3836
Sök

Då startar ljud bygget i Peugeot 205an..

58 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
hejsan hejsan..

Nu ska jag ta tag i Peugeotn.. Jag ska bygga in basar och lite annat roligt..
Bygget ska vara klart till Vallåkra om allt går som det ska de vill säga, det blir DLS och Velocity basar och steg.. (som ni nog kommer se..)

Kommentera gärna om det är någonting ni undrar över eller om ni har några invändningar.. dettaär mitt andra bygge så erfarenheten är inte så stor.. men som tur har man polare som har de.. :p

M.V.H ete

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

58 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
här e kopplingschemat till bilen.. ska nog bara ha ett framkit btw.. https://www1.garaget.org/gallery/archive/39979/318741_gya3g0.jpg

och sen här har vi bilen.. Peugeot 205 Junior..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39979/319887_p8pqk8.jpg
Senast redigerat av TriX (21 april 2008)

58 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Så, nu e de igång.. Jag har plockat ut sätena och lagat rost i skuffen, de som är kvar nu är byte av avgassystem eftersom det är en bit som är rostskadat.. ska riva av det ikväll och förhoppningsvis få på ett annat i morn..

8 156 Inlägg
21 april 2008
Ska du fixa till instrumentbrädan också?
Riktigt rolig bil, men den lär kännas lite segare med all extra vikt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

58 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Ska du fixa till instrumentbrädan också?
Riktigt rolig bil, men den lär kännas lite segare med all extra vikt.

alltid roligt med första kommentaren.. :p
jag vet inte riktigt hur mycket jag ska göra om inne i bilen, och de e lite svårt att hitta insperation eftersom det inte finns så många stylade 205or.. vi får se vart vägen leder..

Im Awesome!!
281 Inlägg
21 april 2008
Hehe kan nog bli ett kul bygge big_smile
Men med så många basar så borde du väll köra på dubbla framsystem ändå, annars finns ju risken att basen tar över tongue
Blir det nått lackjobb på bilen?

Åk på rätt sätt, åk brett :D

58 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
kenny_s skrev:
Hehe kan nog bli ett kul bygge big_smile
Men med så många basar så borde du väll köra på dubbla framsystem ändå, annars finns ju risken att basen tar över tongue
Blir det nått lackjobb på bilen?

hej hej, nej det kan vara så att det inte hörs men jag har ju 7*10or som jag inte vet vart dom ska sitta riktigt men det blir nog väldigt nära huvudet så jag kommer nog att höra diskant iaf.. och så var det lackfrågan.. nja jag tror inte att det blir omlackat för det kostar för mycket... det blir inte proffs lack iaf.. tongue

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
21 april 2008
Kusinen och en poler till honom byggde ljud i en 205 för några år sen, och det spelade ganska bra... ganska roliga bilar att bygga ljud i ändå, hela bilen blir som en enda stor baslåda. hehe

hm, du har inte gjort skisser och sånt på hur lådan ska bli?

...tror jag, är dock inte helt 100...

58 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Pepparkakan skrev:
Kusinen och en poler till honom byggde ljud i en 205 för några år sen, och det spelade ganska bra... ganska roliga bilar att bygga ljud i ändå, hela bilen blir som en enda stor baslåda. hehe

hm, du har inte gjort skisser och sånt på hur lådan ska bli?

hejsan, naj jag vet inte riktigt hur lådan ska bli.. håller på att skissa så jag får maximala mått men de blir inte riktigt bra..

58 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
A4_Steffe skrev:
Får allt plats ? big_smile

haha ja för fan de e gott om utrymme... e ju en stor bil.. tongue

58 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
A4_Steffe skrev: