3361
Sök

isolera magnet som ligger nära plåt ?

räcermicra
41 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
jag ska bygga baslåda av reserhjulsgropen! men basens magnet lär ligga nära plåten i golvet! detta kan jag inte tänka mig är särskilt bra.. har jag rätt? och i så fall, finns det nåt sätt att isolera magneten från golvet?

BilstereoNörd
576 Inlägg
14 april 2008
bloooom skrev:
jag ska bygga baslåda av reserhjulsgropen! men basens magnet lär ligga nära plåten i golvet! detta kan jag inte tänka mig är särskilt bra.. har jag rätt? och i så fall, finns det nåt sätt att isolera magneten från golvet?

Det är ingen fara, bara att montera på.....

Att tänka på är dock så att eventuellt ventilationshål i magneten inte täcks för så att talspolen förlorar kylning...
// Tommy
Senast redigerat av BAE (14 april 2008)

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

räcermicra
41 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
jaså de säger du yikes snackade med en kompis på jobb som sa precis tvärt emot, att ljude kan bli fuckat!

854 Inlägg
14 april 2008
Fråga om han vet varför det skulle bli konstigt... Så länge magneten inte nuddar plåten så det kan bli vibbrationer förstås.

räcermicra
41 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
det är många olika bud hehe men det senaste jag hörde var från pappa som har och är väldigt intresserad av ljud och har varit radioreparatör och han sa att det inte ska va nån fara.. men har ändå ändrat mig och ska bygga en hel låda som jag sänker ner! så det blir inga problem smile men tack för visat intresse!

Sök