4391
Sök

kammremen gick av volvo 850 GLT

Teddan
2 495 Inlägg
24 april 2008
Polyphony skrev:
Fyfan sånt här borde ju betraktas som kriminellt!!! Går inte till auktoriserade verkstäder längre för jag litar inte ett skit på dom. Går hellre till en liten rekommenderad privat verkstad som är mån om sina kunder. Känns bara som det är gamla tanter å gubbar som går till såna verkstäder nuförtiden tror/hoppas den nya generationen som kommer upp sig nu kommer försätta dessa verkstäder i konkurs.

men vissa saker måste man lämna till märkesverkstaden.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

KHRacing
24 april 2008
r-ted skrev:

Nämn en enda sak på en modern bil som en seriös icke auktoriserad märkesverkstad inte kan göra ?

mvh K

Gödseldräng
4 529 Inlägg
24 april 2008
KHRacing skrev:
r-ted skrev:

Nämn en enda sak på en modern bil som en seriös icke auktoriserad märkesverkstad inte kan göra ?

mvh K

japp felet på våran bil ^^
inte ens mercedes-benz verkstan kan fixa det yikes

Rapidoz
688 Inlägg
24 april 2008
KHRacing skrev:
r-ted skrev:

mvh K

behöver ju inte vara motormässiga saker som behövs fixas
tex kodning utav nycklar/radio eller som garanti byten eller boxar..
få en liten verkstad att fixa consulterna till dom sakerna så skulle jag vara en trogen kund emot dom!

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

20 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Har då varit på verkstaden igen och pratat med högsta chefen som tydligen äger hela rubbet samt verkmästaren, dom hävdar ändå att dom inte är ansvariga då dom kollat på motorn. Dom säger att kamremmen gått av och så, Dom föreslog nytt motorbyte då kolven gått upp genom motorblocket eller nåt? Vet inte dock om detta stämmer eller om det är nån vals dom drar för mig eftersom jag inte är så insatt i bilar, så dom rekomendera helt nytt motorköp, så för en timme sen ringde verkmästaren upp mig och sa dom hade en helt nyrenoverad motor i torslanda, men den kosta 17000kr +10000 kr om volvo ska sätta i motorn i bilen. Ska nog ta kontakt med konsumentverket nu tror jag och anlita nån som kan bogsera bilen hem till mig, för står bilen kvar där har dom kanske hittat nåt mer fel, typ tutan gått sönder eller nåt så dom måste byta växellåda..
Senast redigerat av Quk (24 april 2008)

493 Inlägg
24 april 2008
Inte så mycket bättre på saab i bengtsfors kan jag lova tongue gick in där för jag hade ett vibrerande ljud på min 9000 på tomgång.  och dom där på saab sa att turbon var helt skrot och att den skulle bytas 10000 sa dom att det skulle kosta. åkte hem tog i ser allting och turbon var inte ens glapp den var hur fin som helst inget fel på den utan det var remmen till vattenpumpen acen mm som var dålig och spännaren till den hmm köpte hela satsen 1800 sen funkade det super istället för att byta turbo för 10 papp och ej skulle blivt något bättre :S dom är fan helt sjuka i huvudet.... och nu till ditt fel jag tycker att det är deras fel remmen ska inte gå av direkt efter jag tror dom var laat och ej bytte den men jag tycker du ska stå på dig och dom ska stå för det för du lämnade in bilen på god tro och bilen blev sämmre efter.
Senast redigerat av Euroman (24 april 2008)

20 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Tror ni det är nödvändigt med motorbyte efter kamremmen gått?

2 982 Inlägg
24 april 2008
Ring volvia och berätta din historia, de backar upp dig.
är du medlem hos motormännen så backar deras advokater upp dig. gå även in på www.arn.se
och gör en anmälan.
verkstaden kan blir återbetalningsskyldiga till volvia+återbetalningsskyldiga utav din självrisk på motorskadeförsäkringen.

245 Inlägg
24 april 2008
Japp stå på dig och kräv ersättning för allt som verkstadens slarv kostat dig som t.ex självrisk för bärgning, ev förlorad arbetsinkomst mm och häng även ut dom på http://www.fairshopping.se där dom kan svara ditt inlägg om dom vill?

Hör med din lokala konsumentvägledare där du bor för vidare rådgivning.

2 982 Inlägg
24 april 2008
Residence skrev:
Ring volvia och berätta din historia, de backar upp dig.
är du medlem hos motormännen så backar deras advokater upp dig. gå även in på www.arn.se
och gör en anmälan.
verkstaden kan blir återbetalningsskyldiga till volvia+återbetalningsskyldiga utav din självrisk på motorskadeförsäkringen.

PS jag hatar fittverkstaden BILIA i vinsta i sthlm.
verkstadsmästaren där är riktig mästare.. på att vara inkompetent efterbliven pucko på sitt arbete. tror att de är han som är med i "hem till köping" eller ngt sånt.

451 Inlägg
25 april 2008
Det är skönt att se detta iallfall!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2 … p;from=rss

NeonX
25 april 2008
förjävligt, totalt föööörjävligt....blir grymt störd på detta, har sätt med egna ögon då jag var på "besök" hur en anställd tittar på vad han skall göra på en lista, säger : jävlar va fort de gick och bockar av...

sad fattar dock verkligen inte hur de kan säga att de inte är deras fel, om de blivigt anlitade för att byta en produkt, som fungerat i 12k mil innan, men när den byts ut mot en ny går den sönder omgående och det blir totalhaveri, låter som killen satt rämen lite snett på hjulen (hur fan han nu lyckats med det ) så att den skavt sönder mot nått? hade vart kul om du kunde lägga upp bilder på remen här så vi kan se, syns som sagt om den är ny, har den gått rakt av kanske det är tillverkningsfel eller nått, likförbannat volvo orginal och deras problem...stå på dig sten hårt...

min bilia historia blir morsans volvo V40 inne för bromsskivebyte fram, kort därpå säljs bilen vidare. den nya ägaren ringer på kvällen totalt vansinnig och säger att det klonkar jätte högt från framvagnen och vibrerar, jag hävdar att detta är omöjligt då den aldrig gjort så under hennes ägo och bilen hade gått 8000mil, men sa att han får åka till volvo och beroende på va de säger får väll vi stå för det i värsta fall....när han kommer fram inser mekanikern att detta beror på att ingen av de 4 hjulmuttrarna satt mer än ett par varv till innan de rullade av, killen som bytt skivor hade glömt sätta dit dem me kraft....jag drev det vidare och fick en gratis service...helt ok ersättning på ett sätt, men hade däcket lossnat hade nån kunnat gå åt, med tanke på de rubrikerna borde de gett mig och nya ägaren varsin ny bil....

451 Inlägg
25 april 2008
NeonX skrev:
förjävligt, totalt föööörjävligt....blir grymt störd på detta, har sätt med egna ögon då jag var på "besök" hur en anställd tittar på vad han skall göra på en lista, säger : jävlar va fort de gick och bockar av...

sad fattar dock verkligen inte hur de kan säga att de inte är deras fel, om de blivigt anlitade för att byta en produkt, som fungerat i 12k mil innan, men när den byts ut mot en ny går den sönder omgående och det blir totalhaveri, låter som killen satt rämen lite snett på hjulen (hur fan han nu lyckats med det ) så att den skavt sönder mot nått? hade vart kul om du kunde lägga upp bilder på remen här så vi kan se, syns som sagt om den är ny, har den gått rakt av kanske det är tillverkningsfel eller nått, likförbannat volvo orginal och deras problem...stå på dig sten hårt...

min bilia historia blir morsans volvo V40 inne för bromsskivebyte fram, kort därpå säljs bilen vidare. den nya ägaren ringer på kvällen totalt vansinnig och säger att det klonkar jätte högt från framvagnen och vibrerar, jag hävdar att detta är omöjligt då den aldrig gjort så under hennes ägo och bilen hade gått 8000mil, men sa att han får åka till volvo och beroende på va de säger får väll vi stå för det i värsta fall....när han kommer fram inser mekanikern att detta beror på att ingen av de 4 hjulmuttrarna satt mer än ett par varv till innan de rullade av, killen som bytt skivor hade glömt sätta dit dem me kraft....jag drev det vidare och fick en gratis service...helt ok ersättning på ett sätt, men hade däcket lossnat hade nån kunnat gå åt, med tanke på de rubrikerna borde de gett mig och nya ägaren varsin ny bil....

Att glömma dra åt muttrar hårt är en klassiker, men man märker det direkt!

KHRacing
25 april 2008
JUSTer skrev:
Det är skönt att se detta iallfall!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2 … p;from=rss

Undar dock vad detta överhuvudtaget har med tråden att göra ?

Teddan
2 495 Inlägg
25 april 2008
KHRacing skrev:
r-ted skrev:

mvh K

dom mindre verkstäderna saker oftast tillräckligt med datorutrustning för att kunna ändra/nollställa osv.

Jag har ju byggt om min 320d så jag har xenon , tror du en icke auktoriserad verkstad klarar att koda LKM och byta det som behöver bytas för att det skall funka ???
själva bytet klarar dom säkert men man skall ju veta vad som skall bytas.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

602 Inlägg
25 april 2008
offtopic men volvo har bytt ner sej asså, dom skulle ha hålt sej till sin stil dom hade förr, och dom skulle ha skitit i o sålt sej till usa.

lycka till.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

124 Inlägg
25 april 2008
Quk skrev:
Tror ni det är nödvändigt med motorbyte efter kamremmen gått?

När min kamrem gick av på min 850 glt var det 5 ventiler som hade kroknat så jag köpte en begagnad topp och bytte själv. Det blev lite småmärken på kolvarna men inget stort.

NeonX
29 juli 2008
Hur går det då? vore kul att höra...

2 021 Inlägg
29 juli 2008
Nyman_ skrev:
offtopic men volvo har bytt ner sej asså, dom skulle ha hålt sej till sin stil dom hade förr, och dom skulle ha skitit i o sålt sej till usa.

lycka till.

fan vilken mardröm om 240/740 fortfarande nytillverkades

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 juli 2008
Rille0 skrev:
Nyman_ skrev:

lycka till.

fan vilken mardröm om 240/740 fortfarande nytillverkades

Eller hur? För vem vill ha en väl fungerande och driftsäker bil när man kan köra så mycket annan skit? Ja, inte fler än halva Sveriges befolkning...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök