3396
Sök

Volvo 740 Problem

8 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hej allihopa.
Jag har då en Volvo 740 Automat -88 GL

Har börjat strula lite när jag kör. Den dör helt när den själv vill, oftast när den är nystartad.
Man kan köra hur som helst med den, rullar på okej som den alltid gjort, men den har en tendens att bara lägga av och dö precis när det själv passar den. händer när jag står still eller bara ute o kör som vanligt.
När det inträffar så får jag stanna och sen bara vrida igång den igen o börja köra. irriterande, inte så kul när det händer mitt i en korsning. Har jag tur kan jag köra 20 min utan den stannar.

Har börjat lite mer nu på senaste. Idag stannade den 4-5 ggr på en tur runt stan. Nu måste det åtgärdas.

Några tips? på vad felet kan vara.

Längesen den servades, inga filter bytade senaste 2 åren vad jag vet, själv ägt den så länge.

mvh Fredrik

375 Inlägg
24 april 2008
Då det är en 88 borde du ha en dosa som du kan kolla felkoder i.

Kan vara relät för bränslepumpen som spökar. Oftast dessa som brukar strula i första taget. Kostar ca 250kr på mekonomen. Dessa sitter vid säkringsboxen bakom askkoppen .

62 Inlägg
24 april 2008
LMM kanske

8 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Joooni skrev:
LMM kanske

Det betyder?

erixon89
25 april 2008
luftmassemätare?

8 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
erixon89 skrev:
luftmassemätare?

såklart. Var hittar man den då? lol

906 Inlägg
25 april 2008
gaddan skrev:
erixon89 skrev:
luftmassemätare?

såklart. Var hittar man den då? lol

Efter luftburken:P "luftrenaren" på fint språk heter det la:P kanske sitter på fler ställen:P

=)

89 Inlägg
25 april 2008
kan oxå va kondenstorn som börjar ge sig...så va d för min bror...dock va d ingen 740 han hade men samma symtom...gick as bra..sen ibland bara dog den....o sen kasnke vänta en minut sen startade den igen.

8 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Jag har kastat i en flaska KI-akut i tanken och nu har problemen upphört tydligen tog den på en lång runda precis. Får se om det håller i sig.

26 Inlägg
27 april 2008
dt är reläet till bränslepumpen, för det hände samma sak på farsans att dne dog när den ville och så, men när han bytte de så blev den helt bra igen smile

Sök