2947
Sök

Volvo 745 manuell eller automat, diesel eller bensinare?

USAFORUM.SE
60 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Ska köpa världen bästa och slittåligaste bil igen, hade en 745 för några år sen och nu är det dags igen med en laståsna. Men är i valet och kvalet om det ska bli en manuell låda eller automat, det är ju så skönt med en automatare, frågan är bara hur mycket mer drar den per mil??

Nästa fråga är om jag ska försöka hitta en dieselversion som är lb-reggad, blir väl ganska så mkt mer ekonomsikt?

tack på förhand!cool
Senast redigerat av preppie (30 april 2008)

7 100 Inlägg
30 april 2008
jag har en 745 med automat,förgasare!
vet ej hur mkt den dra men mkt äe det iaf!

så köp en som är lb-reggad ist

(btw,min är till salu efter den 26/5)
Senast redigerat av bmx (30 april 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 april 2008
Du tjänar bara på diesel om du kör riktigt mycket.

Räkna med 1 liter/mil så har du ett ungefär på förbrukningen.
Automataren är inte snål direkt.
Dessutom känns automataren mycket slöare än den manuella. Men ska du bara ha en laståsna så spelar det kanske ingen roll smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

553 Inlägg
30 april 2008
Skulle aldrig valt en automatare eller diesel när de gäller en 745a, men det är jag det tongue

Nismo
758 Inlägg
30 april 2008
Håller med chrill27 big_smile Manuell och bensin!!

USAFORUM.SE
60 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
ok tack, kanske man skulle välja en 245 istället, de borde vara lite snålare va? Men konstigt nog så verkar de ligga lite högre i pris?

Skaune
1 maj 2008
Har automat, kör ganska mycket inne i stan men en del motorväg oxå, förbrukningen? mellan 1,3-1,4 o då kör jag ändå lungt! o nej de e inge fel på kärran! wink

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 maj 2008
bmx skrev:
jag har en 745 med automat,förgasare!
vet ej hur mkt den dra men mkt äe det iaf!

så köp en som är lb-reggad ist

(btw,min är till salu efter den 26/5)

Men det är ju en förknasare det, går ju inte att jämföra tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 maj 2008
En diesel drar ungefär 0,6, nånstans runt där iallafall. Helt original.

Men sen har du det höga dieselpriset (uppe i 13,80 på Preem) samt årsbeskattningen att tänka på, så du får köra mycket för att du ska tjäna på det!

Så satsa på en manuell bensinare, INSPRUT, så kan du ligga STRAX under en liter om motorn är helt okej och din gasfot inte är allt för tung smile

Köp ingen 245, omodernare bil får du leta efter. Hitta en någorlunda välutrustad 745 med ac, elhissar, elspeglar och lite grejer istället. Runt 88-92 tongue

Eller varför inte en 945?
Senast redigerat av Edil_ (1 maj 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

52 Inlägg
1 maj 2008
skulle satsat på 945/745 turbodiesel+aut.

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
5 maj 2008
Satsa på en lb-reggad 745 eller 945 med D24TIC maskin! Givetvis manuell då.. Dom drar 0.7 ungefär beroende på högerfoten. Plus att dom e pålitliga och har ganska bra grundvrid..

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

Sök