3333
Sök

Vilket antivirus program använder ni?

276 Inlägg
2 maj 2008
Bollen1986 har helt rätt Panda är IMBAbra hehe ..   har aldrig haft nåt ptoblem med det det  hittar alla virus direkt men det ska också sägas att Norton 2007 funkar minst lika bra 2008 versionen suger dock..

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 maj 2008
vaaah ? vad är antivirusprogram ? wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
2 maj 2008
Nod 32!

Finns inget annat som är så kraftfullt samtidigt som det tar endast 25 mb av ditt ram-minne.
Ta ex. Norton , använder du dig av 1,0 Gb ram snor Norton ca. 300 Mb, tack för det...!

Jag rekommenderar stark Nod.
www.esetscandinavia.com

Mvh.MickeMys

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

583 Inlägg
2 maj 2008
SFN* och PASK**

*Sunt FörNuft
**Panik AvStängning's Knapp

dom 2 funkar bäst för mig big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

37 Inlägg
2 maj 2008
Kör AVG free sen ett halvår tebax. körde utan antivirus i 5 år på samma burk som jag kör på nu, märker ingen skillnad faktiskt :S

2 079 Inlägg
2 maj 2008
kör självklart med norton! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64020/240860_2vpo5d.jpg

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

245 Inlägg
2 maj 2008
Mackanol skrev:
kör självklart med norton! smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/64020/240860_2vpo5d.jpg

Och den kom upp när gorg sidan kom upp lol

57 Inlägg
3 maj 2008
olirc skrev:
exoop skrev:
laika skrev:

eller så sitter man bakom en router med inbyggt brandvägg och passar sig för att ladda ner skit som man inte litar på så slipper man skiten från båda håll. Sen så finns det väl ingen som har lösenord sparade på datorn, det värsta som kan hända mig är att någon får tag i lösenordet till min mail och det kan jag leva med jag har ingen känslig information sparad där ändå. Tycker folk är lite väl rädda för virus och sån skit. Om man dessutom kör en dator där v coren höjs 0.1 volt per vecka borde man fatta misstanke att något är fel eftersom fläkten går igång mer och mer. Plus att stabiliteten minskar och du får oftare krascher så om du inte gör nått åt saken när du väl har symptomen för virus så får man fan skylla sig själv.

det finns virus som tar sig förbi brandväggar också, om du har en stockkylare som går på max redan så märker du inte ett skit förens det laggar sönder och du måste installera om windows för att du inte kan hantera bios! sen så har väl i stort sätt alla e-legitimation? på seb:s e-legitimation så behövs det inget lösen uta det är redan inprintat så där har du en sak man måste hålla hemlig. man är bara dum om man kör utan virus skydd! en billig försäkring kan man säga:P

Ehh? Vad har BIOS med Windows att göra? BIOS körs på hårdvarunivå mot hårdvaran och betyder Basic Input Output System vilket också är vad det är nämligen att kontrollera hårdvaran innan det lämnas över till mjukvaran.

Sen kan jag hålla med att man alltid skall köra med ett antivirusprogram för att skydda sig då virusmakare idag inriktar sig mot privata användare för att komma över inloggningsuppgifter mm av ekonomiskt intresse.

Själv kör jag med AVG free version och Firefox för med IE kan du åka på div Active-X skräp tyvärr vilket jag också råkat ut för som reulterat i att jag inte har hafr fullständiga rättigheter till registret bl.a

eller så har man SJÄLV koll på in/ut-trafiken.. ja märker ju om nått e fel långt innan ett antivirusprogram gör det..

tycker förövrigt synd om er som kör norton, absolut sämsta antivirusprogramet du kan få tag på. sedan e ni väl så duktiga att ni har BETALAT för det också.. tsss tongue

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."

2 911 Inlägg
3 maj 2008
Inget alls.
Surfar man dit man ska, sköter bifogade filer i mail och de som skickas på msn så klarar man sig gott.

Enda jag snurrar ibland är Search & Destroy och CCleaner för att få bort cookies o lite tracking-grejjer.

Forummoderator
26 325 Inlägg
3 maj 2008
Har varit rätt paranoid där ett tag men nu kör jag med följande:

Nod32 ("basprogrammet")
Spybot Search&Destroy("för att rensa den mindre skiten")
+ En router med dubbla brandväggar

Ja..jag hade diverse småprogram förut också.
Bland annat ett som höll koll på vem eller vad som spårade en..

Just ja.
Har haft Norton tidigare. Jisses vad seg datorn blev av det.
Aldrig mer. Har även haft AVG. Morsans bärbara funkar bra
med AVG, men Norton släpps aldrig in i min dator igen..
Senast redigerat av AirOne (3 maj 2008)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

57 Inlägg
3 maj 2008
laika skrev:
exoop skrev:
NOD32 lätt:P

ni som inte använder antivirus program fattar ni hur lätt det är för någon att ta sig in i eran dator och ta reda på en massa lösen och annat om man har det! alla virus segar inte ner datorn utan småmaler ner den tills de inte orkar mer!! jag vet ett virus som höjjde v-coren ca 0,1 volt per vecka och till slut så blev det krash pga överhättning !! så tänk på det.

eller så sitter man bakom en router med inbyggt brandvägg och passar sig för att ladda ner skit som man inte litar på så slipper man skiten från båda håll. Sen så finns det väl ingen som har lösenord sparade på datorn, det värsta som kan hända mig är att någon får tag i lösenordet till min mail och det kan jag leva med jag har ingen känslig information sparad där ändå. Tycker folk är lite väl rädda för virus och sån skit. Om man dessutom kör en dator där v coren höjs 0.1 volt per vecka borde man fatta misstanke att något är fel eftersom fläkten går igång mer och mer. Plus att stabiliteten minskar och du får oftare krascher så om du inte gör nått åt saken när du väl har symptomen för virus så får man fan skylla sig själv.

men skojar du med mig grabben? ett virus som höjer strömmen med 0,1volt per vecka? jo tjenna.. hört talas om speedfan? mycket mysigt program som visar temperatur på alla hdd, processor, grafikkort, etc.

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."

375 Inlägg
3 maj 2008
Kaspersky Antivirus 6.0

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
3 maj 2008
Avast 4,8 Home

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Yrkesförare
1 267 Inlägg
4 maj 2008
Avast 4,8 Pro
Norman
Panda Antivirus

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
4 maj 2008
Nod32 V3 smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 maj 2008
Personligen tycker jag allt vad antivirus å brandväggar heter är skit!!

Slöar ner datan å jävlas. Har haft XX antal datorer. Ett par egenbyggda, bärbara, och färdiga datorer, som jag laddat ner ett antal tusen terabyte med, surfat å LAN:at med förr i tiden.
Inte en enda gång jag fått virus eller på något sätt fått långsammare dator.

Min teori: Ge fan i "gratis-porr" å "grattis du har vunnit en bil" pop-ups så klarar du dig utmärkt utan skräpet.

Antar att det finns ett par som kommer säga emot, men utgår från egna erfarenheter.

Sky´s the limit...

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
4 maj 2008
med en fyrkärnig processor samt 8GB RAM och en Raptor disk så finns det i princip inget som slöar ner datorn ^^

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

906 Inlägg
4 maj 2008
AVG såklart=)

=)

Sök