4755
Sök

Slippa lumpen

bullsmugglare
190 Inlägg
12 mars 2006
tjenare

jag fick höra när jag mönstrade att dom är tok känsliga på det där med tinnitus.
jag hade gjort hörsel testet och fick rätt bra på det men så fort jag sa minsta lilla om tinnitusen så åkte jag ut fortare än kvickt.
tydligen så kan maskingevär o liknande ta hårt på öron (underligt eller hur=)) så dom vågar inte ta in folk med hörsel fel för att det kan bli mycket värre.

så testa o säg det, dom verkar ju inte kunna kolla upp det på nå vis wink

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

21 761 Inlägg
12 mars 2006
Man vet aldrig, när som helst kanske de monterar in en mikrofon i örat och spelar in eventuella pipljud. Med dagens teknik kan man aldrig vara säker.

186 Inlägg
12 mars 2006
herr lilltroll skrev:
så testa o säg det, dom verkar ju inte kunna kolla upp det på nå vis wink

rätt, går unte att kolla upp.. lika lite som dom kan kolla psykiska besvär etc.
man kan göra väldigt dåligt ifrån sig på inskrivningsprovet med, då får man väl ingen tjänst?

3 Inlägg
12 mars 2006
Phaetoon skrev:
Quikzilwer, killen fick indraget körkort pga att han sagt att han hade narkolepsi...
(dom är tydligen rapporteringsskyldiga på mönstringen? Att han ljög om det hade ingen betydelse)

Det bästa sättet att slippa undan är väl att helt sonika säga att man verkligen inte vill göra lumpen. Med tanke på hur få värnpliktiga dom tar in nuförtiden så vill dom inte ha några som är omotiverade.

Jojo, jag är med.. Men att säga att han hade narkolepsi var ju bara ett bergsäkert sätt att få slippa inte sant? Men att men att mena på att man har ormfobi är minst lika bergsäkert förutom att du slipper få i det här fallet indraget körkort tongue

39 Inlägg
12 mars 2006
jag förstår mig inte på er som inte vill göra lumpen tongue det verkar ju skitkul! vrf vill ni inte göra lumpen då??

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt

1 Inlägg
12 mars 2006
Är det ingen som har gjort lumpen och ångrar det? Alla som gjort lumpen verkar ju nöjda?

914 Inlägg
12 mars 2006
det med hörslen funkar utmärkt fick fan sitta å vänta på tåg å läkaren i flera timmar under mönstrings dagen bara för att göra ett hörseltest i 5 min som jag ändå gjort varje år när jag var mindre å som nu görs vart annat år. Så är det något fel på den eller om du har tinitus som en del nämt här klarar du dig undan.
Men det hade säkert varit kul å göra den jag hade själv gärna gjort den.

93 Inlägg
12 mars 2006
sluta va sådär slappa nu svenskar! hur skall ni göra sen när det blir krig ?
rulla runt på golvet och ropa " JAG ÄR EN KÅLDOLM" ? då blir ni till 100% skutna!

sluta va så mesiga å gör lumpen! wink

Toyota "The Feeling Never Ends"

House/Trance diggare
287 Inlägg
12 mars 2006
Klart man ska göra lumpen om man får!
Fick inte pga skador =/

8 156 Inlägg
12 mars 2006
När det blir krig? Inte om det blir krig...?
Jag lär inte bli den som blir skjuten först.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

77 Inlägg
12 mars 2006
Lumpen e ju skitsköj!
gör de nu och muckar om 1månad.
transporterar stridsvagnar!
det grymmaste du kan göra. släpa runt på 100ton

Diesel power!

114 Inlägg
13 mars 2006
Anders J: du har lyx du ja hehe, ni har väl slutövning nu eller? ligger du på livgardet?
har du hört talas om Kenta? så jävla ball e han, jag låg själv inne på stridsfordon transport
nere i på P7 i revingehed, gjorde min slutövning uppe i skövde 2005, vi blev indelade med
alla som körde lättdragarna, boden killarna, eksjö, gotläningarna & samt livgardet fast var mest
med livgardet för vi var endast 4st lättdragare från revingehed p7 smile så vi hade typ inget befäl smile

Saab entusiats
45 Inlägg
13 mars 2006
ja lumpen ska göras nu i juli rycker in den 31/7 så där rök vallåkra sad fan fan... men jag rycker in vid K3 i kalsborg det vill säga jägar kompaniet! några fler?
mvh hernik

200sx Driver
366 Inlägg
13 mars 2006
Jag vill göra lumpen men är bara sugen på att göra det som jägare tongue
Tänk er "fast jobb" i 10månader ?
Betalt käk och gratis träning smile
80kr/timmen + 20,000 efter man muckat ?

Låter som en ljuv kombo i mina öron iaf !
Ska snart och mönstra så den som lever får se smile

-=Nissan 200sx s13 =-

342 Inlägg
13 mars 2006
_Street_ skrev:
Jag vill göra lumpen men är bara sugen på att göra det som jägare tongue
Tänk er "fast jobb" i 10månader ?
Betalt käk och gratis träning smile
80kr/timmen + 20,000 efter man muckat ?

Låter som en ljuv kombo i mina öron iaf !
Ska snart och mönstra så den som lever får se smile

du får 80 spänn dan.. dvs ca 2200:- i månan.. inget att hurra för direkt!!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

3 113 Inlägg
13 mars 2006
men ändå, det är pengar och lätt förtjänta pengar. än att stanna hemma och jobba arslet av sig.
Vad fick du för plats? Jag var fordons förare.. såååå j--- kul! haha... vackra minnen

Semper Fi

77 Inlägg
13 mars 2006
Akilles skrev:
Anders J: du har lyx du ja hehe, ni har väl slutövning nu eller? ligger du på livgardet?
har du hört talas om Kenta? så jävla ball e han, jag låg själv inne på stridsfordon transport
nere i på P7 i revingehed, gjorde min slutövning uppe i skövde 2005, vi blev indelade med
alla som körde lättdragarna, boden killarna, eksjö, gotläningarna & samt livgardet fast var mest
med livgardet för vi var endast 4st lättdragare från revingehed p7 smile så vi hade typ inget befäl smile

Mmm...sketsköj! japp, slutövningen börjar nu på torsda. ligger på p4. men slutövningen är ju i stockholm och norrköpingsområdet. lär bli hur sköj som helst!

Diesel power!

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
13 mars 2006
får ni 80 kr dan?.... yikes ...vi får 3,60€...sad ..hellre skulle man ju jobba då..

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
13 mars 2006
Jag sliter hellre arslet av mig o tjänar 12-13tusen i månaden istället för ynka 2tusen wink
men som dom flesta säger är de nog minne för livet.

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

77 Inlägg
13 mars 2006
Dagslönen ligger på 72kr/dag nu efter höjningen. +extra tillägg på helgerna
blir väl i snitt ca. 2300:- nånting i månaden.
+när man muckar så får man ju ett muckbidrag på ca 20000:- (10mån) +fritidsbidrag 1000:-
så sammanlagt har man ju tjänat uppåt en 40000:-
+ gratis mat, boende, resor, gym, massa nya polare, har dessutom fått civilt C- och CE-kort.
så om man tänker efter så har man tjänat rätt bra me.
alla säger att man bara förlorar på de men e tvärt om!
lumpen är ett minne för livet!

Diesel power!

Sök