3162
Sök

byte av Krägningshämmarstag gjorde bilen stabilare...

112 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#1
Tänkte kolla lite med er, bytte igår krägningshämmarstagen på Almeran.
Innan så vandrade/sökte bilen hela tiden fast om de var jämn och rak väg, men nu så känns bilen mycket mer stadigare.
Samtidigt så bytte jag fälg/däcken från minna nya 195/60 15" goodeyer sommar däck, till minna mer snygga 205/40 17" med hyfsat bra budget däck (Alpha?).
Enligt mig så brukar lågprofilsdäck söka/vandra mer än sådana originaldäck.
Så kan de vara krägninshämmarstagen som har påverkat så mycket? de var inte helt slut innan bytet heller..


1 867 Inlägg
13 april 2008
#2
Förmodligen är det däcken som gjorde det.
Lågprofilare behöver inte betyda att den spårar mer, jobbilen med 165/70-14C spårar bra mycket mer än audin med 225/40-18

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

112 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#3
Koop skrev:
Förmodligen är det däcken som gjorde det.
Lågprofilare behöver inte betyda att den spårar mer, jobbilen med 165/70-14C spårar bra mycket mer än audin med 225/40-18

men de är då ju inte samma bil som du jämnför, eller?


Smålänning
7 883 Inlägg
13 april 2008
#4
Va krängningshämmarstaget som gjorde det.

Små detaljer gör stor skillnad.

Och som du sa, man kan inte jämföra olika bilar...
En BMW byggd för 245:or spåara ju givetvis mindre än en bil byggd för 175:or som har 195:or..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

12 086 Inlägg
13 april 2008
#5
Breda däck spårar i regel mer än smala, Säger sig själv!
Men de betyder inte att alla applikationer med 225 och uppot spårar nått jävulskt. Har givetvis med bilens stabilite o göra med. En krängningshämmare gör väl inte sådär jättemkt på spårning skulle jag inte tro. Därimot ger de en stabilare bil i kurvor


Sök