3347
Sök

va på besigtning idag :S

41 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
ja va då inne med 200.an idag på besi.... nu gör jag en lång historia kort.... när besigtnings mannen skulle provköra bilen ute på vägen så blir han på körd av en annan bil.. så dörren och skärmen fick sig en smäll (se bild)

så jag undrar va jag har rätt till nu han som körde den andra bilen har kontaktat sitt försäkringsbolag.. och dom kontaktar väll mitt.. men jag ska väll få ut en hyr bil under tiden som min är inne på lagning och själv tkr jag att jag ska få välja var jag vill lämna in bilen men vet inte om man får det... inget annat ni vet man kan tänkas göra som är bra för min del???

dom kommer troligen att byta dörren.. men sen på skärmen kommer dom ju bara skära ut det kassa och sätta på nytt? men jag tkr det är fel tkr fan dom kan lacka hela min bil eller ngt.. så man inte kan se på ngt sätt att den varit krockad.. det sänker ju värdet...

MVH

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37450/324188_o11kr4.jpg
Senast redigerat av Edgarn (24 april 2008)

baby

45 Inlägg
24 april 2008
fy fan vilket taskigt läge,  tyvärr så har jag ingen anning om hur det ligger till med vad man får göra o inte göra men tror hans försäkringsbolag fixar det så hör dem av sig till dig

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 april 2008
F-n va surt... Tyvärr är det nog som du befarar, du blir ersatt till viss del men din bil är och förblir likväl en smälld bil. Besiktingskillen måste ju känt sig ganska dum också...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Drop Shop
926 Inlägg
24 april 2008
är du inte nöjd med deras jobb så säg ifrån. Stå på dig tills du känner att du är nöjd med reparationerna. Det är deras jobb att se till så skadan inte syns det minsta.

3 235 Inlägg
24 april 2008
är inte det så att så lämnde en besiktningsman/polisman kör din bil, så är han ansvarlig för den ifall nåt skulle hända?

Det är bara att pressa motpartens försäkringsbolag.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
24 april 2008
Ta kontakt med företaget du vill ska göra jobbet så får dom kontakta ditt försäkringsbolag. Det ska nog gå bra att du väljer.
Sen tycker jag du ska kräva ersättning för ev värdeminskning pga krocken, vet inte om det går. Men tjata, är nog inte omöjligt!
Kräv fri tillgång av bes med blanka papper, oavsett bil eller nått ;D haha

41 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Zairon skrev:
Ta kontakt med företaget du vill ska göra jobbet så får dom kontakta ditt försäkringsbolag. Det ska nog gå bra att du väljer.
Sen tycker jag du ska kräva ersättning för ev värdeminskning pga krocken, vet inte om det går. Men tjata, är nog inte omöjligt!
Kräv fri tillgång av bes med blanka papper, oavsett bil eller nått ;D haha

ska göra allt jag kan för att få ut så mkt så möjligt

baby

Driver
195 Inlägg
24 april 2008
fan vad trist men sånnt som händer. lycka till med allt.

of Dalen <Drifting fore live>

Smålänning
7 883 Inlägg
24 april 2008
Se till att bilprovningen betalar eventuell självrisk bara. Är ju faktiskt förarens ansvar, och då var ju besiktningskillen förare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 april 2008
twin_cam skrev:
Se till att bilprovningen betalar eventuell självrisk bara. Är ju faktiskt förarens ansvar, och då var ju besiktningskillen förare.

Det ska du verkligen göra. Du ska inte betala någon självrisk. pressa bolaget på pengar pga värdeminskning.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

638 Inlägg
24 april 2008
Hyrbil beror helt på vad du har för försäkring. Även om du ska betala viss del av hyrbil eller få en helt gratis. Ring upp ditt försäkringsbolag och snacka med dom, då får du ju all info.

Du kan få välja eget ställe att lämna in den på. Detta ska du också prata med DITT försäkringsbolag om då det är ditt och hans försäkringsbolag som dealar om betalning mellan sig.

Kommer väl nånting här snart!

KHRacing
24 april 2008
står klart o tydligt i trådskaparens första inlägg att BESIKTNINGSMANNEN BLEV PÅKÖRD

alltså skall ite han eller SBP klandras alls för denna olyckan.

Studerande
463 Inlägg
25 april 2008
KHRacing skrev:
står klart o tydligt i trådskaparens första inlägg att BESIKTNINGSMANNEN BLEV PÅKÖRD

alltså skall ite han eller SBP klandras alls för denna olyckan.

Tänkte samma sak smile
Senast redigerat av response (25 april 2008)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Bobo
25 april 2008
KHRacing skrev:

alltså skall inte han eller SBP klandras alls för denna olyckan.

Varför ska inte SBP klandras, var han som körde bilen, skulle bli tokig om en SBP gubbe lyckades smälla min bil även om han blev "påkörd"

KHRacing
25 april 2008
Bobo skrev:
KHRacing skrev:

Varför ska inte SBP klandras, var han som körde bilen, skulle bli tokig om en SBP gubbe lyckades smälla min bil även om han blev "påkörd"

Tänk dig detta följande då:

DU kör din bil & DU blir PÅKÖRD.

klandrar du dig själv då?

Får verkligen hoppas detta för så exakt är det du tänker.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
29 april 2008
Det där är ju inte så farligt, dom rättar till skadorna på skärmen och fixar lacken med spotpaint. Det syns inte ett skit.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
29 april 2008
Fan vilken sorglig historia igentligen. Man hatar ju bara besikta bilen, sen lyckas den bli påkörd när de nissarna sitter i bilen, hoppas det fixar sig snabbt iaf

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

1 661 Inlägg
29 april 2008
Jag vill inte besikta min 3000GT nu i veckan.... wink

Administratör
2 978 Inlägg
29 april 2008
KHRacing skrev:
Bobo skrev:
KHRacing skrev:

Tänk dig detta följande då:

DU kör din bil & DU blir PÅKÖRD.

klandrar du dig själv då?

Får verkligen hoppas detta för så exakt är det du tänker.

Även om jag håller med dig helt i ditt resonemang får jag en gnagande känsla att "om"
"om" du inte behövde besiktiga bilen hade du inte befunnit dig i det området
"om" du kört bilen själv och rädd som du är om den så hade du inte tvingat dig fram pga högeregel och därför fått en bil i vänstersida
osv osv
som bilprovare borde man ha extra god uppsikt överallt och kanske inte köra ut nånstans även fast man har företräde osv

En kopp av den svarta såsen...

leo_m83
29 april 2008
fy fan va tråkigt: Jag tror inte att de byter dörr eller skär bort det kassa skärmen. Utan lackeraren buklar ut skadorna och sen spacklar och därefter lackar.  Fan va tråkigt att sånt här händer, specielt med våra nissan bilar. lycka till

Sök