Har en Audi A4 -96 sedan. Har redan ett par 6x9or från GAS i hatthyllan, men det räcker inte såklart
Har en polare som enbart kör på 12" basar och original framsystem, det håller ju inte, man hör knappt musiken när han dunkar på, känns bara som att bröstkorgen ska slitas ut.
Behöver tips och råd av nån som vet vad som låter bra, ett system man kan utnyttja till fullo. 2 st 12or vill jag inte ha då jag vet att jag inte kan utnyttja effekten. Har funderat på 2st 8or, 2st 10or, en 10a eller en 12a. Och ett schysst framsystem till det.
Nån som vet förresten vad Audi A4 -96 har för framsystem original? Är det 5,25or eller 6,5or? Har funderat på att göra egna hål till högtalarkittet vid dörrarna, alltså behålla original och sätta nya högtalare på andra ställen i dörren, är det något att rekommendera eller är det bort med originalsystemet som gäller?
Behöver inge DUNKAPLÅT-bygge, utan vill ha ett skönt snärtigt ljud jag verkligen kan utnyttja utan att få hörselskador genom att spela 1/3 volym på ett par 12or.
Färdiga lådor är en bonus, kan bygga eget dessutom, men behöver hjälp med vad jag ska köpa för bas och framsystem till bilen för UNDER 5000. Notera att jag redan har 6x9or. Går det på 4 så klagar jag inte på det
Tips på kablage och slutsteg är viktigt
Tacksam för seriösa svar
Mvh Emil