3425
Sök

trim till bmw 323i e36

11 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#1
Vill ha lite förslag på trimm till en bmw 323i e36:a
bryr mig inet om priset just nu.
vill bara höra lite vad ni akn ge för förslag och prisvärda tips.
turbo är väll inte så jätteaktuellt just nu. däför begränsas det ju en del.

orka inte med en massa om att jag skulle köpt en bil med större motor.

You never catch me alive...
..Again!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 april 2008
#2
Kompressor helt klart om du kan hitta ett företag som kan göra ett kitt till dig. Eller om du vill bygga/mappa själv, står inget om det på ESS hemsida men är du intresserad av kompressor så hör med dem.

Vad du än gör så köp inte chip iaf... det ger ingen effektökning på sugmotorer.

1 585 Inlägg
16 april 2008
#3
Chippa bilen ger väll ett par hästar. Porta och plana toppen, byta till trim kammar. Extraktorgrenrör. Större avgassystem ja det finns väll en del saker man kan göra men det kostar ju tyvär:/ Turbo konvertering är nog en av dom billigaste alternativen om man vill uppnå hög effekt.

Chippa bilen ger kanske inte så stor effekt på sugmoterer men det ger en märkbar skillnad iallafall. På min gick jag från 0-100km/h orginal 8.6sec till 0-100km/h 6.9-7.1sec. Vilket jag ser som en ganska stor skillnad eller?
Senast redigerat av Jolle87 (16 april 2008)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
16 april 2008
#4
vassare kam, portning annat insug annat avgassystem med extractor och en ommappning


11 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#5
Jolle87 skrev:
Chippa bilen ger väll ett par hästar. Porta och plana toppen, byta till trim kammar. Extraktorgrenrör. Större avgassystem ja det finns väll en del saker man kan göra men det kostar ju tyvär:/ Turbo konvertering är nog en av dom billigaste alternativen om man vill uppnå hög effekt.

Chippa bilen ger kanske inte så stor effekt på sugmoterer men det ger en märkbar skillnad iallafall. På min gick jag från 0-100km/h orginal 8.6sec till 0-100km/h 6.9-7.1sec. Vilket jag ser som en ganska stor skillnad eller?
jo. väldigt märbar skillnad skulle jag vilja säga. och det är ju mest accet man vill förbättra. man toppar ju inet bilen så ofta så det behöver ju ingen stor skillnad.
problemet med turbokonventering är att jag inte riktigt kan hantera det så vågar ej ge mig på det på ett tag.
annars är det jue tt av de bättre alternativen.

TCG skrev:
Kompressor helt klart om du kan hitta ett företag som kan göra ett kitt till dig. Eller om du vill bygga/mappa själv, står inget om det på ESS hemsida men är du intresserad av kompressor så hör med dem.

Vad du än gör så köp inte chip iaf... det ger ingen effektökning på sugmotorer.
kompressor har jag fått tips om innan av en. det låter faktiskt väldigt lockande och prisvärt. helt klart.

You never catch me alive...
..Again!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
17 april 2008
#6
Jolle87 skrev:
Chippa bilen ger väll ett par hästar. Porta och plana toppen, byta till trim kammar. Extraktorgrenrör. Större avgassystem ja det finns väll en del saker man kan göra men det kostar ju tyvär:/ Turbo konvertering är nog en av dom billigaste alternativen om man vill uppnå hög effekt.

Chippa bilen ger kanske inte så stor effekt på sugmoterer men det ger en märkbar skillnad iallafall. På min gick jag från 0-100km/h orginal 8.6sec till 0-100km/h 6.9-7.1sec. Vilket jag ser som en ganska stor skillnad eller?
Låter helt otroligt att BMW skulle gjort en så stor miss vid sin mappning så ett chip skulle ge upp till 1.7s skillnad 0-100. En E34 535i gör 0-100 på 7.7s enligt BMW, och den som gjort ditt chip har alltså ändrat i programvaran så din 525i kompenserar 1L motorvolym? Nästan 1.5L och 2cylindrar då 540iA gör 0-100 på 6.8...

Om det är kombinerat med det du nämner ovan gällande kammar, modifieringar av toppen m.m. så kanske det skulle kunna närma sig men då tror jag inte det är chip som gäller utan någon som mappar om bilen efter de nya förutsättningarna.
Senast redigerat av TCG (17 april 2008)

220 Inlägg
17 april 2008
#7
Jolle87 skrev:
Chippa bilen ger väll ett par hästar. Porta och plana toppen, byta till trim kammar. Extraktorgrenrör. Större avgassystem ja det finns väll en del saker man kan göra men det kostar ju tyvär:/ Turbo konvertering är nog en av dom billigaste alternativen om man vill uppnå hög effekt.

Chippa bilen ger kanske inte så stor effekt på sugmoterer men det ger en märkbar skillnad iallafall. På min gick jag från 0-100km/h orginal 8.6sec till 0-100km/h 6.9-7.1sec. Vilket jag ser som en ganska stor skillnad eller?
Kanske inte tillför tråden något men att du kapa tiden ner till 6,9s till 100 är ju ren bs. Låt oss säga att du skulle ha 205hk, men är bara drygt en halv sekund långsammare än en m5 e34 till 100?


Sök