3297
Sök

Bakljus, instrumentbrädan och parkeringsljusen fungerar inte.

4 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Bakljus, instrumentbrädan och parkeringsljusen fungerar inte.
Honda - Prelude 1993

Backljusen, stereon, "headlights" och all övrig belysning verkar fungera.

Håller på letar ihjäl mig efter en möjlig kortslutning eftersom problemet kommit och gått i stort sett men verkar vara här för att stanna denna gång.
Alla säkringar är ok, har kollat dem samt bytt. Har även dragit bort halva bagageluckan eftersom jag trodde att förra ägaren lämnat kablarna till den motordrivna antennen liggandes men så var inte fallet, där var allt borta.
Sprejat kontaktspray vid alla kontakter och brytare vid ratten, vid säkringarna och alla olika relä under huven.
Det enda jag inte hunnit gå igenom ännu är alla strömkablar och kopplingar bakom stereon,  finns ju en möjlighet att dom utsatts för slitage och gjort en kortis nån stans.. men annars vet jag inte var felet skulle kunna ligga.. nån som kan ge bra tips på en gemensam nämnare för de här? Fler förslag på vart felet kan va och var det brukar bli slitage? Är det kanske bara nåt som är slut och måste bytas? Jag börjar bli lite torr på idéer..

4 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Skäms lite för att säga det här nu men.. efter att ha slitit i hela bilen och följt upp allt så var enda jordfelet jag hittade belysningen i bagaget.. Jag hade kollat alla relän under huven, trodde jag.. men efter att ha mådat hela "Headlight" relät fullt med kontaktspray, för andra gången, och knackat på den med skruvmejseln så gick skiten igång. Så nu blir det att inhaldla ett nytt relä

Sök