Ja. Ja tyckte att det började bli dags för en sådan här projekt tråd
Så, here it goes
Adam heter jag. 22 år strax fyllda och bor i Sveriges officiellt minsta stad. Nämligen Hjo
Jobbar i grannstan Tidaholm på en industri där.
Intresset för Opel har väll alltid funnits. Speciellt modellen Vectra, det här blir min 3'e vectra på raken!
Nåväl.Slut pladdrat.. Lite bilder!
Det här var mitt första seriösa bygge, och oj vad jag saknar bilen. Så ja har fått ångrat att jag sålde den här:
Efter en kort period med en vectra c gts 2.2 sport -03 lessnade jag totalt på bilen. Och insåg att jag återigen aldrig skulle sålt den gammla bilen.
GTS'en las ut på blocket och blev relativt snabbt såld, med fet pengaförlust som följd..
Jakten på en ny vectra b började..
Efter några veckor dök det upp ett lämpligt objekt på blocket:
En Vectra B 1.8 Sport -99 . En sådan har, mot standard vectra: Annan inredning, stolar , sänkt från fabrik , hårdare dämpare, krängninghämmare, tätare låda mm...
Och detta för relativt bra pris med lågamil, pedantisk ägare och, import 2004!
Sagt och gjort. Åkte och kollade på bilen neråt Skåne och affären var avklarad relativt snabbt.
Lite kort på bilen i sitt original utförande:
Tanken var att aldrig ge sig på en ombyggnation igen. Men suget kom sagt men säkert tillbaka. Arbetar tillsammans med Scottan på jobbet. Och det här är till stor del hans förtjänst att bilen kommer bli som den kommer bli
Nåväl. Det har hänt en hel del på väldigt kort tid. Jag är ett stort fan av ebay. Speciellt ebay.co.uk..
Däigenom fick jag tag i ett bra företag, CarLovinCriminals UK ( där av namnet CLC )
Dom erbjöd det här kittet, och man fastnade direkt
En beställning las. Och 10 dagar senare var paketet hemma:
Ytterliggare ett par dagar gick, sedan kom Scottan på besök. Och oj vad den killen jobbar snabbt! Kittet var 100% passform kort sagt, med ingjutna fästen och allting. Bult on!
Lack?
Ja, ja kan väll lika gärna dela med mig av det med. Har fått min inspiration av en annan på garaget. Såhär är det tänkt:
Kort sagt: Huv,speglar,tak och baklucka ska behållas svart. Resten ska lackas vitt
Ja, vad mer har hunnits med?
Nytt avgassystem från Mekonomen sitter på. 2'5 tum med dubbla utblås.
Nyservad med olja,filter,belägg etc..
Lackat bromsoken silver+svart centrum.
Smoke sidoblinkers från Realcar.
Kolfiberläpp till bakluckan, monteras efter lack.
Nya fälgar+däck:
18' Dotz Roadster med 215/35 däck.
Vauxhall grill från England från en facelift vectra:
Vauxhall emblem till bakluckan. Nu står det ingenstanns att det är en Opel
Just nu håller ja på att tillverka förlängning av innerskärmarna, eftersom att original inte räcker till. Bilder på det kommer..
Nästa på schemat är förhoppningsvis snart lack.
Ja. det får räcka så för idag. Härnäst på inköpslistan står nya strålkastare från FK automotive.
Vad tror ni om allting?