3881
Sök

740 tic

5 Inlägg
9 januari 2006
Trådstartare
#1
Pajjade div delar i min gamla 230et motor i sommras, knappt nåt komp i 2a o 3de cyl., spricka i turbon, läckte i vevhusventilationen. O då visade de sig att ja hade kört med lite för högt laddtryck, nålen gick till slutet av volvos original laddtrycksmätare, o de har ja för mig är 1,4-1,5bar? Det gick bra och leka med den en vecka ungefär. Men det konstigaste är att ja hade aldrig vart o fingrat på wastegaten eller turbon..? Rädd för att den nya motorn ska bli lika dan. Nu laddar den 0,9bar.


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 januari 2006
#2
kolla wastegaten, slangen torkar ofta sönder på gamla motorer, tjuvar den där stiger ju laddet... kolla också så wastegaten inte hängt sig eller liknande...


5 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
#3
De ska ja göra. Men den gick ju så himla underbart när den va på det laddtrycket, synd bara att det inte pallar med.. sad


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 januari 2006
#4
haha, jo det e ju sant men du får helt enkelt fixa resten så du kan köra så högt ladd wink


3 Inlägg
10 januari 2006
#5
gör som jag skaffa smidda kolvar o stakar å sen en jävla masan annan bröte!! kan koppla los den på 1an 2an 3an 4an  !! jag kan ladda 1,6 utan problem!!!


61 Inlägg
10 januari 2006
#6
skaffa en lite kraftigare motor, b230et är ju lågfriktion. en nyare b230 lr en b23.då är det inga problem sen att köra med högt laddtryck:)smile


5 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
#7
Jo ja har ett 230ft block liggandes, om man skulle orka o plocka ner motorn igen.  tongue



Sök