Nej, det konstiga är att det inte är luftläck någonstans, och jag undrar också jag gjorde ett sådant här test med då kollades Spridarna, tomgångsmotorn, kolfilter kallstartsventilen men jag hörde hur tomgångsmotorn och spridarna arbetade men inte kallstartsventilen eller kolfiltret.
Är det så att man ska kunna höra dem?
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
hmm okey finns det något sätt att kolla om luftmasse mätaren är okey? Som att ha motorn i gång och sedan tabort kontakten till den eller liknande kanske mäta upp?
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
hmm det var jättte konstigt jag drog ut kontakten untan resultat men när jag sedan tröck tillbaka den så sjönk varvet men några hundra varv i ca 1sec för att sedan gå upp till exakt samma igen.
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
du kan nog ha något som inga stämmer med massamätaren, kolla att sladdarna och allting ser bra ut...pröva göra samma sak igen men försök gasa upp efter att du har dragit ur kontakten...
Jag får också fram felkod 2-3-1, lambdareglering, mager eller fet, dellast. Men det är bara den jag får fram. Tror ni det kan vara lambdan som spökar för min del med? Bilen går som den ska annars tycker jag.