4518
Sök

Bryta mig in i min bil?

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Jag har fått ett litet problem med min bil, det är så att batteriet har fryst och sist jag lämnade den va den TSL larmad. Jag får inte ens in nykeln i bagageluckans lås och dörrlåset är helt fast, går att rubba åt vänster typ 2 mm...

Har dränkt bägge låsen i 5-56, någon som har några andra tips på hur jag kan komma in i bilen så att jag får upp huven och kan byta batteri?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Rohdin
8 januari 2006
om låsen har frusit så ta lite gas(från en gastub) på det,blir förjäkla varmt och det funkar bra jag lovar...

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Rohdin skrev:
om låsen har frusit så ta lite gas(från en gastub) på det,blir förjäkla varmt och det funkar bra jag lovar...

Det är mer en fråga om rost i låsen... jag har aldrig någonsin behövt använda dörrlåset eller bagageluckans lås...

- www.bmwb.se

Rohdin
8 januari 2006
har du redan fått rost på en sån ny bil?....du får testa använda det denna gången då

391 Inlägg
8 januari 2006
"Bryta sig in"   som din rubrik lyder,     ta kofoten och krossa en ruta då.

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Rohdin skrev:
har du redan fått rost på en sån ny bil?....du får testa använda det denna gången då

Poängen är den att jag inte behövt använda låsen någon gång i o med att jag alltid användt fjärrkontrollen på nykeln. Har aldrig fysiskt behövt stoppa in nykeln i något av låsen... sen om bilen är så ny det vet jag inte,... 6 år gammal i år...

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
andreasl skrev:
"Bryta sig in"   som din rubrik lyder,     ta kofoten och krossa en ruta då.

Ja va smart du är, så ska jag göra... NOT

- www.bmwb.se

sixten
252 Inlägg
8 januari 2006
ditt batteri var heldött? trasigt med andra ord? är de säkert att de frusit sönder? annars kan du prova att ladda de via en sidoblinkers eller så...

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
8 januari 2006
det är det som är lite nackdel med fjärrlås gott folk, använd det lite då och då. Så fungerar dom!

trist det här Founder.. =/

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
xisten skrev:
ditt batteri var heldött? trasigt med andra ord? är de säkert att de frusit sönder? annars kan du prova att ladda de via en sidoblinkers eller så...

Det är ett litium jon batteri, sådana batterier går inte att ladda upp om dom en gång blivit helt urladdade...

Kan du förklara vidare hur det går till att ladda batteriet via sidoblinkersen tex?

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
n0ll skrev:
det är det som är lite nackdel med fjärrlås gott folk, använd det lite då och då. Så fungerar dom!

trist det här Founder.. =/

Det är verkligen inte dumt sagt, jag kommer i fortsättningen kolla låsen några gånger per år i alla fall... Ganska lustigt att dom inte uppmärksammat en sådan grej i service protokollen...

- www.bmwb.se

Rohdin
8 januari 2006
har du kontroll sa du.....och du kan inte öppna varken med den eller nyckeln då är väl den sönder eller har du bara allmäna problem med ditt lås..

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Rohdin skrev:
har du kontroll sa du.....och du kan inte öppna varken med den eller nyckeln då är väl den sönder eller har du bara allmäna problem med ditt lås..

Fjärrkontrollen fungerar ju knappast med ett dött bilbatteri... måste ju finnas ström i mottagaren som ska styra låsen smile

- www.bmwb.se

Såld på Italienare
579 Inlägg
8 januari 2006
Förberedelse till brott.
Jag ska anmäla dig.

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Johanromeo155 skrev:
Förberedelse till brott.
Jag ska anmäla dig.

Gör gärna det... Sen när du är klar med anmälan då kan du svara mig på vilket sätt är det ett brott att använda sin egen original nykel till sin egen bil?

- www.bmwb.se

Såld på Italienare
579 Inlägg
8 januari 2006
hahaha. vad är det med folk och ironi? smile

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Johanromeo155 skrev:
hahaha. vad är det med folk och ironi? smile

Har du inget vettigt att skriva kan du lika gärna låta bli... Din mesiga kommentar är slöseri på Chrizz diskutrymme... wink

- www.bmwb.se

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
8 januari 2006
Är du helt säker på att låset har rostat. Hade samma problem på min första bil. Och då värmde jag upp låskolven på luckan bak med en värmepistol. Sen var det bara till att krypa in. Hur är det dem lampan på instrumentbrädan blinkar den inte längre nu om bilens batteri är dött?

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
8 januari 2006
Måste nästan ut och varmköra mina kolvar nu så man inte står där sen och inte kan komma in. Hur är det med nyare SAAB:ar har de så att man kan öppna med nyckel?
Senast redigerat av Markus_C (8 januari 2006)

1 414 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Markus_C skrev:
Måste nästan ut och varmköra mina kolvar nu så man inte står där sen och inte kan komma in. Hur är det med nyare SAAB:ar har de så att man kan öppna med nyckel?

Är helt säker på att det inte bara är fruset, men ska prova med värmepistol ändå i fall att smile hade inte tänkt på det faktiskt... tack smile O batteriet är stendött sad inte ens larmdioden blinkar längre...

Jodå nyare saab har en metall nyckel inbyggd i "plast" nykeln så att man kan öppna dom även mekaniskt om man måste...

- www.bmwb.se

Sök