3085
Sök

2 kanals steg?

69 Inlägg
12 januari 2006
Trådstartare
Tja!

Ska driva två kicker Km60 marinhögtalare (ca 60W RMS), behöver ett hyfsat steg, till okej pris.

Någon som har erfarenhet av

MDS Eyebrid 400

eller

MAGNAT The Rock

Tack på förhand!

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

21 761 Inlägg
12 januari 2006
Vart har du hittat MDS steget, jag hittar då inte den beteckningen.

69 Inlägg
12 januari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vart har du hittat MDS steget, jag hittar då inte den beteckningen.

Sorry!

skrev fel siffror! Här är en länk! smile http://www.mds.se/?artnr=2Y50

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

21 761 Inlägg
12 januari 2006
För en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten.
På pappret är Magnatstegena mer prisvärda, vet inte hur det stämmer med verkligheten.
Senast redigerat av Drönirettab (14 januari 2006)

Hewi
571 Inlägg
13 januari 2006
Skulle nästan vilja påstå att med en bra HU som driver dom skulle det nog låta lika bra som med ett budget steg.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

505 Inlägg
13 januari 2006
Drönirettab skrev:
Magnatstegen har lite bättre signal/brus förhållande och för en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten.
På pappret är Magnatstegena mer prisvärda, vet inte hur det stämmer med verkligheten.

Måste bara fråga dig,Drönirettab:)  tror du att du hör signalbruset?

Dessutom ni andra, bara för att det kanske står 100w/channel på ett steg, så behöver inte magnatsteget ha dubbla effekten om det står 200w/channel..
Man kan inte titta på papprena och se att det steget har så och så mycket mer effekt än det andra... Antingen så brukar dom lägga på en del, eller så håller de dom nere. Så som jag har hört så lägger då mds på en del. Men jag kan säga att effekten står preciserat på papprena.

Calibra Turbo 4x4

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
13 januari 2006
Jag skulle nog ha satsat på ett Magnat steg före ett MDS steg tongue
Kanske det är lite dyrare, men absolut värd mellanskillnaden tongue

69 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
calibra_nox skrev:
Jag skulle nog ha satsat på ett Magnat steg före ett MDS steg tongue
Kanske det är lite dyrare, men absolut värd mellanskillnaden tongue

Det roliga är att magnat steget är 600kr billigare smile det får nog bli magnat!

719 Inlägg
13 januari 2006
Jag skulle oxå satsa på magnatsteget har inte hört mkt dåligt om dom.

live free, die young.

21 761 Inlägg
13 januari 2006
Spawner skrev:
Drönirettab skrev:
Magnatstegen har lite bättre signal/brus förhållande och för en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten.

Måste bara fråga dig,Drönirettab:)  tror du att du hör signalbruset?

Dessutom ni andra, bara för att det kanske står 100w/channel på ett steg, så behöver inte magnatsteget ha dubbla effekten om det står 200w/channel..
Man kan inte titta på papprena och se att det steget har så och så mycket mer effekt än det andra... Antingen så brukar dom lägga på en del, eller så håller de dom nere. Så som jag har hört så lägger då mds på en del. Men jag kan säga att effekten står preciserat på papprena.

Nej, jag hör inte skillnaden i signalbrus. Jag skrev detta bara för att ange skillnad mellan stegen.

Detta med effekt skrev jag också att jag inte visste hur det stämde med verkligheten.
Jag har utgått från angivet RMS värde från båda märkena men det behöver ju naturligtvis inte betyda att det är sanningsenliga uppgifter.

781 Inlägg
13 januari 2006
mds steget är inget mds steg utan ett Eyebrid steg..

åå de ha rinte samma betekning som e traditonela mds stegen..

de är säkert bättre än de andra.. men hade ändå valt de billigare steget.

505 Inlägg
14 januari 2006
Dröni, då spelar det väl ingen roll vad man köper om man inte kan höra signalbruset? jag skulle ta ett steg för 600spänn billigare med högre signalbrus än ett med lågt.. om jag ändå inte hör någon skillnad:)

Calibra Turbo 4x4

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 januari 2006
Rollin stoned skrev:
Det roliga är att magnat steget är 600kr billigare smile det får nog bli magnat!

Aha big_smile Slå till med det samma då big_smile
Jag är mycket nöjd med mitt Magnat slutsteg wink

21 761 Inlägg
14 januari 2006
Så där ja, nu behöver ingen haka upp sig på signal/brusförhållande, tog bort den meningen.
Då kan man ju istället koncentrera sig på angiven effekt, om det nu stämmer.
Det verkar fortfarande som att Magnatstegena ger mer effekt för pengarna än MDS steget.

2lateuloose
543 Inlägg
14 januari 2006
Drönirettab skrev:
För en hundring mer än MDS så får du ett ganska kraftigt Magnatsteg som ger mer än dubbla effekten.

haha... ja precis som inte MDS har något steg som ger 10ggr effekten? Effekt är bra men det är skrattretande hur vissa tillverkare räknar ut sin effekt..

Jag skulle också ha tagit ett magnatsteg OM jag var tvungen att välje mellan dessa

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök