2377
Sök

Snabb fråga luftfilter.

62 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
När man byter till sportluftfilter, är det bara till att plocka bort burken och låta sladdarna hänga löst eller måste de kopplas in när man har sportluftfiltret isatt?

Mvh/John

Peugeot.. det är ju det som känns bäst :)

341 Inlägg
21 april 2008
Beror väl på vilka sladdar du menar?
Senast redigerat av Breexiz (21 april 2008)

Drive it like you stole it

62 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Breexiz skrev:

Det är ju de sladdar som går in till orginal-luftburken. Jag vet inte vad de sladdarna är till för men det kanske är till luftmassemätaren? yikes

2 283 Inlägg
21 april 2008
Peugeot_John skrev:
Breexiz skrev:

Det är ju de sladdar som går in till orginal-luftburken. Jag vet inte vad de sladdarna är till för men det kanske är till luftmassemätaren? yikes

om de går till lmm så måste de vara kvar

R.I.P. Michael Jackson!

62 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Pikey skrev:
Peugeot_John skrev:
Breexiz skrev:

om de går till lmm så måste de vara kvar

Men hur ska man kunna ha kvar dom när man tar bort burken? Ska fästa dem på röret i så fall lr?

1 002 Inlägg
21 april 2008
fäst dom på luftmassomätaren kanske..? eller hade du tänkt att göra ett hål i filtret å stoppa in dom i..?tongue

...

62 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Nä men kolla här. På min luftburk sitter det två sladdar med två kontakter i. Sladdarna går ner i motorrummet nånstans. Plockar jag bort luftburken och sätter dit ett öppet filter, hur ska jag göra med sladdarna då? Ska jag bara låta dom hänga löst för de satt ju i luftburken....

1 142 Inlägg
21 april 2008
du måste ju ha luftmassemätaren inkopplad....kan du inte go förbi den da?

62 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
http://www.sportbilen.se/reportage.php?id=355

Här byter de filter på en volvo, på ena bilden ser ni att "sladden" går in i luftburken, men de förklarar inte vad de gör med den, för den är inte inkopplad till det nya filtret :S

1 002 Inlägg
21 april 2008
Dom sladdarna som sitter "mest till vänster" går till lmm.. dom andra två(?) är väl bara på "hakade" på burkens kant för att det ska va ordning å reda.. och dom kan bara nänga löst, dom går ju inte in i burken..

...

218 Inlägg
21 april 2008
om man säger så dom sladdarna som du ser är med all säkerhet till luftmasemätaren vet inte hur det ser ut på peugeot men det skall vara ett rör med en givare i på något sett så måste du få luften att flöda genom givaren så att den mäter rätt mängd luft och den måste ha ren luft alltså den luften som gått igenom luftfiltret. kopplar du bort den kommer bara bilen gå jätte dåligt. lycka till

Sök