blacken skrev:
Rushman skrev:
Öga för öga, tand för tand... Det är det samhället Sveriges mesiga tag leder till. För mig finns inget alternativ än att pappan ska åka i fängelset, tycker barnens föräldrar borde åka i fängelse.
Varför ska han åka in när han bara skyddade sin familj?. "öga för öga" är INTE synonymt med självförsvar, det är hur många mil som helst mellan dom två olika begreppen..
haha jaså de e du igen!
Jag menar att ungjävlar som håller på så som dom gjorde bör ha hårdare straff, ALLA bör ha hårdare straff, enda chansen å få ett hårt straff i detta landet är om man lurar staten på pengar
.
Sveriges mesiga tag mot brottslighet, gör att folk istället handlar själva. Denna incidenten visar exakt vad jag menar, och det kommer hända allt mer.
Såg att jag skrev fel i mitt inlägg.. det jag menar är att pappan skulle få fängelse är inte ens ett alternativ, möjligen att barnens föräldrar skulle få fängelse då det är deras fel alltihop! (Barnen var inte myndiga och tills dom är det så är föräldrarna ansvariga för deras handlignar)
Jag stödjer alltså pappan till fullo!
EDIT: Öga för öga, tand för tand är mer synonymt med hämdaktioner, jag vet.
poängen är att omo någon skulle ha ihjäl en person jag älskar, så skulle jag
förr i tiden vända mig till "lagen" för då hade han blivit hängd, idag skulle jag inte det
3 månaders sluten psykiatrisk vård tycker inte jag är straff nog.