8 januari 2006
Trådstartare
Jag gjorde på det ekonomiska viset, jag åkte ner till skroten och hämtade en mätartavla, scannade in i datorn och gjorde den precis som jag ville ha den sen skrev jag ut den på helt vanligt papper...
Det har hitintills kostat mig 50 kr om man räknar med limmet som jag ändå skulle köpa... Limmet var ett 30 kr lim på ICA Supermarket, så inget dyrt och avancerat!
Tyvärr så måste det göras om igen då det bubblat, så jag föreslår att du redan från början laminerar pappret eller alternativt limmar HELA mätartavlan och inte bara fläckvis (applicera inte limmet direkt på pappret, blir smutsfläckar då, applicera ett tunt lager lim på mätartavlan och sätt därefter på pappret)...
Anledningen till att jag hämtade dem från skroten var att jag ville ha bilen rullande under tiden jag jobbade med det, du kan ju alltid ta dina mätartavlor som sitter på, men det är bättre att ha ett par reserv om det skulle gå åt helvete!
Ett råd, använd inte superlim, det är något jag har fått erfara! Det fastnade på 2 röda och jag fick inte loss det utan att slita och dra... Det var papper så det säger sig själv hur det gick med det försöket!
Har du scanner, skrivare och möjligheten till att göra det hemma så gissar jag på att det kan gå på 2 timmar som snabbast... Inte mer än 15 timmar aktiv arbetstid, får jag verkligen hoppas!
Vill du veta mer så är det bara att fråga, tror jag lyckades stöta på alla möjliga problem när jag gjorde det och jag delar gärna med mig av min erfarenhet!
Fråga på... Detta är min metod, ni kanske har andra eller invändningar och dylikt, inget ovanligt! Men jag delar bara med mig av hur jag gjorde!
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu