3190
Sök

Bytta motor i audi coupe 2.8 quattro till s2 motorn?

10 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Hej jag har en Audi coupe 2.8 qauttro 93- som jag undrar om man kan sätta i en s2 motor i. Alltså 2.2t motorn, om den passar eller om det är mycket att göra/bygg om då?  och vad säger besiktningen ?

audijohan

498 Inlägg
3 maj 2008
Visst om du vill köra runt en obesiktad bil sedan så...
Byt bil istället.

Allfixare
1 475 Inlägg
3 maj 2008
du får byta elsystem, motorfästen, avgassystem, kylare skulle jag tro, går ej att besiktiga den sedan heller. är bättre du byter bil än att försöka spjuckla till det där.

10 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
enpatte skrev:
Visst om du vill köra runt en obesiktad bil sedan så...
Byt bil istället.

Okej då vet jag

audijohan

10 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
fish skrev:
du får byta elsystem, motorfästen, avgassystem, kylare skulle jag tro, går ej att besiktiga den sedan heller. är bättre du byter bil än att försöka spjuckla till det där.

Okej roll

audijohan

Indrivare/torped
149 Inlägg
24 juni 2009
För att inskjuta: det är faktiskt nån typ från.. nånstans (som jag träffade i Orsa för en månad sen cirka) som hade fått sin Coupé besiktigad med S4-spis... morsan hans hade åkt och besiktigat. Nu skulle han låna in nån brud med kort kjol att besiktiga bilen så den gick igenom... tongue

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

904 Inlägg
25 juni 2009
Lagasse skrev:
För att inskjuta: det är faktiskt nån typ från.. nånstans (som jag träffade i Orsa för en månad sen cirka) som hade fått sin Coupé besiktigad med S4-spis... morsan hans hade åkt och besiktigat. Nu skulle han låna in nån brud med kort kjol att besiktiga bilen så den gick igenom... tongue

Allt går ju fredde om man har rätt besiktnings gubbe. Men skulel de hända en olyka å försäkringsbolaget får reda på bilen klassas som ombyggt fordon så kan de bli strul. Men detta gäller ju egentligen de flesta trimmade bilar.

De ska va gött å leva

Sök