. Men det var fan ännu värre när man gjorde lumpen :S

Jo på den tiden var man inte rik... 50 kr om dagen är inte mycket att leva med... fast man hade väl inte tid att spendera dom heller iof. Har hört att det är bättre nu iof... i alla fall när man muckar...

- www.bmwb.se

1 453 Inlägg
12 februari 2006
Founder skrev:
sveddan skrev:
Founder skrev:

Jo på den tiden var man inte rik... 50 kr om dagen är inte mycket att leva med... fast man hade väl inte tid att spendera dom heller iof. Har hört att det är bättre nu iof... i alla fall när man muckar...

Ja man får ett muckbidrag på några tusenlappar. Sorry, var lite för snabb när jag beskyllde dig för bilägandet smile Mvh

1 414 Inlägg
12 februari 2006
no worries smile Mitt muckbidrag va på 4500 kr... alltid något smile

- www.bmwb.se

8 156 Inlägg
12 februari 2006
widell1111 skrev:
skitsnack !!! att vara arbetslös är SKIT man lever som ett svin får till hyran mat!!! exakt så mkt så att du överlever inte ett öre mer !!!!!! så det du inte vet ska du inte ytra dej OM!!!!! plus att kravet för att du ska få pengar så ska du minst söka 5 jobb i månaden .......

Det beror på vad man har haft för jobb innan...
Har man inte haft något välbetalt jobb innan så suger det...
Att söka 5 jobb i månaden är väl inte för mycket begärt?

Prova att åk över till England/Irland/Skottland. Där kan du garanterat få ett jobb, fast du kan inte räkna med att få ett välbetalt jobb. Men du får iaf arbetslivserfarenhet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 414 Inlägg
12 februari 2006
Phaetoon skrev:
widell1111 skrev:

Det beror på vad man har haft för jobb innan...
Har man inte haft något välbetalt jobb innan så suger det...
Att söka 5 jobb i månaden är väl inte för mycket begärt?

Prova att åk över till England/Irland/Skottland. Där kan du garanterat få ett jobb, fast du kan inte räkna med att få ett välbetalt jobb. Men du får iaf arbetslivserfarenhet.

Jag såg på nyheterna att det är stor arbetarbrist i Irland... man får ju sig även en bra repetion i engelska smile

- www.bmwb.se

8 156 Inlägg
12 februari 2006
Tänkte på en sak. Debatten här handlar om moderaterna mot S, V och Mp.
Har vi inte glömt bort C, Fp och Kd?

Det känns som om folk i allmänhet röstar på samma parti av gammal vana.
Fredrik Reinfeldt har lett in moderaterna på en helt ny linje. Frågan är om dom konservativa moderaterna kommer att följa hans linje i realiteten?

Göran Persson styr S med en järnhand och gör en massa fatala misstag hela tiden. Men eftersom S var ett bra parti och byggde upp Sverige efter 2:a Världskriget så röstar många på dom än.

(För FI, Junilistan, Piratpartiet mfl. kan vi nog glömma bort)

Jag tycker personligen att C har den bästa politiken just nu, speciellt när det gäller bilar, arbete, miljö och skatter.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
12 februari 2006
Founder skrev:
Jag såg på nyheterna att det är stor arbetarbrist i Irland... man får ju sig även en bra repetion i engelska smile

Irland var som Sverige för några år sedan. Sen sänkte dom arbetsgivaravgifterna så att det lönade sig för företagen att anställa. Dessutom gick facket med på sämre arbetsvillkor och att sänka lönerna. Man minskade anställningstryggheten, men ökade tryggheten för hela befolkningen. Förlorar du ditt jobb så ligger tryggheten i att du kan få ett nytt jobb inom ett par dagar. Istället för att ge anställda all trygghet så ger man alla trygghet, även dom svaga i samhället som annars inte skulle ha fått något jobb.

Nu har dom lite för hög inflation för att det ska vara bra, men dom har ingen direkt arbetslöshet att tala om. Enda nackdelen med Irland är att prisläget är ganska så högt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
15 februari 2006
aah! jävl sossar, kommunistpack e va de e..

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

1 414 Inlägg
15 februari 2006
Phaetoon skrev:
Founder skrev:

Irland var som Sverige för några år sedan. Sen sänkte dom arbetsgivaravgifterna så att det lönade sig för företagen att anställa. Dessutom gick facket med på sämre arbetsvillkor och att sänka lönerna. Man minskade anställningstryggheten, men ökade tryggheten för hela befolkningen. Förlorar du ditt jobb så ligger tryggheten i att du kan få ett nytt jobb inom ett par dagar. Istället för att ge anställda all trygghet så ger man alla trygghet, även dom svaga i samhället som annars inte skulle ha fått något jobb.

Nu har dom lite för hög inflation för att det ska vara bra, men dom har ingen direkt arbetslöshet att tala om. Enda nackdelen med Irland är att prisläget är ganska så högt.

Facken tycker jag har mer eller mindre spelat ut sin roll i dagens samhälle. Det var bra på den tiden då arbetsföhållandena var urusla, idagsläget går inte folk med på vad som helst och ett företag som verkligen miss sköter sig förlorar även kompetent arbetskraft. På volvo hade nyligen en stor mängd människor fått sparken tack vare att dom var med i facket. På Saab fick 2003 en stor mängd människor sluta som var bra mycket mer kompetenta än de som kanske jobbat där ett år mer bara för att facket sa "alla som jobbat mindre än ett år tänker vi inte ens förhandla om"... för dom människorna gick ju verkligen fackavgiften till något vettigt... not...

Vi måste förstå i det här landet att vi konkurrerar med länder som Kina, Japan Taiwan... där är det obligatoriskt att jobba 10 timmars arbetsdagar 6 dagar i veckan. 80-talets slö tid är förbi, nu måste vi kämpa för att visa vad vi går för. Det måste även regeringen förstå och göra landet så extremt företagsvänligt som det bara går... annars är det kört... Nästan alla länder i europa går om oss idag, vart ska det sluta?

- www.bmwb.se

sixten
252 Inlägg
15 februari 2006
sverige går i botten pga alla skatter

Ingenjör
256 Inlägg
15 februari 2006
racing-jimpa skrev:
det är ju det ja menar varför ska just vi ta in mer än vi klarar av?

Där sa Jimpa något mycket viktigt.

Det visar att Sverige är beredd att hjälpa drabbade områden och människor, men att hjälpa innebär inte att man tar hit en massa folk och sätter tak över huvudet och ger mat och byter blöja på vuxna.

Det innebär att man ska ta hit den mängd människor som man klarar av att INTEGRERA. Många fördomar bygger på att intregrationen inte gjorts. Det finns förorter som är bestående av 99% invandarare...Av VEM ska de lära sig den svenska kulturen och språket? Av iraniern/turken/araben bredvid?

Vi investerar sedan vidare i Studiebidrag till nysvenskar som vi inte ger jobb sedan. De försvinner utomlands med sin kompetens, eller kör taxi i alla dess former.

Svenska kassan & samhälle skulle må bättre av att först lösa det problem man skapat sig genom att ta hit fler invandrare än man klarar av. Det är nog lika viktigt för invandrarna att de känner att de är en kugge i samhället.

Sedan betalar vi ju ca 33% skatt direkt, som avdrages på lönen. Med tanke på momsen du betalar när du köper en tröja, mjökpaket etc samt olika tilläggsskatter (bilskatter, trängselskatt *endast sthlm*, rikemansskatt *på sparkapital* etc) så hamnar skatten på ca 70% av den intjänade inkomsten.
Senast redigerat av N33d4Sp33d (15 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

1 414 Inlägg
15 februari 2006
Finland har sämre förutsättningar än Sverige vad gäller naturtillgångar och industri ändå har dom en max skatt för folk som tjänar över 500'000 euro/år (4'000'000 Kronor) på 36%. Normal skatt i Finland ligger på ca 23%. Vad är det som kostar så mycket mer i Sverige?

N33d4Sp33d, jag tycker att du har helt rätt, man ska inte ta sig vatten över huvudet. Jag känner till flera människor som bott i Sverige i 20 år och ännu kan dom knappt prata Svenska. Då har ju något gått seriöst fel. Man ska försöka hjälpa människorna på den platsen där dom bor snarare än att ta hit dom. Visst är detta inget Sverige kan göra själva men att bara ösa ut bidragspengar är absolut ingen lösning, dom går ju sällan till de som verkligen behöver dom ändå...

- www.bmwb.se

Ingenjör
256 Inlägg
15 februari 2006
Founder skrev:
Finland har sämre förutsättningar än Sverige vad gäller naturtillgångar och industri ändå har dom en max skatt för folk som tjänar över 500'000 euro/år (4'000'000 Kronor) på 36%. Normal skatt i Finland ligger på ca 23%. Vad är det som kostar så mycket mer i Sverige?

Att du tar Finland som exempel är bra. Lite ironiskt kan jag nämna Dubai som ett ännu bättre exempel. Det du tjänar efter att du betalat lön etc det behåller du, precis ALLT.
0% skatt.

Dock ingår inte sjukpenning, fri tandvård, gratis utbildning (vilket medför analfabetism samt arbetslöshet & att fler får tunga jobb där de skadar sig och inte får ersättning) etc etc etc. Det jag vill säga är att Finländarna kanske betalar mindre skatt, men hur ser fattigdomen ut i landet, ex antal hemlösa, socialt utslagna, outbildade? Det är ju det den svenska politiken står för och beskyddar samtliga, enligt teorin.

Vi har det bra i Sverige men jag kan hålla med om att det är lite trist när Staten ska in och ta betalt för precis allt.

Ex..

"Dieselskatt" - bättre än bensin för miljön (enligt ngn undersökning jag läst men kan ha minnst fel) och mer bränslesnål, staten märkte att folk började gå över till dieselbilar istället för bensin och la därför en ny lag som skulle innebära att man var tvungen att betala en större summa i skatt bara för att bilen gick på diesel...man märkte att inkomsterna från bensinförsäljningen minskade och då "bötfällde", enligt min mening, man de som valde diesel.

För övrigt vill jag bara fråga innan jag drar en felaktig slutsats...
Founder skrev:
Man ska försöka hjälpa människorna på den platsen där dom bor snarare än att ta hit dom. Visst är detta inget Sverige kan göra själva men att bara ösa ut bidragspengar är absolut ingen lösning, dom går ju sällan till de som verkligen behöver dom ändå...

Med det menar du väl inte att man ska stoppa invandring överhuvudtaget? Taget ut sitt sammanhang kan det tolkas så.  Menar du inte det, då är du och jag överens  wink
Senast redigerat av N33d4Sp33d (15 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

1 414 Inlägg
15 februari 2006
Jag menar absolut inte att man ska stoppa invandringen, jag är själv inte helt svensk så jag har absolut inget emot att hjälpa människor som är av nöd. MEN jag tycker att man kan göra mycket mer för att förbättra läget i de länder som folk flyr ifrån. FN, EU, Sverige måste se till att göra något åt länderna som har det så dåligt att folk flyr ifrån dem.

Om man tex skulle kunna aktivt gå in för att förhindra inbördeskrig, ha bättre kontroll på länder vars regeringar är instabila... Jag är helt säker på att ingen vill fly ifrån sitt land, men ingen vill ju dö i onödan. Krig orsakas oftast av okunnighet och beslut som baseras på dålig fakta och inte minst fördommar. Om vi kan lösa problemen i länder innan dom blossar upp så att folk inte behöver fly då gör vi något vettigt snarare än att bara ta in alla i Sverige och ge dom någonstans att bo.

De som kommer hit vill helt säkert inte bli omhändertagna som hjälplösa små barn. De vill försörja sig själva och sina familjer. De vill klara sig själva men med dagens samhälle fungerar ju inte det så bra... tyvärr...

Samma sak gäller länder där svält katastrofer sker. Gå in aktivt och hjälp människorna på plats, se till att man lär dom allt vi kan om att bruka mark, få fram föda. Se till att dom får tillgång till kunskap och teknologi för att klara sig själva... Det finns bra exempel på länder där det fungerat... Att skänka bidragspengar är ingen direkt lösning... att ge bort kunskap till den som inte kan skaffa sig kunskap är en ännu större gåva.
Senast redigerat av Founder (15 februari 2006)

- www.bmwb.se

Sök