3550
Sök

Rundat en insex :(

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Jag har rundat en insex, hur kan man lossa denna? Att borra ur den enda alternativet?

Jag har provat att slå i ett större bits (både insex och torx) utan lycka. Kommer inte åt den med en tång. Går inte heller ta en huggmejsel och banka i kanten på skallen. Svets har jag ingen och vet heller ingen som har. Dessutom står bilen i okörbart skick i ett flerbilsgarage.
Senast redigerat av chilibyte (26 april 2008)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 april 2008
Har du provat med en imbus? Den som på bonnaspråk kallas för tovlvtantstorx? Brukar gå o dra loss mkt med dessa...
Finns även vänstergängade hylsor som gängar på sig runt skallen och börjar dra loss bulten när den är helt pågängad...
Annars är ju mkt våld och värme en bra början för att sedan ta en imbus. Slå och värm INNAN du försöker. Du har bara en chans..

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Har ingen tillgång till el i garaget så värme är nog rätt uteslutet om jag nu inte ska stå o spotta med en tändare tongue

Hmm vet inte om jag har nån imbus i min bitssamling...

3 650 Inlägg
26 april 2008
Beror lite på vart den sitter..såga av skallen på bulten? slå ut den?

1 079 Inlägg
26 april 2008
Testa med en riktig polygrip om du kan komma åt... Minns att när jag skulle ha dän flottörkåpan på en gammel moppeförgasare så var skallen mos, men en polygrip runt om så gick det.  smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 april 2008
chilibyte skrev:
Har ingen tillgång till el i garaget så värme är nog rätt uteslutet om jag nu inte ska stå o spotta med en tändare tongue

Mekar du i ljuset av stearinljus?

Iaf, jag menade gassvets eller gasol, bulten ska glöda alltså...

En fråga, är det händelsevis den övre bulten på bromssadeln/okhållaren bak det gäller?

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Jag mekar i ljuset från de få lampor som sitter i taket tongue Vill nog helst inte glöda på min motor som är av alu tongue Och inte heller i närheten av de saker som sitter runtom bulten.

Det är den övre bulten till termostathuset som jävlas med mig. Så min tanke är nog att försöka borra bort skallen, dra bort termostathuser och sen kommer jag åt att skruva ur den med en tång.

The one and only
1 091 Inlägg
26 april 2008
Vad är det för typ av skruv, utanpåliggande eller försänkt? Det kanske går att ta den med rörtång? Polygrip som någon föreslog är förkastligt om man ska lossa något som sitter som ett svetsat berg wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Den är utanpåliggande, men ingen chans i världen att komma åt den med någon sorts tång under tiden som termostathuset är på plats.

3 235 Inlägg
26 april 2008
Om du kommer åt med en såg och sågar ett spår mitt i huvudet, för att sedan lossa den med en flat skruvmejsel.

Annars borra ut.

Fritids-designer
293 Inlägg
26 april 2008
ryck fram polygripen, brukar lösa sig me den. smile

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

1 661 Inlägg
26 april 2008
Hallo? Han får ju fortfarande inte ner en tång?

Iallfall,undvik att borra om du inte måste, svårt att få det bra sen. Och bulten är seg att borra i.

MitsuNörd
880 Inlägg
26 april 2008
Vad är det för gänga ?
Bild?

Finns väl lite små knep annars...

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

263 Inlägg
26 april 2008
jag brukar ta och sno runt en massa papper runt säg insexnyckeln och sedan trycka ner den och dra ut, har fungerat förrut när man rundat insexer, och nu menar jag vanligt toapapper smile

Bjuuuu han!!

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
M6X85Z1 heter den. Har ingen bild och är alldeles för trött för att ta en bild nu tongue

Det där med papper kanske vore något, får testa et sen när sömnen går ur ögonen tongue

98 Inlägg
26 april 2008
ifall du kommer åt och du har tillgång till en svets kanske du kan svetsa på ett järn på bultet och dra loss han,

Techcnis
26 april 2008
Kommer du åt med migg?

Techcnis
26 april 2008
i sådant fall kan du försiktigt svetsa ihop bult skallen och ett skrot bits/insex, blir lättare om du använder dig av spärr! Lycka till

338 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
chilibyte skrev:
Svets har jag ingen och vet heller ingen som har. Dessutom står bilen i okörbart skick i ett flerbilsgarage.

307 Inlägg
26 april 2008
Tur att vissa läser innan dom svarar iaf.
Fylla hålet med spackel och trycka dit en insexa du inte behöver och låt torka kanske? tongue
(morgonidéer...)

Sök