hur många av er som tvättar bil hela dagarna är arbetslösa? jag tvättar innan jag ska göra nått så mycket folk ska se bilen , eller om fåglarna har campat på bilen. fan orka tvätta varje dag , ingen lack kvar då tillslut:D och till er som vaxar varje helg. BYT WAX för fan har ni smör i trissorna eller?
försöker hålla mig till två gånger i veckan ungefär... ska väl tilläggas att jag faktiskt tycker det är kul att tvätta/vaxa bilen- inger ett lugn i mig som verkar ha svårt att infinna sig annars...
Det är olika, beror på hur mycket man kört och vart man kört, (har grusvägar hemma). Är det riktigt illa brukar jag spola av den direkt efter "nersmutsandet".
Sierran har jag tvättat 2?? gånger på ett år kanske .. haha men det är skrot kvar av den endå så.. blir andra grejer med "Finbilen" sen.. det är ju så förbaskat kul att putsa och tvätta! Lätt 1 gång i veckan.
jag blir så jävla förbannad varje gång man tvättat och ska åka raka vägen hem från tvätten och någon lastbil dammar ner hela bilen.. *suck* lika bra å skölja av den igen.
Så därför kan de bli upp till 3-2 gånger på en dag. Men annars är det 3-4 gånger på sommarn. Kör bilen i jobbet så det blir några mil om dan. Lika bra å hålla rent.
Brukshinken tvättar man när man känner att man har för lite att göra. Finbilen tvättas offtast varje helg ibland kan det skjutas upp lite.
Polering har gjorts en gång och waxat den har jag aldrig gjort. Har lackbehandlat bilen så nu när den fick en återbehandling igår så hade den fortfarande inte en enda lackdefekt och då är den noga granskad med 2st 1000w lampor.
tvättar mina bilar en gång i veckan, oavsett brukis eller finbil. Beror ju lite på iofs hur mycket jag har använt dem. Har den stått stilla hela veckan så slipper den undan tvätt.
I'm not driving to make great time. I'm driving to have a great time.