Ska driva två kicker Km60 marinhögtalare (ca 60W RMS), behöver ett hyfsat steg, till okej pris.
Någon som har erfarenhet av
MDS Eyebrid 400
eller
MAGNAT The Rock
Tack på förhand!
Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT
Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT
För en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten. På pappret är Magnatstegena mer prisvärda, vet inte hur det stämmer med verkligheten.
Magnatstegen har lite bättre signal/brus förhållande och för en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten. På pappret är Magnatstegena mer prisvärda, vet inte hur det stämmer med verkligheten.
Måste bara fråga dig,Drönirettab:) tror du att du hör signalbruset?
Dessutom ni andra, bara för att det kanske står 100w/channel på ett steg, så behöver inte magnatsteget ha dubbla effekten om det står 200w/channel.. Man kan inte titta på papprena och se att det steget har så och så mycket mer effekt än det andra... Antingen så brukar dom lägga på en del, eller så håller de dom nere. Så som jag har hört så lägger då mds på en del. Men jag kan säga att effekten står preciserat på papprena.
Jag skulle nog ha satsat på ett Magnat steg före ett MDS steg Kanske det är lite dyrare, men absolut värd mellanskillnaden
Det roliga är att magnat steget är 600kr billigare det får nog bli magnat!
Magnatstegen har lite bättre signal/brus förhållande och för en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten. På pappret är Magnatstegena mer prisvärda, vet inte hur det stämmer med verkligheten.
Måste bara fråga dig,Drönirettab:) tror du att du hör signalbruset?
Dessutom ni andra, bara för att det kanske står 100w/channel på ett steg, så behöver inte magnatsteget ha dubbla effekten om det står 200w/channel.. Man kan inte titta på papprena och se att det steget har så och så mycket mer effekt än det andra... Antingen så brukar dom lägga på en del, eller så håller de dom nere. Så som jag har hört så lägger då mds på en del. Men jag kan säga att effekten står preciserat på papprena.
Nej, jag hör inte skillnaden i signalbrus. Jag skrev detta bara för att ange skillnad mellan stegen.
Detta med effekt skrev jag också att jag inte visste hur det stämde med verkligheten. Jag har utgått från angivet RMS värde från båda märkena men det behöver ju naturligtvis inte betyda att det är sanningsenliga uppgifter.
Dröni, då spelar det väl ingen roll vad man köper om man inte kan höra signalbruset? jag skulle ta ett steg för 600spänn billigare med högre signalbrus än ett med lågt.. om jag ändå inte hör någon skillnad:)
Så där ja, nu behöver ingen haka upp sig på signal/brusförhållande, tog bort den meningen. Då kan man ju istället koncentrera sig på angiven effekt, om det nu stämmer. Det verkar fortfarande som att Magnatstegena ger mer effekt för pengarna än MDS steget.
För en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten.
haha... ja precis som inte MDS har något steg som ger 10ggr effekten? Effekt är bra men det är skrattretande hur vissa tillverkare räknar ut sin effekt..
Jag skulle också ha tagit ett magnatsteg OM jag var tvungen att välje mellan dessa
- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young