3469
Sök

Pappan släpptes ur häktet

blacken
29 april 2008
#201
Breexiz skrev:
blacken skrev:
Breexiz skrev:

Om vi säger såhär då; Om du hade en 15-åring.. och han mobbade en klasskamrat. Sedan om den mobbade killen "goes rampage" och tar död på din avkomma, skulle du då anse att det var rätt?

Svar: Nej du skulle tycka att han hade sig själv att skylla!
Det är väl beronde vad man läser in i begreppet "rätt".
Visserligen så skulle man bli bedrövad om det nu skulle bli så, men innerst inne så skulle jag veta att han "köpte" på sig det hela på sina egna val. I och för sig så är frågeställningen hur hypotetisk som helst. Skulle det slumpa sig så att man skulle bli farsa så finns det inte en rövare att det barnet skulle få utveckla sig åt det hållet.
Bara för att du säger att det aldrig skulle hända, kan det ju hända. Du kanske inte ens vet något om det, ingen annan utom dessa två kanske vet något om det..
Den "risken" är mindre än minimal..

341 Inlägg
30 april 2008
#202
blacken skrev:
Breexiz skrev:
blacken skrev:

Det är väl beronde vad man läser in i begreppet "rätt".
Visserligen så skulle man bli bedrövad om det nu skulle bli så, men innerst inne så skulle jag veta att han "köpte" på sig det hela på sina egna val. I och för sig så är frågeställningen hur hypotetisk som helst. Skulle det slumpa sig så att man skulle bli farsa så finns det inte en rövare att det barnet skulle få utveckla sig åt det hållet.
Bara för att du säger att det aldrig skulle hända, kan det ju hända. Du kanske inte ens vet något om det, ingen annan utom dessa två kanske vet något om det..
Den "risken" är mindre än minimal..
Var inte så säker på det.

Drive it like you stole it

Bildrulle
499 Inlägg
30 april 2008
#203
Breexiz skrev:
blacken skrev:
Breexiz skrev:

Bara för att du säger att det aldrig skulle hända, kan det ju hända. Du kanske inte ens vet något om det, ingen annan utom dessa två kanske vet något om det..
Den "risken" är mindre än minimal..
Var inte så säker på det.
Jo, men det är ju som alla säger "Jag ska hålla koll på mina barn". Ingen av dom som kommer ihåg hur dom själva var som ungdomar och hur man dolde saker från föräldrarna.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

341 Inlägg
30 april 2008
#204
Supra_Micke skrev:
Breexiz skrev:
blacken skrev:

Den "risken" är mindre än minimal..
Var inte så säker på det.
Jo, men det är ju som alla säger "Jag ska hålla koll på mina barn". Ingen av dom som kommer ihåg hur dom själva var som ungdomar och hur man dolde saker från föräldrarna.
Ja, jag menar det.. yikes

Drive it like you stole it

blacken
30 april 2008
#205
Breexiz skrev:
blacken skrev:
Breexiz skrev:

Bara för att du säger att det aldrig skulle hända, kan det ju hända. Du kanske inte ens vet något om det, ingen annan utom dessa två kanske vet något om det..
Den "risken" är mindre än minimal..
Var inte så säker på det.
Typ 99,90% säker. För jag har INTE heller varit Guds "bästa" barn..

Diktator
968 Inlägg
1 maj 2008
#206
fängelse är väl knappast bästa straffet... åker dom in där kommer dom åka in coh ut istortsätt hela livet om dom åker in så tidigt, dom lär sig inget vättigt, och skaffar förebilder som sitter i fängelset. titta bara på Lars-Inge Svartenbrandt, gick ju så jävla bra för honom fast han setat i fängelset hela sitt liv.. började vid 12 år ålder.

Student
96 Inlägg
2 maj 2008
#207
Finns många delade åsikter. Det var helt rätt att pappan släpptes, det är synd om 15 åringen även om han gjort en del skit. Dom det är minst synd om är föräldrarna som inte tog något ansvar för sina barn.
Om man tänker sig in i pappans situation: ditt handikappade barn blir mobbat under en lång tid du anmäler till polisen men inget händer, snart ger dom sig på din fru. Till sist står det ett gäng ungdomar med tillhyggen i trädgården och skriker åt ditt barn. Pappan var fullt frisk men blev så pressad att han sköt. Jag tror inte man känner sig så bra efter att dödat en 15 åring hur det än gick till.

ne men gud, här luktar ju kiss

245 Inlägg
3 maj 2008
#208
MrTurbo skrev:
Hör sådant här tjöt hemma här?  roll

Nåja, gott att de släppte pappan, bura nu in fjollungarna och deras idiotiska föräldrar istället. Småungar skall inte springa ute på nätterna och trakassera hederliga människor...
Dom dvs åklagaren ska definitivt hävda egenansvar och behandla ungdomarna som vuxna! Föräldrarna ska straffas föär dom har inte haft uppsikt på vad deras fjollungar pysslat med och ska straffas för oupppmärksamt föraäldraskap som idag inte är straffbart men som i framtiden vore det!

906 Inlägg
3 maj 2008
#209
Helt rätt, man ska få försvara sin familj till varje pris, även fall det kräver döden för andra!

=)

.......
2 655 Inlägg
25 augusti 2008
#212
fy faan va rätt. har väntat länge på detta. ja tycker grabbarna får skylla sej själv, skulle nog gjort samma sak om jag vore han...


tycker dock de borde va fett hårdare straff här också. inte skicka dom till ett jävla lyxhem där dom får leva livet. fängelse ska de va, och länge...
Senast redigerat av beemern (25 augusti 2008)

61 Inlägg
25 augusti 2008
#213
740Fors skrev:
Helt rätt, man ska få försvara sin familj till varje pris, även fall det kräver döden för andra!
Kan bara hålla med.


Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 augusti 2008
#214
Öga för öga, tand för tand... Det är det samhället Sveriges mesiga tag leder till. För mig finns inget alternativ än att pappan ska åka i fängelset, tycker barnens föräldrar borde åka i fängelse.

Sky´s the limit...

blacken
25 augusti 2008
#215
Rushman skrev:
Öga för öga, tand för tand... Det är det samhället Sveriges mesiga tag leder till. För mig finns inget alternativ än att pappan ska åka i fängelset, tycker barnens föräldrar borde åka i fängelse.
Varför ska han åka in när han bara skyddade sin familj?. "öga för öga" är INTE synonymt med självförsvar, det är hur många mil som helst mellan dom två olika begreppen..

78 Inlägg
25 augusti 2008
#216
suttit och läst igenom alla 16 siderna här nu vet inte rikigt vad man kan säga iom att man själv inte varit med om något liknande

rödeby pappan har  även själv sagt att han inte vill veta av sina vapen heller och han har om ja inte mins fel blivit ifråntagen jägarlicensen.

sen om man nu tänker sig att man råkar ut för denna situation själv så kan man fråga sig:
borde man komma åt sitt/sina vapen i denna situation eller tänk om du inte hittar nyckeln till vapenskåpet i all stress och ungdomarna klampar in i huset ?
klart att man garanterat får en rejäl dos adrenalin i detta skede men tillräckligt för att skydda familjen?

eller skall man få fatt i hagelbössa och några slugg-skott ?

Från dom djupa skogarna i Hedared

Better than God \o/
1 883 Inlägg
26 augusti 2008
#217
v80_ecke skrev:
helt rätt att dom släppte han!
Oja

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
26 augusti 2008
#218
blacken skrev:
Rushman skrev:
Öga för öga, tand för tand... Det är det samhället Sveriges mesiga tag leder till. För mig finns inget alternativ än att pappan ska åka i fängelset, tycker barnens föräldrar borde åka i fängelse.
Varför ska han åka in när han bara skyddade sin familj?. "öga för öga" är INTE synonymt med självförsvar, det är hur många mil som helst mellan dom två olika begreppen..
haha jaså de e du igen!

Jag menar att ungjävlar som håller på så som dom gjorde bör ha hårdare straff, ALLA bör ha hårdare straff, enda chansen å få ett hårt straff i detta landet är om man lurar staten på pengar
.
Sveriges mesiga tag mot brottslighet, gör att folk istället handlar själva. Denna incidenten visar exakt vad jag menar, och det kommer hända allt mer.

Såg att jag skrev fel i mitt inlägg.. det jag menar är att pappan skulle få fängelse är inte ens ett alternativ, möjligen att barnens föräldrar skulle få fängelse då det är deras fel alltihop! (Barnen var inte myndiga och tills dom är det så är föräldrarna ansvariga för deras handlignar)

Jag stödjer alltså pappan till fullo!


EDIT: Öga för öga, tand för tand är mer synonymt med hämdaktioner, jag vet.
         poängen är att omo någon skulle ha ihjäl en person jag älskar, så skulle jag
         förr i tiden vända mig till "lagen" för då hade han blivit hängd, idag skulle jag inte det
         3 månaders sluten psykiatrisk vård tycker inte jag är straff nog.
Senast redigerat av Rushman (26 augusti 2008)

Sky´s the limit...

Refined
1 770 Inlägg
26 augusti 2008
#219
tråkigt för pojkarnas föräldrar, men helt rätt domslut!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
26 augusti 2008
#220
det var ju inte meningen oså bad han om ursäkt..så de var rätt att dom släppte honom

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!


Sök