Jag tänkte nu starta en projekttråd här på Garaget det blir min första projekt tråd
så ha tålamod med mig ifall jag gör ett mindre bra jobb
.
Eftersom jag redan gjort en del med bilen kommer jag att fylla på med en hel del nu i början.
Om ni undrar något är ni mycket välkomna att fråga.
Förslag, frågor och kommentarer uppskattas.
Lite kort fakta om bilen:
När jag köpte bilen så var redan en hel del fixat på den så som huvgälar från en 22b,
stora prodrive vingen lite cromade dekaler mm.
Motorn är mappad har öppet luftfilter, 3" avgassystem och med racekat med dessa moddifieringar
så är bilen bromsad till 282 hk och 399 Nm.
Bilen som projekt tråden handlar om
Jag har tyvär inga bilder på bygget men här är resultatet av installationen av A-stolpe hållare och mätare
Det jag därimot har mycket bilder på är bygge och installation av bilstereobygget jag kommer inte att lägga ut alla här men vill du se fler bilder fins det i min projektmapp
Alla byggen måste ju starta med planering... här är hur jag planerade eller ja det är
mer en systemskiss
Starten av bygget, här har jag redan sågat ut alla delar till baslådorna
Första lådan är ihop skruvad och andra lådan är på god väg
Hörnet som saknas i bakkanten av lådorna är för att dom ska passa det komplicerade bagageutrymet i imprezan
Så fina dom blir... Portarna är 4" och 25 cm långa
Basarna monterade, om någon undrar vad det är för basar så är det
Ground Zero radioactive 10" basar med 2x4Ohm spolar
Testmontering... jag har tyvär inga bilder på bygge och montering av kondensator och mitten panelen
Fastskruvat och installationen av ljus och andra småsaker är i full gång
Ljuset på och färdig monterat
Annan vinkel
Jag har fått några frågor angående baslådan och varför jag har byggt den som jag gjort
det som jag har fått flest frågor på är " Varför är den uppdelad ? du får flera skarvar " , Jo det är så här att den här bilen ska jag kunna köra bana med om jag vill och då vill jag inte ha massa extra vikt med mig så då plockar jag ut lådan. Därför är den uppdelad så det ska vara enkelt att plocka ur den