3338
Sök

Honda Integra Type R vs. Subaru Impreza GT, vilken är bäst?

V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#1
Honda Integra Type R (98-00) vs. Subaru Impreza GT (98-00)

Vilken är bäst rent allmänt? Kända fel med dem olika modellerna?
Vilken är roligast att köra?
Vilken håller bäst, har hört att GT:n ska hålla rätt kasst?

Jag antar att Subarun är snabbare rakt fram och Hondan har skitbra väghållning, har inte Integran blivit utsedd till världens bästa framhjulsdrivna bil i väghållning ett år?

Jag har inte tänkt styla eller trimma bilen, så det spelar ingen roll. Jag har tänkt att ha den som en glidar/bus/streetracebil, det ska inte vara en bruksbil.

Kan tänka mej att dem e ungefär lika billiga på allting, försäkring, bensinförbrukning, service.

Tack på förhand smile

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

151 Inlägg
17 april 2008
#2
Vet inte om Hondan med Subarun kommer bli jävla dyr att trimma efter ~300hk

Annars är Subarun en utmärkt bil och fattar inte vem som sagt att den inte skulle hålla tongue Vet inga direkt fel på dom.

V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#3
Lindahl- skrev:
Vet inte om Hondan med Subarun kommer bli jävla dyr att trimma efter ~300hk

Annars är Subarun en utmärkt bil och fattar inte vem som sagt att den inte skulle hålla tongue Vet inga direkt fel på dom.

Nä jag kommer inte ihåg exakt var jag har läst det men det var något i stil med att någon ville trimma sin GT o några stycken sa att växellådan knappt höll för orginal effekten.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
17 april 2008
#4
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#5
Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
17 april 2008
#6
DC5 säljs som vänsterstyrd, fast i klädseln "acura RSX Type S"

Med detta vill jag säga att den suger typ lika hårt som Euro Type R jämte FD2. Inget att satsa på med andra ord.

Jag vill dock lyfta ett finger för högerstyrning. Jag föredrar faktiskt att köra högerstyrt, efter ett par hundra mil på höger sida i lite olika bilar. Jag vet att alla tjatar att det är bra, och att många fortfarande inte bryr sig, men testa det en hel dag. Du kommer inte bry dig. Det känns lite tarvligt att ha högerstyrd supra, som säljs vänsterstyrd, men en DC5 eller en tex skyline... Då får du ju klassas lite som en entusiast när du köper en bil oavsett styrning, detta har ju gjorts ända sen MG, lotus mm byggt snajsiga banbilar i England. Kolla roadsport här i sverige och räkna hur många gamla åk som är högerstyrda. wink

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=46732 (en med erkänt bra historik)

PS: ska du till Lödde eller liknande idag? Du kan isf få en tur i Hondan. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

945 Inlägg
17 april 2008
#7
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

Finns ju Acura RSX. Som är en Honda Integra fast US modellen. Finns/fanns en på blocket nyligen. Samma bil finns/fanns även på garaget.


V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#8
Eisenhut skrev:
DC5 säljs som vänsterstyrd, fast i klädseln "acura RSX Type S"

Med detta vill jag säga att den suger typ lika hårt som Euro Type R jämte FD2. Inget att satsa på med andra ord.

Jag vill dock lyfta ett finger för högerstyrning. Jag föredrar faktiskt att köra högerstyrt, efter ett par hundra mil på höger sida i lite olika bilar. Jag vet att alla tjatar att det är bra, och att många fortfarande inte bryr sig, men testa det en hel dag. Du kommer inte bry dig. Det känns lite tarvligt att ha högerstyrd supra, som säljs vänsterstyrd, men en DC5 eller en tex skyline... Då får du ju klassas lite som en entusiast när du köper en bil oavsett styrning, detta har ju gjorts ända sen MG, lotus mm byggt snajsiga banbilar i England. Kolla roadsport här i sverige och räkna hur många gamla åk som är högerstyrda. wink

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=46732 (en med erkänt bra historik)

PS: ska du till Lödde eller liknande idag? Du kan isf få en tur i Hondan. wink

Jo de kan vara häftigt oxå med högerstyrd bil, men jag får nog prova en innan jag kan säga att jag kan tänka mig en högerstyrd.

Var e de i lödde? Visste inte ens när dem hade, har dem varje torsdag? Får se hur de blir. SNÄLLT erbjudande du kommer med iaf big_smilebig_smilebig_smile
Senast redigerat av Konbanan (17 april 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#9
Sir_x skrev:
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

Finns ju Acura RSX. Som är en Honda Integra fast US modellen. Finns/fanns en på blocket nyligen. Samma bil finns/fanns även på garaget.

Jaså jag som kollar på blocket så ofta miiiissa den tongue hehe

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
17 april 2008
#10
Ja, är du osäker på vilken sida du vill sitta på så kan du ju nöja dig med en DC2. wink Det är en riktigt bra bil det med (bättre hjulupphängning än DC5, men sämre motor).

Ja, det är "körning" i Lödde varje torsdag. Ser du min bil så hojta.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

2 021 Inlägg
17 april 2008
#11
2 rätt så olika bilar, en är framhjulsdriven med N/a motor, o en är 4wd me turbo.
båda verkar vara grymma bilar dock, hade nog valt imprezan


V-Power
1 186 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#12
Rille0 skrev:
2 rätt så olika bilar, en är framhjulsdriven med N/a motor, o en är 4wd me turbo.
båda verkar vara grymma bilar dock, hade nog valt imprezan

Ja två olika bilar, men som ändå är jämna. Är det 4wd eller turbon du gillar mest?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Got VTEC?
1 593 Inlägg
17 april 2008
#13
Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Håller med.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

272 Inlägg
18 april 2008
#14
Kunde inte låta bli att skriva när jag såg att du kallade dig för konbanan.

Jag har pysslat med konbana i 6 år (arrangerat) och när det gäller just konbana så har Subaru impresor haft betydligt fler bra placeringar än vad Hondor haft, då pratar vi både äldre Civic, Civic Type-R och Integra Type-R.
Jag kan inte förklara varför, men Hondorna går riktigt bra runt konorna till en viss gräns, när den gränsen är nådd, snurrar dom.
Nu ska ni oxå komma ihåg att konbana ska inte jämföras med vanlig bankörning, det är nått helt annat.

Sen var det nån som undrade om Subban verkligen var snabbare rakt fram, svar ja, GTn testades av flera tidningar när den kom, 0-100 averkades på 5,9 sek, det har ingen N/A Honda gjort.
Det gäller bara GTn, WRXen som kom -01 var tyngre och behövde 6.7 sek.

Honda hatare ?? Nä, Honda är en av mina absoluta favorit bilar.

Åker helst på is =)

509 Inlägg
18 april 2008
#15
Hondan hela dagen.. Riktigt rolig å köra på kurviga småvägar.. Satsa på den, billigare å försäkra med så drar den ju lite soppa om man glider under v-tec. Hade en integra type r innan, kolla gärna mina gamla fordon å videoklipp..
Senast redigerat av Thiger_84 (18 april 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 april 2008
#16
Rent ekonomiskt sett så är väll Hondan betydligt bättre. Dock så skulle jag alla dagar i veckan, 52 veckor om året valt Subarun. Dels för att jag älskar Subaru med allt vad det innebär såsom 4wd, boxer och fram till den nya Imprezan designen.

Tror även att Imprezan är en mkt roligare bil.

Rock'n Roll

1 703 Inlägg
18 april 2008
#17
Både ITR och impreza gt andas väl rätt mycket racebreed.
Båda har mysiga maskiner, dvs ståfräs i hondan vid rödmarkeringen, mulligt mys i subbans boxer (som ger en låg tyngdpunkt då den är rätt platt smile).

Dvs två bilar med samma uppgift, som tar sig an uppgiften på varsitt sätt. Valet är nog mest en smaksak.

Hondan vet jag har lite problem med slitna kolvringar i B18-maskinen pga av den rel. långa slaglängden samt det höga varvet.


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 april 2008
#18
Ska man köpa en Impreza ska man inte köpa den billiga snik-versionen.
Hade tagit Hondan utan tvekan.

Fast det är kanske bara jag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Kan man backa ner för en uppförsbacke?
136 Inlägg
18 april 2008
#19
Subarun vinner


112 Inlägg
18 april 2008
#20
Är det ens en seriös fråga liksom? klart man väljer en subaru framför en tjejbil..

Jag hatar fwd = felwheeldrive...


Sök