2605
Sök

motor fel på volvo 855.a ?

583 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
tjenare.
Min volvo 855.a låtar lite dåligt då och då när man kommer upp i fart. samtidigt den låter så är det som bilen motorbromsar lite. så fort den slutar låta så går den skit fint.
snacka med volvo och dom visste inte vad det kunde vara.
har kollat bromsarna dom är det inte fel på.

mvh Jocke!

45 Inlägg
24 april 2008
knackar det från motorn eler nått sånt? eller misslåtande ljud från motorrumet?
Senast redigerat av tyo_mr2 (24 april 2008)

583 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
låtar mer från motorrumet. har inte kunnat kolla efter som den låtar endas när man kör och inte annars. typ mellan 30 - 120 låtar det. står bilen ca en dag så tar det 20 30 min sen börjar det igen.

45 Inlägg
24 april 2008
bengan87 skrev:
låtar mer från motorrumet. har inte kunnat kolla efter som den låtar endas när man kör och inte annars. typ mellan 30 - 120 låtar det. står bilen ca en dag så tar det 20 30 min sen börjar det igen.

asså börjar bilen hacka?

45 Inlägg
24 april 2008
låter somd et har med oljan o göra när den har blivit varm

583 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Okej. ny olja från igår. va ut och körde efter blev samma en då. kan inte vara något med tändstiften? köpte bil fan av hasses bilar i Göteborg. vissa sig att han säljer bara bil med fel. kommer få ta ur växellådan efter som någon packning mellan motor och växellådan är slut. skulle gå på 8000 9000:- hos volvo eller svart för 6000 7000 kr :s jävla skojjare te firma. fick 6 fel på bilprovningen igår. hmm

3 235 Inlägg
24 april 2008
Varför riva lådan om du inte är helt säker på vad problemet är?!

Om packboxen mellan motorn och lådan har gått, så läcker det olja rätt mycket, det är nog ingenting du inte hade märkt i så fall.

Har du bytt oljan i lådan?
Kan vara en bra ide om du inte vet hur bra bilen servades.

134 Inlägg
24 april 2008
Kör i omega olja så håller det ett åt till, gjorde vi på våran T5R,   det är värt det!

583 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Va under bilen igår och kolla vissa sig att det kommer olja mellan lådan och motorn.
skulle gå på 7000 och lämmna in. men jag fattar inte vad ljudet kommer ifrån en polare tror det är topplocket som är på väg och dra åt helvete. som motorn bromsar.

engolf skrev:
Varför riva lådan om du inte är helt säker på vad problemet är?!

Om packboxen mellan motorn och lådan har gått, så läcker det olja rätt mycket, det är nog ingenting du inte hade märkt i så fall.

Har du bytt oljan i lådan?
Kan vara en bra ide om du inte vet hur bra bilen servades.
Senast redigerat av bengan87 (25 april 2008)

Rapidoz
688 Inlägg
25 april 2008
Va under bilen igår och kolla vissa sig att det kommer olja mellan lådan och motorn.
skulle gå på 7000 och lämmna in. men jag fattar inte vad ljudet kommer ifrån en polare tror det är topplocket som är på väg och dra åt helvete. som motorn bromsar.

Helt säker på att det är emellan motor och låda? så det inte runnit ner längs fästningen?

Och kan du förklara ljudet lite bättre än "låter lite då och då när man kommer upp i fart"
alltså är det ett Knackande/visslande/skrapande ljud?
finns många ljud en bil kan göra hmm

annars är väl det ända svaret att släppa gasen roll
Senast redigerat av 940turboplus (25 april 2008)

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

583 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
är typ visslande som på gammla tv apparater. låtar typ två tre sek sen slutar det sen börjar det igen efter 20 30 sek.

940turboplus skrev:

Helt säker på att det är emellan motor och låda? så det inte runnit ner längs fästningen?

Och kan du förklara ljudet lite bättre än "låter lite då och då när man kommer upp i fart"
alltså är det ett Knackande/visslande/skrapande ljud?
finns många ljud en bil kan göra hmm

annars är väl det ända svaret att släppa gasen roll

583 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Det är AC i volvon kan inte vara den som låter för jag tror den är slut?

Sök