3353
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
8 maj 2008
konsigt att dom inte ska höja skatten på e85 med! jag tycker att dom borde höja skatten på flygbränslet!

Erik H

Bond trimmare
9 Inlägg
8 maj 2008
The_Mechanic skrev:
man ska protestera där de känns, de man kan göra är att, alla tar sin bil ner till sthlm o parkerar sönder stockholm på lagliga platser så de blir knöka fullt o sen skyller på att vi har råd att tanka att köra iväg, eller som en tidigare sa, få så många som möjligt att skippa bilen nån dag, förlorar staten och oljebolagen för mkt pengar så sänker dom priserna...

eller så säger vi att vi inte har råd att köra iväg smile

kan bilarna stå där.

jag skulle lätt kunna köpa några skit bilar för ställa ut dom för jävlas

106 Inlägg
8 maj 2008
Kommer tyvärr inte på någon lösning till problemet för stunden. Att dem inte kan sluta jävlas nångång. Själv har man ju en bil som drar 1,5 liter milen å är arbetslös.. Mitt eget fel kan man ju tycka som valt att köra en sån bil, men int fan tänk ja byta bort min pärla bara för de. Men whatever. Nånting måste göras!

Just me.

hmmmm
1 094 Inlägg
8 maj 2008
ja det här med att låta alla bilar stå någon vecka för att dom ska förlora massa pengar kanske en del tycker är smart. men vad tror ni dom gör då sen när alla börjar åka igen. jo höjer priset ännu mera för att tjäna in dom förlorade pengarna. tror ända alternativet är att samma MÅNGA bilar i olika stora städer och blockera dom "stora" vägarna. typ genomfartsleder och andra större vägar

35 Inlägg
8 maj 2008
Gnäll inte än, hörde av en som jobbar på macken att bensinpriset kommer att ligga på ca 17 kr litern under industrisemestern!!!!! Det ni...
Och Dieselpriset kommer att gå ner lite snart, för dom gör inte mer Diesel idag än för 5 årsen,
men det rullar mycket mer dieselbilar idag, tydligen så ska dom nu höja produktionen av Diesel så då ska priset gå ner något.

Långtradarchaufför
282 Inlägg
8 maj 2008
Att inte alla enade om att hålla samtliga bilar stilla, bara dra handbromsen, om varenda person bil och lastbil bara stod stilla, de räcker säkert med 2- 3 dagar så händer de säkert nåt i regeringen, när dom inser hur viktiga våra transportforden egentligen är

BMW - Det stavas som det låter:)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 maj 2008
Bensinpriset höjs igen och har nu för första gången passerat 13 kroner. Priset kommer att forsäta upp till sommaren, tror bedömare.
De ledande bensibolagen höjer priset på bensin ingen. Höjningen med 20 öre gör att blyfri 95- octanig bensin hamnar på nya rekordnivån 13:09 kronor.
Dieselpriset höjs ocså, med 10 öre till 13:69 kronor.
Det här berör på de stigande värdsmarknadspriserna, både på råolja och på raffinerade produkter, säger Tomas Nilson, press chef på motormännen.
Det är inte heller mycket som talar för att priset ska sjunka så mycket fram över. jag tror att det blir dyrare framåt sommaren.
Samma bedömning gör Ulf Svahn, VD på Senska petroleumintitutet (SPI).
Den vanliga trenden är att bensinpriset stiger under sommaren fram emot juni-julli.
Det brukar det internationalla lagerläget bli tydligare och oftast innebär det att piser akn stabiliseras elle sjunka tillbak något ingen.
Samtigigt finns det en viss risk för att priserna tar ytterligare fart efter avgörande läget i motten av sommaren.
Kanske finns det också spekulationseffekter i bensinpriset.
Mycket pengar har lämnat aktiemarknaden under den internationella finansoron och en del har i stället satsas i råvaror, metaller, livsmedel och olja.
Om efterfrågakurvan får en knyck nedåt kommer spekulanter att kliva ur och då kan der blir en ganska tydlig nedgång i oljepriset, säger Svahn.
Man kan fråga sig vad som händer med bensinpriset?, många protest listor har underskivit, vad blev det med dessa listor?, varför folk inte protesterar som i Frankrike? man blir bara hjärn tvättad och accepterar vad som helst? är det så det fungerar?
Vad blev det med bilprotest som skulle göras i mars månad?
Det verkar somm alla tänker ändra på det  men när det är dags,  då har vi inget.
Som säger första minister: nej, det är OK med höjning på bensin, folk är inte missnöjd!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

173 Inlägg
8 maj 2008
Om man mäter mot usa, nu när deras gick upp till 5-6kr / liter (är inte ett dugg säker på deras bensinpris men ett uppskattat värde) då vart det ett jävla liv.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 maj 2008
saab9_3turbo skrev:
Om man mäter mot usa, nu när deras gick upp till 5-6kr / liter (är inte ett dugg säker på deras bensinpris men ett uppskattat värde) då vart det ett jävla liv.

men om man mäter med usa så kostar allt annat mer....

tanka på en vettig station istället så slipper ni gnälla 12.19 tankade för 1 timme sen...

4 586 Inlägg
8 maj 2008
snart dags att åka lupo? wink

hmmmm
1 094 Inlägg
8 maj 2008
som här i stan finns det bara 1 obemanad station som har 98 oktan. tankade idag för 12.87

så en anna har inte så mkt val om jag vill tanka någerlunda billigt. skulle jag itället tanka på typ shell eller statiol så är det ännu mera rån.

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
8 maj 2008
MeloveGolf skrev:
saab9_3turbo skrev:

men om man mäter med usa så kostar allt annat mer....

tanka på en vettig station istället så slipper ni gnälla 12.19 tankade för 1 timme sen...

Eftersom att nästan alla bensinmackar har kartellverksamhet i de flesta städerna så är det inte lätt att tanka för 12.19 som du gjort. Här i Ljungby kostar den över 12.50. Då kvittar det om man åker till JET, UnoX eller OKQ8. Mycket beror på vilken stad man bor i.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

RS
886 Inlägg
8 maj 2008
Tanka 98 för 2 timmar sen...13,50 kr per liter sad

Focus RS

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 maj 2008
tur man är billös då lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 885 Inlägg
8 maj 2008
Så länge det är under 50kr litern så fortsätter jag att köra som i dag, dvs 95% av körningen är "onödig"
Orka med alla dessa bensin trådar

Fotograf på tierpidag.se

1 Inlägg
8 maj 2008
Det är bara att ta två hjulingen......
Senast redigerat av vitablixten (8 maj 2008)

218 Inlägg
8 maj 2008
Hum tycker ni det är högt vi har 1.5€ litern i finland så =/

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 maj 2008
Var det inte något/några land här i europa där soppan kostade typ 15-17kr/L ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

hater
656 Inlägg
8 maj 2008
Gozze skrev:
Hum tycker ni det är högt vi har 1.5€ litern i finland så =/

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Sök