Tjena har funderat på att bygga/köpa en ny baslåda. Har en 12" från mds nu, men eftersom jag spelar mest Techno/trance så tänkte jag gå ner till en dubbel 10". Nån som har nått förslag på basar? Har hört att MTX ska vara mkt bra grejor. Men vill höra vad folk tycker för övrigt innan jag bestämmer mig.
Tacksam för svar.
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Vad är det för fel på 12":are? Istället för att byta ditt baselement kanske du skall kolla över ditt framsystem? Oxå beroende på vad du har för steg till din bas spelar stor roll, liksom din låda.
undrar vilken baslåda har du idag från mds? va är de som inte är bra i den då?? undra me som Tiaz vad du har för steg till den och så vidare.. oftast är det inte baslådan som spelar dåligt lr som de är fel på utan framsystem, steg eller plasering till varför de inte låter bra.. finns många 12" baser som prestera nästan samma snärtbas som 10" are.. och de flesta 12" baslåder bruka fungera utmärkt till techno
techno.. ahh kör lätt 12" dom funkar kanon till musiken & du får mer flås.. tycker jag! har även kört 15" till techno utan problem.. fast då ville dom ha lite watt om man säger så!..
- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young