3196
Sök

MB 200 W124 -86 trimning av motorn

7 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
#1
Jag behöver hjälp med trimning. vad går det att göra med den motorn?. det är en vanlig 4 cyl 2,0 liters motor. motorn har bara gått 12000 mil så det är ju värt att lägga ut några kronor på den så det blir lite ös.

Jägermeister
910 Inlägg
11 januari 2006
#2
Nå kan ju säga att det verkligen inte är värt att trimma en mb 200...
Hur mkt eller lite den än gått...
Är som ingen ide, kommer kosta mer än bilen är värd att få i typ 20 extra hästar i den...
Och så kommer det knappast ens att märkas att det är gjort nått, en mb 300 diesel är ju krutigare...
Senast redigerat av gemini78 (11 januari 2006)

En gång är ingen gång...

57 Inlägg
21 januari 2006
#3
Är bilen fräsch i övrigt tycker jag att det absolut är värt att trimma lite om du känner att du vill det!

12000 på en W124 från 86 är inte ens inkörningen!! Är skicket bra så tycker jag du ska satsa på ett eftermarknadssprut. Det ersätter helt din uråldriga förgasare. har en W123 från 1985 som gått 30.000 mil snart och förgasare är inge bra..

vill du ha hjälp så surfa in på www.mbsca.com/forum
Där finns hjälp att få, då flera st har just börjat med att bygga sprut. Finns även 2st som hjälper till mot betalning.

Med eftermarknadssprut får du en helt ny bil kan jag lova. Har själv 200 fast insprutare från 1989.. och det är en stor skillnad redan där mot förgasar-200orna kan jag lova.

Kör hårt!


517 Inlägg
21 januari 2006
#4
Nå borde det väll gå att få upp lite flås i maskinen med lite dubbla förgasare, trimmkam samt lite portning/planing, men då får man vara beredd att slanta upp en större summa pengar också.

7 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
#5
Tack för alla svar!.
Jag ska se vad ekonomin säger framåt vårkanten.
just nu håller jag på med att slipa ner hela bilen
monterat dit kjolpaketet precis.
Så en lack är näst på listan.

29 Inlägg
22 januari 2006
#6
eftermarknadssprut & trimkam i en 200 bensinare ? , skärp er , kommer kosta mer än vad bilen är värd för att få några ynka få hk som du knappt märker av

Avstängd
138 Inlägg
23 januari 2006
#7
Altså seriöst nu...


Alla får ha sin egna åsikt men kan man hitta en TRÖTTARE bil än en 200 med FÖRGASARE???
Körglädje hmmm......
gamla volvo är ju tom lite snabbare....

lista under...

wv bubbla
morris minor
ford scorpio automat 2,0 diesel...

kom inte på nårra slöare bilar jo t ford me...

29 Inlägg
23 januari 2006
#8
Lyd mitt råd , lyft ur 200 motorn och sätt i en annan om du vill ha effekt....

sätt i en fin 250 D motor istället , finns inget som slår  fint diesel knack , hör ni det era förbannade  fart dårar =P

57 Inlägg
24 januari 2006
#9
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink


29 Inlägg
24 januari 2006
#10
Hans_1981 skrev:
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink

Ändå ingen ide att trimma en w124  200 , 230 , 260 eller 300

till vilken nytta , vill man åka fort så är det ju totalt helt fel bil man valt att köpa

dARKiE
5 031 Inlägg
24 januari 2006
#11
Diezel skrev:
Hans_1981 skrev:
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink

Ändå ingen ide att trimma en w124  200 , 230 , 260 eller 300

till vilken nytta , vill man åka fort så är det ju totalt helt fel bil man valt att köpa

Aja nu ska du väl inte ta i!   Det är ju för fan bara att slänga i en 300 ce AMG 24v motor iden! Funderar själv på det!  och att det inte är lönt att trimma en mercedes w124 så säger jag bara "lönt att lägga så mycket pengar på en gammal 240?" samma sak!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

29 Inlägg
25 januari 2006
#12
Darkie skrev:
Diezel skrev:
Hans_1981 skrev:
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink

Ändå ingen ide att trimma en w124  200 , 230 , 260 eller 300

till vilken nytta , vill man åka fort så är det ju totalt helt fel bil man valt att köpa

Aja nu ska du väl inte ta i!   Det är ju för fan bara att slänga i en 300 ce AMG 24v motor iden! Funderar själv på det!  och att det inte är lönt att trimma en mercedes w124 så säger jag bara "lönt att lägga så mycket pengar på en gammal 240?" samma sak!

skulle aldrig lägga ned tid lr pengar på en gammal 240 heller =P
& ärligt talat "lägga ned en AMG motor ? , är det inte bättre då att köpa en AMG på 1 gång istället för att sätta ned den i en vit gammal 200 bensinare ?  l0l

57 Inlägg
25 januari 2006
#13
Diezel skrev:
Hans_1981 skrev:
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink

Ändå ingen ide att trimma en w124  200 , 230 , 260 eller 300

till vilken nytta , vill man åka fort så är det ju totalt helt fel bil man valt att köpa

300E skulle det definitivt vara värt att lägga pengar på! :-) 180 hästar med kat och 188 nånting utan. 0-100 på 8 blankt. Fint vrid i raka sexan smile


29 Inlägg
25 januari 2006
#14
Hans_1981 skrev:
Diezel skrev:
Hans_1981 skrev:
Megasquirts sprut som du bygger själv borde inte bli alltför dyrt. Allt beror ju på hur mkt du kan göra själv. Trimkam ger några hästar oxå. Du kanske kommer upp i 130-140 hästar nånting

Nästan bättre att köpa en 230E med 136 hästar istället.. eller varför inte en 300E med 188 hästar?
Att en gammal Volvo med förgasare skulle vara kvickare än en 200 med fugge betvivlar jag starkt wink

Ändå ingen ide att trimma en w124  200 , 230 , 260 eller 300

till vilken nytta , vill man åka fort så är det ju totalt helt fel bil man valt att köpa

300E skulle det definitivt vara värt att lägga pengar på! :-) 180 hästar med kat och 188 nånting utan. 0-100 på 8 blankt. Fint vrid i raka sexan smile

då är det ju lika att ta 260E motorn , 101 motorn , ambulansvarianten med 187 Hk med katalysator

Avstängd
138 Inlägg
29 januari 2006
#15
alltså 740 glt menade ja.. e tom lite snabbare än mb200förg.

förgasar volvosar får ju stryk av diesel scorpi0s  så de mena ja inte=)

satsa på en dieselrova 300d... de e fint vrid.. spikar lite  fint me...och ska göra så....


Sök