3835
Sök

Stereo i gammal jänkare..?

712 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Skulle behöva nåt så jag kan spela hårdrock i chargen i sommar cool

Det finns redan uttag för 6x9:or bak så lutar åt det.. Men vet inte riktigt var jag ska placera själva stereon.
Vill ju inte kapa o ha mig i inredningen. Och ska jag ha den i handsfacket så lär jag köra ner i diket varje gånga jag ska byta låt/höja volymen.
Finns ju ingen konsol heller där man kan montera in stereon..

Några tips..?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
3 maj 2008
Saknar du konsol helt eller menar du att det inte finns nått hål i den du har? Har för mig att chargern 72an har ett hål högst upp på mitten konsolen för stereo.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
3 maj 2008
Adda mig på msn annars så kan jag visa en ide som funkar.
baca666@hotmail.com

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

712 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
baca skrev:
Saknar du konsol helt eller menar du att det inte finns nått hål i den du har? Har för mig att chargern 72an har ett hål högst upp på mitten konsolen för stereo.

Precis.. jag har rattvxl.. alltså ingen konsol.
Orginalstereon sitter i instrumentpanelen.. men den går jui nte att byta ut

303 Inlägg
3 maj 2008
fäst den under brädan på passagerarsidan, å köp en stereo med fjärr tongue
har vi på våra! smile

782 Inlägg
4 maj 2008
ska du ändå ha slutsteg o kan vara utan radio o cd-skivor så går det att köra med en mp3 spelare (tex ipod) direkt in i steget.

712 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
patrik79 skrev:
ska du ändå ha slutsteg o kan vara utan radio o cd-skivor så går det att köra med en mp3 spelare (tex ipod) direkt in i steget.

Joo.. ipod har jag.. så det funkar att köra den så? neutral

58 Inlägg
5 maj 2008
lägg upp en bild på instrument panelen o kanske bilder på förar och passagerar sidan... så kan man ju spåna lite på sakken... och med en ipod får du inte samma ljud kvalle som med en riktig spelare..

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

782 Inlägg
6 maj 2008
Jag kör själv med ipod i raggarbilen och en billig mp3 spelare i grabbens elbil och ljudkvaliten är bättre än dom hembrända skivorna som har vart med på raggen mer än en helg.
Remoten är smidigast att koppla direkt på tändningen eller ljuset.
Får du in FM på originalradion så går det ju koppla ipoden via en FM-sändare och koppla slutsteget via högnivå från originalstereon men då kommer det låta rätt illa.
Ett alternativ när man inte får plats med stereon på något bra sätt är att lägga den stora stereon med cd-slitsen under stolen och flytta upp fronten på instrumentpanelen och bara göra några små fästen, det krävs lite jobb för att få det att funka.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
6 maj 2008
Behöver du stereo har du ett för tråkigt avgassystem. tongue  Personligen har jag en gamal originalradio sittande i panelen för syns skull, den är inte ens inkopplad. Kör hellre med rutorna nere å lyssnar på sidepipsen...
Senast redigerat av MrTurbo (6 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

6 851 Inlägg
6 maj 2008
Skaffa dej tex. en Alpine som har fjärrkontroll. Sedan kan du köpa till ett löst IR öga . Själva cd spelaren placerar du i handskfacket och kan då styra alla, eller de viktiga funktioner med fjärren. IR ögat placerar du så du kan nå den med signla från fjärren (typ under ratten eller liknande?). Bättre kan det nog inte bli..

48 Inlägg
7 maj 2008
jag byggde en panel/låda till min fasas cadillac han hade innan, som vi satte på kardantunneln under instrumentbrädan där stereon monterades i å sen klädde vi den matcande inredningen, blev riktigt snyggt å bra. ska göra liknande till hans nya nu framöver fast nu med högtalare på sidorna av den. har dock ingen bild på hur det såg ut

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 maj 2008
annars finns de såna dära hållare  typ te lastbilar kanske man kan montera under  instrumentbärdan

Sök